Opinionsblogg

En lapdance kanske?

Jag tänker mig en sunkig gammal bar någonstans på den skånska slätten. 

Fyra svettiga, brunstiga och överviktiga män i sextoårsåldern sitter och dricker whiskey i en ring. Från ett sidorum förs en tonårsflicka in. 

Sedan tvingar de henne att dansa utmanande för dem medan de applåderar och dricker mer whiskey.

Någon tar foton med sin mobilkamera och så småningom når bilderna ut. Det visar sig att flickan är ett ensamkommande flyktingbarn. Hon är sjutton år gammal och männen på filmen, som givetvis jagas ner av upprörda medmänniskor och får sina identiteter röjda, försvarar sig med att de faktiskt är förälskade i flickan. De vill henne väl. De vill att hon ska få stanna i Sverige.

De stora, vuxna männen gråter när de inser att flickan inte alls har någon lust att dansa för dem. De trodde kärleken var ömsesidig. De trodde på riktigt det var så man visade sin tillgivenhet för någon som kommit ensam till Sverige.

 Allt det där har i princip hänt.

Med ett väsentligt undantag.

För det var omvända roller.

Det var kvinnor som dansade sexiga danser i knäet på ensamkommande pojkar. I Åmål i februari ”gav” två kvinnor lapdance till en (enligt utsago) minderårig pojke på ett HVB-hem i vintras.


Jag har ingen aning om hur utbrett detta är. Antagligen är det inte alls särskilt utbrett. Men jag tror inte en enda medmänniska hade resonerat så om det varit flickor som blivit utsatta, och om det varit män som äcklat sig. Då hade ingen plötsligt börjat räkna antalet. 

Då hade INGEN ryckt ut och försökt komplicera frågan. Då hade garanerat INGEN vågat hålla käften som ALLA nu håller käften.

 Men nu är det alltså kvinnor som sexuellt ansatt och möjligen förälskat sig i ensamkommande flyktingbarn och jag hoppas för deras skull att barnen i fråga faktiskt ljugit om sin ålder, att de är en bit över 15 eller 16 år. Annars är det faktiskt kriminellt. Förutom att det är sjukt snuskigt att man häpnar.

Men är det inte lika snuskigt för att det är pojkar som blir utsatta? Var är alla de som brukar höja rösten i de här fårgorna? Var är Kommando Gudrun och gänget? Var är alla arga människor som annars skriker sig hesa om manligt förtryck och den förhärskande könsmaktordningen?

 Det snuskigaste i den här historien är att ingen rycker ut när det är pojkar istället för flickor som blir drabbade. 

 Och var är de ensamkommande flickorna förresten? 

 Det får bli en fråga för en senare gång.

 

Kommentarer

#1 - wigwag

Håller med. Något av det äckligaste som finns inom svensk vänsterfeminism, som jag väljer kalla denna feministåskådning, är de dubbla måttstockarna man mäter män och kvinnors handlande med. Allt i "patriarkatets" förlåtande skugga. Män och pojkar är förövare. Kvinnor och flickor är offer. Thats it...så är det bara.

#2 - M

Marcus är fantastisk som tar upp hyckleriet
inom feminismen. Vore ju trevlig att höra
några feministiska röster kring detta.

Otroligt att det finns människor som hatar
dig när du med ett rent och ärligt hjärta
säger sanningen.

#3 - Benke

På vilket sätt är (citat) "pojkarna drabbade"..? Vari ligger felet att de ensamkommande flyktingarna oftast är pojkar..?


#4 - Filip

Vad är det egentligen som gör att du har så enormt svårt att titta på enskilda fall och samtidigt ha en annan större mer generell problemställning i huvudet?

Är övertygad om att alla feminister tycker det som hänt i berörda fallet är oacceptabelt. Det blir däremot helt fel när det ställs mot en rörelse vars kamp byggs på ett statistikt säkerställt faktum, det finns ett strukturellt problem i samhället med könsdiskriminering. Titta på lönestatistik, statistik som kartlägger våld, representation på höga poster inom akademin och näringsliv, med mera.

Om du inte kan se skillnaden mellan det du jämför i texten och att besläktade problem kan finnas på olika nivåer fattar jag inte hur du fortfarande kan vara aktuell i mediala sammanhang som "tyckare".

#5 - Tord

En träffsäker och bra analys av de äckelkärringarna som vurmar för småpojkar från mellanöstern.
Undrar om det är samma tusental som flyger till Gambia och roar sig med svarta unga män?
Våra kommunistiska feminister är fullt upptagna med att attackera SD att man totalt tappat sllt man borde stå för.
De är förblindade av myten om den vita bittra mannen, det är ju han som ska vara hotet.
Hoppas på fler starka bloggar från fig Marcus.
Kämpa vi ör med dig 👊😎👍

#6 - Sia

Jag hörde talas om detta först igår. Om det nu är samma person.
Den 42-åriga kvinnan är ju sjuk och mördar människor. Att hon dessutom har förgripit sig på unga män gör inte saken bättre. Hon har säkert flera psykiatriska diagnoser som behöver behandlas och människor, både närstående och samhället i övrigt behöver skyddas från henne. Precis lika väl som män. Kvinnor och män behöver skyddas från förövare som begår brott! Feminist eller ej, det är fel att förgripa sig på någon oavsett kön!

#7 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: [email protected] du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) Kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
Genom [email protected]

#8 - cheers

#5 - Tord Du framstår som en av dessa ynkliga bittra män som gnällande skriver på FB och FL och klagar över att ni inte får några kvinnor för ni är för snälla (enligt egen utsago) bara för att i nästa sekund visa en kvinnosyn som gör att man inte förvånas över att ni är ensamma.

Istället för att förändra er attityd så fortsätter ni istället att gnälla på feminister och kvinnor över lag, har en kvinna tex blivit våldtagen får hon skylla sig själva för hon röstade ju på 7-klövern och alltså ville det osv
Så där fortsätter ni i det oändliga och spyr ut galla och knäcker kanske en öl till framför datorskärmens kalla ensamhet, jaha, skål då

Kommentera