Opinionsblogg

Den riktiga feminismen har vunnit mig för sin sak.

Någon av det mest tröttsamma man kan vara med om är när helhjärtade och engagerade feminister envisas med att göra samma misstag som förlegade gubbar gjort genom historien. 

 Man applåderar sina företrädare utan att ha en enda egen tanke i huvudet. Det enda som gäller är konflikt. Ständigt dessa konflikter. Ständigt denna tröttsamma krigsföring. De avvänder exakt samma manshatande retorik som, om vi vänder på könen, den allra värsta Trump-röstande kvinnohataren skulle kunna uttrycka. 

 Vad har man vunnit då? Vad har man uppnått om man begår exakt samma misstag som de man säger sig vilja motarbeta? 

 Jag delar journalisten Sakine Madons uppfattning (en krönika i Expressen i mars 2017)om att den svenska feminismen behöver nya företrädare. 

 Man skulle behöva röra sig bort från vulgära, ytliga och spekulativa analyser av män där slutsatsen alltid tycks bli att vi män är otrogna, lobotomerade knullmaskiner som hatar våra fruar och endast stannar i våra äktenskap för att frun dammsuger vår bostadsrätt en gång i veckan. Så många bittra kvinnor (som är stolta över att vara bittra) hävdar detta i texter och i romaner. Nu senast Maria Sveland. 

 Det är helt enkelt inte sant. Det är inte så verkligheten ser ut. Det är inte sådana de i särklass allra flesta män är. Jag känner ingen man som är sådan där. Det är möjligt att de allra argaste kvinnorna odlar och pysslar om sitt hat med hjälp av förljugna teorier om alla mäns förprogrammerade cynism och elakhet, men teorin blir inte mer sann för det. De ljuger helt enkelt. Ändå hyllas de för sitt hat och sina lögner. Ändå skrivs det spaltmeter efter spaltmeter om dem. 

 De bygger sina svarta murar med hjälp av lögner och rent fascistiska påhopp som om de hade gällt grupper av människor skulle blivit betraktade som just detta, fascism. Men när det gäller det ständigt  lögnaktiga och kollektiva skuldbeläggande av män så träder helt nya villkor in. Då får man ljuga och hata så mycket man orkar eftersom man står på den rätta sidan av det där hatet. Det är hiskeligt obehagligt att behöva se.

 Så här är det. Män är som ni. Vi är precis som ni. Kanske lite räddare bara. Möjligen en gnutta fegare än vad ni är. Men vi är som ni. Detta ständiga demoniserande som många av de argaste feministerna ägnar sig åt är syskon till det kvinnohat som präglat historien. Men vi vinner inte en enda meter genom att gräva ner oss och hata varandra. Vi kommer ingenstans genom att förvandla varandra till monster.

 Det är en lögn. Ser ni inte att det är en lögn? Det är en fruktansvärd lögn.

 Feminismen är en av vår tids viktigaste frågor. Den är alldeles för viktig för att vi ska lämna över den till soldater på bägge sidor av ett krig som inte angår oss. Feminismen borde handla om att mötas, lyssna, sluta demonisera. 

 För egen del har jag tusen vägar kvar att gå. Jag är uppväxt med Ulf Lundell och lider säkert av en besvärande romantisk ådra. Men det senaste halvåret har jag börjat lyssna till nya röster, unga, beslutsamma kvinnor som berättar för mig om SIN värld, om sina rädslor, om sin verklighet, och dem berättar det för mig i en ton som om de faktiskt tror att också jag, trots att jag är en medelålders vit man, kan vara en del av lösningen, och inte enbart en del av problemet.

 De har vunnit mig för sin sak.

Det är den vägen vi måste gå för att i alla hänseende och på alla fronter nå en mer jämlik värld.

 
 

Kommentarer

#1 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: [email protected] du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) Kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
Genom [email protected]

#2 - Bruce dorothy

Hej jag heter Bruce Dorothy. Jag är ute för att sprida
denna goda nyheter till hela världen om hur jag fick min
ex make tillbaka. Jag blev galen när min man lämnade
mig och mina två barn för en annan kvinna i över tre
månader, Men när jag träffade en vän som introducerade
mig till Dr Ade, den stora budbäraren till Oracles of Great
Adespeltemple. Jag berättade mitt problem för Dr Ade
om hur min ex-man lämnade mig och mina två barn och
också hur jag behövde jobba i Ett mycket stort företag.
Han sa bara till mig att jag har kommit till rätt ställe var
jag kommer att få mitt hjärta längtan utan några
biverkningar. Han berättade för mig vad jag behöver
göra, efter det hade gjorts 24 timmar senare, Min ex man
ringde mig i telefon och sa förlåt för att bo mig och
barnen förrän nu och en vecka efter att min man ringde
mig för att be om förlåtelse, en månad senare blev jag
uppmanad till intervju i ett mycket stort företag här i USA
Var jag tvungen att arbeta som verkställande direktör ..
tack tack till Dr Ade du Kan kontakta Dr Ade genom
denna Email, Adespelltemple @ gmail.com. Ring eller
Whatsapp honom på +2348148487280.

