Opinionsblogg

Sätt stopp det hedersrelaterade våldet NU!

Det borde snarast tillsättas en särskilt utredning som enbart tar och tittar på detta med det hedersrelaterade våldet. Det är en fruktansvärd skam för Sverige att vi hyser människor som är beredda att mörda sina egna barn.

 I Falun nystas nu en fruktansvärd historia upp. I Maj hittades en man mördad. Han hade fått flera hugg med en sax i halsen. Mannen var far till en dotter som släktingar ville mörda.

Orsak?

Hon hade skakat hand med några pojkar…

 Vi har alltså människor i vårt land som vill mörda sina egna släktingar för att de skakar hand med någon av motsatt kön.

Fattar ni hur sjukt detta är?

 Pappan vägrade att mörda sin egen dotter och blev därför själv mördad med en sax.

 Detta pågår i Sverige 2017. 

 Och hör jag en enda medial feminist på krigsstigen till som vill hävda att jag och andra som lyfter detta har andra motiv än rättvisa, solidaritet och upprättelse för samhällets allra mest utsatta, är skammen också deras.

 Det räcker nu.

Alla, också flickor från familjer med sinnesjuka värderingar, har rätt till sin frihet. 

De tillhör vårt samhälles allra mest utsatta.

 

Det hedersrelaterade våldet måste få ett slut. 

Staten borde tillsättas en utredning. Opinionsbildare måste börjas adressera det här barbariet. Polis och rättsväsende borde göra det hedersrelaterade barbariet och våldet till en egen avdelning. 

 Detta måste få ett slut. Vi kan inte ha den här typen av terror i Sverige.

Kommentarer

#1 - Cissi

I vanlig ordning så kommer vänstern att skylla hederskulturen på arbetslösheten, segregationen och utanförskapet.

#2 - wigwag

Fadimes far sitter inlåst på livstid. Han har nyligen fått avslag för tidsbestämning av straffet. Brottet var ett hatbrott vilket gör det svårare för honom slippa ut. För min del får han gärna sitta inne tills han ruttnar. Och det hjälper honom inte ett skir att han numera uttrycker ånger för vad han gjort. Skriver detta eftersom jag minns en tid när domstolarna beaktade kulturella sedvänjor som förmildrande skäl och därför utdelade mildare straff för tex "hedersmord". Så nog tycker jag det redan skett en omsvängning till det bättre vad gäller hanteringen av dessa brott i vart fall.

#3 - Jochen Rippert

Ja...varför inte bjuda in till en seriös debatt i Opinion Live, ett Bolibompa för ev. vuxna. Där kunde Hollabandola band uppstå , samt Regina Lund återigen mysa i TV soffan som en parodi på själv och prata sövande att vi alla tillhör människan och varandra..ehhh
PK kändisar, artister och Journalister på vänsterkanten har tagit över Politikernas roll och det blir ju bara soppa av allt. Politikerna själva pratar annat, huruvida vi behöver 34 eller 35 miljarder mer till förvaret...Ryssen kanske kommer och the " Evil" Putin har långtgående planer på att erövra Sverige :) Bulls.
Vi har tyvärr ingen bättre debatt i Sverige och i media än Opinion Live och det gör att jag får ont i magen. Ni såg väl nivån igår..trodde först det var " Galenskaparnas" nya Revy. Hur och var ska vi prata om detta , när ung tjurar från Expo får raljera sin hysteriska retorik rakt ut i TV soffan ? Dessa människor har ingen aning om att de påminner om gamla DDR samhället som sedermera skrotades för en demokratisk regim.
Vem ska diskutera hedersvåld Marcus ? Var ska det diskuteras ? Hur ska det diskuteras ? Av känslomässiga PK människor ? Av Politiker ? De facto är att de sistnämnda verkar inte bry sig och det skulle inte bli nån skillnad om Alliansen ev. vinner 2018. Vi måste totalvända och ändra attityd i detta land som styrs av oansvariga politiker som inte är vuxna sitt ämbete. Jag vet att det är en återupprepande retorik att vi mer och mer liknar ett DDR, men de facto det gör vi. Vi måste diskutera hedersvåld på ett allvarligt och vuxet sätt. Vi måste diskutera " De ensamkommande" på ett vuxet sätt etc etc. Var finns alla politiker VI har valt att representera oss ? Jag börjar sakta bli lite mörkrädd !!!

#4 - Anonym

Exakt Hur många gånger har du använt "adressera barbarberiet" när du skrivit om islamistisk terrorism? Bortsett från att det är ett uppenbart omedvetet och bisarrt repetitivt v ordval så är det också så makalöst osant att man blir matt. Kan du nämna EN endaste skribent som fortfarande inte vågar göra det du påstår att du har gjort i decennier? En enda?

#5 - Anonym

De flesta skribenter bidrar bara med
floskler när det gäller islamism. Marcus
skiljer ut sig från mängden och har en
ärlighet som lyser igenom i hans retorik.

Dags igen, nu Åbo.

Knappt man orkar...

#6 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: [email protected] du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) Kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
Genom [email protected]

#7 - Bosse

Nej, Och aldrig ett ord från ansvariga politiker. Detta är en skam för Sverige och det får fortsätta år efter år. Media gör nån gång ett reportage om problemet men det glöms bort lika fort. Ansvaret är politikernas,men det är för känsligt att hålla på med. Man vet vilka som sysslar med detta (muslimer) och då blir det genast för svårt. Som allting annat (bilbränning, barnäktenskap, könsstympning, förortsvåld, våldtäkter, invandrarlögner m.m så kommer det aldrig att lösas så länge man inte vågar ta tag i problemet med islam.

#8 - bara en tanke

#3 - Jochen Rippert

Du motsätter dig 'unga tjurar' från Expo, inte heller politiker eller de som du anser vara pk människor godkänner du, så vad är ditt förslag? Att du ska välja ut vilka du anser är vuxna och har de sk rätta åsikterna? Att bara de med dina åsikter ska finnas i debatten?
Hur mycket debatt blir det då.

Du skiljer dig faktiskt inte särskillt mycket ifrån de som du säger dig kritisera.

#9 - drutten

@ #1 - Cissi
Och i vanlig ordning kommer högern skylla på ALLA invandrare

(pinsamt när ens retorik vänds mot en själv)

Kommentera