Opinionsblogg

Riv upp deras medborgarskap.

Ett bra sätt att kicka igång lata sommardagar är att lyssna på SRP1.

Ibland brinner det till i skallen mer än andra dagar.

Idag var en sådan dag.

 Programledaren var en kvinna som envisades med att med darr på stämman och med stor inlevelseförmåga försvara de återvändande terrorister som vill till Sverige igen efter att ha skövlat, våldtagit, mördat, bombat och spikat upp spädbarn på pålar och annat som världens vidrigaste terrorakt, slarvigt kallade IS, ägnar sig åt.

 

”Men tänk om de ångrar sig” sade hon med stor inlevelse. ”Tänk om de vill komma tillbaka i Sverige och starta ett nytt liv här, ska de inte få göra det då?”

 

Alla som ringde in tyckte inte det. Men programledaren gav sig inte. Jag har inte hört en programledare i radio försvara en grupp människor med samma innerliga iver sedan…öh…förra gången det hände.

 

För det har hänt förr. Viss etablerad medias daltande med människor som frivilligt reser och ansluter sig till terrorakter i Mellanöstern är både skrämmande och fullständigt obegriplig.

 

Jag får aldrig några raka svar på VARFÖR dessa journalister envisas med att vila erbjuda en fristad för dessa satans mördare.

 

En människa som lämnar Sverige för att frivilligt delta och mörda under IS-flagga har förbrukat sina rättigheter att vara medborgare i Sverige. Av två skäl. För det första ska de straffas i det land de rest till för de grymheter de gjort sig skyldiga till. För det andra borde det vara ett brott att enbart åka till dessa sammanhang. För mig räcker det att personen i fråga kört en bil eller stängt in någon i en brinnande bur. Medborgarskapet ska dras in med omedelbar verkan. Jag skiter fullständigt i vad som händer med en människa som frivilligt ägnat sig åt detta. De har förbrukat alla medborgerliga rättigheter.

 

Dessutom är det så att de här återvändarna är direkta och livsfarliga hot mot vårt öppna samhälle. De ska inte få en chans att komma hit och köra ihjäl oskyldiga människor med lastbilar eller spränga tonårsflickor i luften på rockkonserter. 

 

Jag skiter i om ”de ångrat sig”. Har man frivilligt valt att delta i det krig mot allt civiliserat som IS med sådan stolthet driver, har man förbrukat sin rätt att vara medborgare i ett fritt och demokratiskt land. 

 

Det är helt sinnessjukt att vi står med rynkade pannor och faktiskt tar emot människor som hatar oss och som är beredd att dö själva för att utplåna oss och våra barn, 

Det är ett perverst utfall av svensk självbild att vi faktiskt tror att vi kan "rehabilitera" den här typen av människor.
 
Vi är ett öppet och solidariskt land. Vi har hjälpt och tagit emot många människor. Men ärligt talat. Kom igen nu. De här människorna ska inte få komma en centimeter in på svensk mark.
 
 Vad sysslar vi med?
 

Kommentarer

#1 - Björn Lundell

Så skall det låta! Inte "IS-krigare" som Public Service och en del andra språkförstörare ägnar sig åt utan just som Palme sa i ett annat sammanhang: "Dessa satans mördare". Bra Marcus!

#2 - wigwag

Frågan som ställs här är om ett svenskt medborgarskap kan förverkas genom ens handlingar. Och ska det gälla alla medborgare is f eller ska det finnas ett finare sorts medborgarskap så som infödd svensk i sjätte generationen typ. Jag vet inte men problematiskt är det i vart fall bara dra in ett medborgarskap.

Vad gäller svenska medborgare som varit utomlands och krigat utan mandat från svensk krigsmakt, och som återvänder till Sverige, ska såklart dömas i Sverige för brott mot svensk adekvat lagstiftning. Vilket också är fallet idag vad jag vet.