#3 - Bruce%20dorothy

Hej jag heter Bruce Dorothy. Jag är ute för att sprida
denna goda nyheter till hela världen om hur jag fick min
ex make tillbaka. Jag blev galen när min man lämnade
mig och mina två barn för en annan kvinna i över tre
månader, Men när jag träffade en vän som introducerade
mig till Dr Ade, den stora budbäraren till Oracles of Great
Adespeltemple. Jag berättade mitt problem för Dr Ade
om hur min ex-man lämnade mig och mina två barn och
också hur jag behövde jobba i Ett mycket stort företag.
Han sa bara till mig att jag har kommit till rätt ställe var
jag kommer att få mitt hjärta längtan utan några
biverkningar. Han berättade för mig vad jag behöver
göra, efter det hade gjorts 24 timmar senare, Min ex man
ringde mig i telefon och sa förlåt för att bo mig och
barnen förrän nu och en vecka efter att min man ringde
mig för att be om förlåtelse, en månad senare blev jag
uppmanad till intervju i ett mycket stort företag här i USA
Var jag tvungen att arbeta som verkställande direktör ..
tack tack till Dr Ade du Kan kontakta Dr Ade genom
denna Email, Adespelltemple @ gmail.com. Ring eller
Whatsapp honom på +2348148487280.

#4 - angela

Mitt namn är Hassan Angela ... Jag känner mig väldigt glad att dela mitt fantastiska och underbara vittnesbörd med alla på denna sida ..: Jag var gift för 4 år till min man och plötsligt kom en annan kvinna in på bilden som han började hata Jag och han var förolämpande. Men jag älskade honom fortfarande med hela mitt hjärta och ville ha honom till varje pris .... Han lämnade in för skilsmässa och hela mitt liv vred sig och jag visste inte vad jag ska göra, han flyttade ut ur huset och övergav mig och Barnen ... min väldigt nära vän berättade för mig om att försöka andliga medel för att få min man tillbaka och introducerade mig till en stavningskastare så jag bestämde mig för att prova det. Även om jag inte trodde på alla dessa saker då när han gjorde speciella böner och stavning, efter 2 dagar kom min man tillbaka och bad att han hade insett sina misstag, jag kunde bara inte tro det, ändå är vi tillbaka tillsammans nu Och vi är glada om någon behöver hjälp, här är hans e-postadress [email protected] Hans stavar är för ett bättre liv ELLER ring hans nummer +1 (661) 704 3225

#5 - shaun

Mitt namn är Colon Shaun från Sverige, jag vill berätta för allmänheten om hur min relation blev återställd av den stora kraften av Dr Adodo efter tre månaders ensamhet och hjärtat, min ex-älskare ringde mig efter att Dr Adodo hjälpt mig Kastade en stavning för att få tillbaka honom. Han ringde och ber om ursäkt att han vill att vi ska komma tillbaka och börja ett bra hem, nu är vi lyckligtvis gift. Allt tack till Dr Adodo för hans underbara andliga hjälp. Du kan kontakta honom på hans via e-post [email protected] om du har liknande problem, eller någon lösning du kan behöva, lycka till. Du kan också ringa honom på mobil +1 (661) 704 3225

#6 - JOEL LISHA

Hej Vänner ... Jag behöver en Spell Caster Urgent för att hjälpa mig Få min ex pojkvän, flickvän, fru eller man tillbaka, e-post Dr ABO [email protected]

Jag läser några vittnesmål om en kärleksspell av Dr.ABO om hur han har hjälpt många människor att återföra sina ex-älskare inom 48 timmar, med vänliga hälsningar tänkte jag bara om det var riktigt och om den här mannen verkligen kunde hjälpa till med att ta tillbaka min älskare som jag älskar så mycket. Jag bestämde mig för att kontakta honom för att jag älskar min pojkvän väldigt mycket och vi har varit ifrån varandra i några månader jag saknade honom så mycket, jag har försökt alla andra medel för att få honom tillbaka men kunde inte. Jag kontaktade Dr.ABO och Han berättade för mig att min ex kommer tillbaka till mig de närmaste 48 timmarna, Dr.ABO släppte honom för att veta hur mycket jag älskade och ville ha honom. Och öppnade ögonen för att visa hur mycket vi har delat ihop. Min ex är nu tillbaka till mig igen. Eftersom jag skriver detta vittnesbörd just nu är jag den lyckligaste tjejen på jorden och jag och min pojkvän lever ett lyckligt liv och vår kärlek är nu starkare än hur det var innan vår bryta upp. Allt tack till Dr.ABO för det alltför stora arbetet han har gjort för mig genom att hjälpa mig att komma tillbaka med min ex pojkvän. Jag skulle vilja släppa Dr.ABO-mailadressen och hoppas du ser detta vittnesbörd och kontaktar honom om du har en älskare som du verkligen vill ha tillbaka så illa.

Maila honom: (([email protected]

Ring eller WhatApp honom 2348148487280.

#7 - Moet

Bra artikel! Jag hoppas det hjälper många människor där ute.

Fix ditt äktenskap och förhållande efter en uppbrott eller skilsmässa, 100% garanti Kärlek stavar från Dr Isikolo ([email protected]) ..! Ett mycket stort problem uppstod i mitt äktenskap för sju månader sedan mellan mig och min man. så hemskt att han tog saken till domstolen för skilsmässa. Han sa att han aldrig ville stanna med mig igen, och att han inte älskade mig längre. Så han packade ut ur huset och fick mig och mina barn att gå igenom allvarliga smärta. Jag försökte alla mina möjligheter att få honom tillbaka, efter mycket tiggeri, men alla till ingen nytta och han bekräftade det att han har fattat sitt beslut, och han ville aldrig se mig igen. Så på en kväll, när jag kom tillbaka från jobbet, träffade jag en gammal vän av min som frågade min man. Så jag förklarade allt för honom, så han berättade för mig att det enda sättet jag kan få min man tillbaka är att besöka en stavningskastare, för att det verkligen har fungerat för honom också. Så jag trodde aldrig på stavning, men jag hade inget annat val än att följa hans råd. Sedan gav han mig e-postadressen till stavningskramen som han besökte. Jag skickade ett mail till den adress han gav mig och stavningskraven försäkrade mig om att jag kommer att få min man tillbaka nästa dag. Vilket fantastiskt uttalande !! Jag trodde aldrig så han talade med mig och berättade för mig allt jag behöver göra. Sedan nästa morgon, så förvånansvärt min man som inte ringde mig de senaste 7 månaderna, ringde mig att han skulle komma tillbaka. Så underbart!! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för smärtan som han fick mig och mina barn. Sedan från den dagen var vårt förhållande nu starkare än vad det var förut, med hjälp av en stavningskastare. Så jag kommer att rådgöra dig där ute om du har några problem med att kontakta Dr Isikolo, jag ger dig 100% garanti för att han hjälper dig. Emaila honom på: [email protected] WHATSAPP eller ring honom: +2348133261196

#8 - Markfire

Var vänlig min kära vän, jag är ledsen att du läser detta meddelande så här, jag ser bara det som ett sätt att hjälpa vem som behöver den typ av hjälp jag fick. se till att du läser detta mitt vittnesbörd till slutet, det är en livshistoria eftersom det är ett vittnesbörd som jag kommer att berätta för var och en att höra. Jag har varit gift i 3 år och i mitt äktenskaps 4: e år tog en annan kvinna min älskare ifrån mig och min man lämnade mig och barnen och vi har lidit i 2 år tills jag träffade en post där en man ringde överpräst Dr Chamberc har hjälpt någon och jag bestämde mig för att försöka hjälpa mig att ta med min älskare hemma och tro mig jag skickade bara min bild och mina detaljer till honom och min man och efter 2days som han har sagt till mig såg jag en bil körde in i huset och såg att det var min man och han har kommit till mig och barnen och det är därför jag är glad att göra var och en av er i likhet med att träffa den här mannen eftersom jag kan svära med mitt liv är mannen en mycket stark stavning och hans stavning fungerar väldigt bra utan någon bieffekter, om du vill ha mer information om präst Dr Chamberc Lider du verkligen i ditt förhållande just nu? vill du ha högpräst Dr Chamberc-intervention i ditt förhållande för att hjälpa dig att reparera ditt förhållande? kontakta honom idag via hans email: [email protected]

Kommentera