#3 - Bosse

Jag tycker att dom ska inte ens få komma hem utan medborgarskapet dras in när dom är där.
Det går att dra in medborgarskap. Det beror på viljan hos myndigheterna. England har dragit in 150 medborgarskap sista tiden. Dom visar att det går. Och det blir som vanligt om dom kommer hem igen. Då ska dom gossas med av sociala myndigheter som tror att dom kan omvända dom. Det ska erbjudas jobb, körkort, lägenhet och allt som inte den skötsamme får av samhället. För min del så kan dom få ställas inför en exekutionspatrull på plats. Dom kommer inte att bidra till det svenska samhället med nåt gott i framtiden.

#4 - Cindy

Dom som försvarar dessa odjur tillhör vänster-falangen. Ända sedan 90-talet har vänstern försvarat gärningsmän med utländsk härkomst.

Hade samma individer försvarar nazister som misshandlar och mördar icke-vita människor??
Aldrig i livet!!! Men så fort förövarna har utländsk härkomst så är det "samhällets fel".

#5 - Il Capitano

Men Marcus... Det finns inga regler i ett krig och inte heller någon domare, förutom du förstås.
Efter krig brukar det finns krigsförbrytartribunaler som sköts av FN.
Kriget i det forna Jugoslavien är ett exempel.
Att påstå att det "daltas" är enbart fånigt.
Att någon skövlat, våldtagit, mördat i ett krig har hänt förut, vad lever du i för bubbla egentligen?
Å att någon kör en bil är inget brott det förstår nog även en jiddrande poet.
En krigare lyder order, glöm inte det. Mördare kan även dekoreras och bli kallad krigshjälte. Vad tycker Birro om det?
Att tro att samtliga som har begått brott i ett krig blir straffade är naivt.
Risken för självmord bland soldater efter ett krig är dessutom större än vad du tror.
Oavsett var de fd soldaterna hamnar (andelen som har destination sverige är minimal) så är rehabilitering bättre än ingenting alls om du tänker till lite. Gör gärna det någon gång.

#6 - Anonym

Håller med dig fullständigt marcus, alla deras medborgerliga rättigheter är förbrukade! Bara för att de vill återvända "hem" så har deras förvridna syn på verkligheten knappast ändrats!
II Capitano dina åsikter hör hemma på soptippen.

#7 - Sverigebevakning

Markus bra sagt. Är alt jag säger på min blogg. http://sverigebevakning.blogg.se/

#8 - pimme2ström

Den militära 'experten' Birro talar ut - igen.
Ursäkta lite nu, som den militära älskare du nu påstår dig vara... skulle du inte kunna berätta, på ett ungefär, var någonstans Marcus Birro gjorde sin militärtjänst. haha! Tack!

#9 - Johanna

Sakfrågan är en sak. Men här anklagar du P1s reporter för att stå för en uppfattning. Birro, du missar att tala om vilket program det var. Men skriver att de som ringer in inte håller med. Så var det programmet ring P1? Om så, så är ju programledarens uppgift att just ifrågasätta och få inringaren att förtydliga, nyansera och förklara sina ståndpunkter, oavsett vilka ståndpunkter och åsikter det är. Sedan kan man tycka att hen gör det mer eller mindre bra men det att ifrågasätta är hens uppdrag.
För gärna fram dina åsikter om vem som skall få ha svenskt medborgarskap eller inte men nyansera dig och håll fakta rätt i mun, så blir det mer trovärdigt.

#10 - Sture

De har genomfört krigsbrott och borde ställas inför krigsrätten i Haag.

#11 - Dantelantevante

Flera dumskallar här är helt vilsna i pannkakan och i total avsaknad av sunt förnuft. Ni försöker "släta över" IS' dåd genom att bagatellisera dom! Det är det ni gör när ni menar att det "bara" är "normala krigsbrott" IS ägnar sig åt. Usch, jag mår illa. Och vad gäller frågan om att dra in medborgarskap så är man inte på någon hal is alls här, om man förordar det. Det gäller individer som aldrig skulle ha fått något svenskt medborgarskap ö.h.t, från början. Och om ni likförbannat skulle fortsätta att stå på IS' sida -
istället för att stå på ert lands och era landsmäns sida - så går det ju att ändra på lagar så att ni slipper det svenska medborgarskapet. Men tyvärr dröjer det nog till efter nästa val innan sådant sunt förnuft kan råda.

#12 - sheryln

Hej, jag är den mest lyckliga personen på jordens sida, efter 6 månaders sorg och sorg utan att vara med den jag älskar, försökte jag allt mitt bästa för att jag ska göra min älskare lycklig men det verkar aldrig Träna bra det var som att jag gör allt förgäves men allt tack går till Dr Ogundu för att komma att förändra alla mina bekymmer och sorg till glädje. Jag kände den stora mannen när jag läste några underbara vittnesbörd om Dr Ogundu hur han har hjälpt många människor på deras förhållande problem jag läste en tidning när jag såg stora vittnesbörd, liksom min besvär då bestämde jag mig för att inte slösa bort tiden eftersom jag har Missade min älskare så mycket jag bestämde mig för att kontakta honom och dela allt mitt problem med honom som han berättade för mig att inte oroa sig för att han försäkrar mig om att inom 48 timmar allt skulle bli sorterat ut jag trodde Dr Ogundu så mycket på grund av hur han har varit Hjälpa många människor, min pojkvän som lämnade mig för gott plötsligt svarade min text och skickade tillbaka mina samtal och bad mig att tacka honom, jag var så glad, är så tacksam mot Dr Ogundu för vad han har gjort för mig och jag lovar att vittna om hans godhet Hela mitt liv. Om du passerar samma problem eller något slags problem kontaktar du den här fantastiska mannen på sin e-postadress: {[email protected]}

1. Få din älskare eller man tillbaka
2 Lotteri stavning
3 Om du inte kan uppfylla din partner
4 viktminskning stavning
5 Skilsmässa stavning
6 marknadsföring på kontor
7 Få pengarna tillbaka
8 Graviditet stava för att bli gravid baby
9 kärleksspell
10 äktenskapsengagemang och så många fler
11 pengar stavning / lycka till stavning

#13 - Margareta

Kanske börja jobba politiskt?! Fler borde våga sticka ut hakan o säga vad människor tycker är rätt. Fortsätt din linje!

#14 - Tobbe

Tack Birro. Kan inte förstå mig på hur en statlig radiokanal kan sitta och försvara dom värsta mördarna sedan ss härjade runt. Skämmes ta me fan. Och det kan ni som sitter och klankar ner på Birro med göra. För det han skrivit här är något som alla med ett uns av vett innanför pannbenet borde ställa upp på. Passar inte dessa åsikter i era sinnen så skulle jag föreslå att ni imigrerar till nord Korea.

#15 - Fatta

Dom som åkt för att kriga för IS skall dömas för krigsbrott i dom länder dom varit och landsförräderi här hemma.

#16 - Mary

Hej, jag vill bara säga ett stort tack till Dr. OGUNDU för vad han har gjort för mig och även rådgöra med någon som lider av ett äktenskapligt problem. Han tog tillbaka mannen jag älskar och vårdar med hela mitt hjärta, En man som lämnade mig för en annan kvinna i bra 6 månader med 2 barn, allt hopp var förlorat tills jag hittade Dr OGUNDU email online som sa att allt kommer att bli bra . Han berättade för mig att min man kommer att vara tillbaka om 2 dagar, jag är så underbar idag att min man är tillbaka till mig och vi är glada och han vill alltid vara vid min sida, jag kommer att rådgöra med dig inför liknande problem att kontakta Dr. OGUNDU Vem är pålitlig och rakt framåt kan du kontakta honom via e-post [email protected]
Om du också behöver lösas i följande problem, kontakta honom så bra.
1) Om du vill ha din ex tillbaka.
(2) Kärlekstavning
(3) Du vill bli promad på ditt kontor.
(4) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik eller vinna en lotteri.
(7) Du vill knyta din man / fru för att vara din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) om du inte kan uppfylla din partner.
(10) om du vill stoppa din skilsmässa.
(11) om du vill skilja din man
(12) om du vill ha dina önskemål.
(13) Graviditet stava för att bli gravid baby
(14) Garantera att du vinner de oroliga domstolsärenden och skilsmässa oavsett scenen
(15) Stoppa ditt äktenskap eller förhållande från att bryta isär.
Ännu är e-postadressen [email protected] kontakta honom omedelbart

Kommentera