Opinionsblogg

Jag orkar inte mer.

Som jag ser det, men det är bara som jag ser det, så är det en viss skillnad på att tigga pengar och erbjuda möjligheten att sponsra ett skrivande med en tia eller två. 
Mycket av det jag gör eller är inblandad i kostar ingenting.
Det forsätter att inte kosta någonting.
Men man kan sponsra om man vill.

Det erbjudandet dyker upp någon gång per år.
Högst rimligt som jag ser det...

Fast det är ju bara som jag ser det...

En kvällstidning kostar också pengar. En del tycker det är värt de pengarna, en del tycker det inte.

Jag har stått på en del barrikader genom åren. Man kan tycka en väldig massa om de där barrikaderna. 

Men jag har trots allt försökt att sätta ord på sådant som ganska få vågat sätta ord på. Jag har fått betala ett rätt högt pris för att skriva sådant som de fega lakejerna aldrig skulle våga skriva. 
Inre ens när de fega lakejerna tyckte som jag...

När jag nu då hamnat i ekonomisk kris och går ut och erbjuder en möjlighet att sponsra det jag gör med en tia ska jag slitas ut på den virala bygatan och pryglas av fan och hans moster som tar sig grova friheter rörande allt detta.

Som jag ser det, men det är bara som jag ser det, är det en stor skam att man ska behöva stå ut med att bli hudflängd och mordhotad för att man berättar att man har de tufft, och för att man erbjuder en möjlighet om sponsring.

Det är många som har anledning att se själva i spegeln och reflektera en stund.

Har ni den tiden, kära hyenor? Eller är lukten av blod allt för nära er nu?

Det är väldigt många fler än jag som erbjuder möjligheten att sponsra via Swish. Det är väldigt många som överhuvdtaget inte kommer i närheten av att bli jagad som jag blir.

Men det är som det är. Mitt namn (alltså jag) är allmänt villebråd. Det är fortfarande okej att bete sig hur som helst så länge det är mitt namn som stampas ner i smutsen. Det är skottpengar på mitt namn. 

Och Sverige kryllar av fega kräk som gladeligen ställer sig i alla andras led för att få chansen att sparka lite. Sverige kryllar av människor som älskar att se folk tryckas ner i smutsen.

Men det är er smuts, kära hyenor. Det är ni som kommer stå kvar i den när jag rest mig upp och dammat av mig. 

Det är ni som förminskar er själva.

Fast detta är ju bara som jag ser det...

Hur som helst så tar detta slut nu. Jag orkar inte längre.

 

Kommentarer

#1 - Glenn

Sök jobb som oss andra. Besök Arbetsförmedlingen. Fixa. Pengar växer inte på träd Marcus lille.

Ha d gott. Glenn.

#2 - Ann-Charlott Dahlgren

Neeej Marcus, du får inte ge upp du måste orka <3 <3 <3 Vi är många som gillar dig skarpt. Inte så mycket för mig och "oss" utan för dig själv, dina efterkommande de vill vara stolta över dig. Du har så rätt "ingen äger en poets hjärta" Håll fast vid det och s.k.i.t i det "folk" säger. Orka snälla ! älskade vän! och sluta aldrig använda din penna. Här är en som swishar direkt. Det du skriver är så mycket mer värt, än vad t.ex en aftonblaska skriver.
Detta skrivet från mitt Hjärta...all sanning kommer ifrån <3 Varma Hälsning från en själsfrände

#3 - Min tanke

Men har du inte varit i Italien precis?
Inte verkar du ha det dåligt, en titt på instagram visar ju med klar tydlighet att du har råd med vissa saker resor annars får du väl omprioritera, att åka på resor och shoppa etc är inget vanliga människor har råd med hipp som happ.

Om du har svårt att få jobb får du väl söka andra jobb och/eller omskola dig? Kanske även flytta dit jobben finns, vilket innebär att du måste prioritera även när det gäller hur och var du bor.

Men istället vill du att man ska swisha pengar och sponsra dig?
Tänk om alla kunde ha det så, det är nog flera som då gärna hade fått pengar swischat över, ensamståenden som både har ett och två jobb, de som tar alla skitjobben, de som flyttar och bor i små lägenheter på mindre populära ställen, allt för att få det att gå ihop.
Jag swishar hellre över mina pengar till de människorna

#4 - peter

hej payback times.. gör nåt vettigt..kör buss t.ex
eller hör med il Papa ..han är ju din pappa!
han kanske har nån överraskning i kippan!
tiggeri inte värdigt.. vaken på gatan eller nätet!!

#5 - Anna

Varför går du inte till Soc som alla andra?

#6 - Karin

Kämpa vidare. Blir ju orolig när du säger att du inte orkar mer.

#7 - Magnus

Hej!
Vad har du för swish-nummer? Jag kan skänka en liten slant - du skriver om så bra saker som rör samhället.
Mvh MJ.

#8 - ge inte upp

Nu när du blir hjälpt Marcus hoppas jag du kommer ihåg det när du själv står framför någon som är i nöd, kanske en tiggare som sitter i närheten av dig då ni ju båda nu känt skammen att be om hjälp, det är inte alltid så rolig
Och inse att du haft tur för medans du tigger på nätet så får svenska hemlösa och utländska tiggare be om pengar på gatan.

Kanske det här blir en positiv ögonöppnare för dig som du kan ta med dig i livet.

Annars kan jag bara ge dig samma råd som andra, omprioritera, omskola, flytta osv .
Vi har inte alltid lyxen att välja det vi vill jobba med eller få de ägodelar och resor vi vill eller bo där man vill, men livet blir vad man gör det till. Gör allt för att förbättra din situation, både för din skull och för de du älskar, för dem orkar man allt.

Lycka till

#9 - Anna

Men lägg av! Det kryllar av jobb inom äldrevården , restaurang, lokalvård etc
Sök för fan!
Är du för fin för att söka dessa jobb?
Vårdbiträde skulle funka: noll utbildning men massa medkänsla.
Det har du faktiskt..
Visst, du skriver jättefint och kan bolla med ord, men du bollar lite fel nu.
Du gör självmål gång på gång.
Gör om liksom, jag tänker inte säga- gör rätt.
Jag vill inte rescensera dina ord.
Du har snöat in dig på att du endast kan ord...
Gå till AF i morgon eller soc och begär att få hjälp.
Kanske ett jobb.
En människa i nöd har rätt att få hjälp.
Sök den.
Det du gör är rent tiggeri.
På ett väldig fult sätt.
Att läsa på publicerade texter på nätet är oftast gratis.
Om jag vill betala för att läsa något så gör jag det.
Men tigg inte när det finns jobb.
Det är inte ok.
Det är inte ok när att det finns en massa jobb du kan få.
Du skiter i det.
Det är din fulla rätt att vägra inse att ingen vill ha dina ord längre.
Så är det.
Dina ord vill ingen betala för.
Köp bara det.
Sadla om.
Köp läget.

Du är för fan psykiskt och fysiskt frisk så nu får du fan sluta gnälla. Du har barn att ta hand om, så lägg bara av!
Hylla dina i ställe och var så tacksam att ni ens fick barn.
Lär dina barn livet och lär dom att de kan bli whatever men om det inte funkar så är det skitsamma: de kan göra något annat.

#10 - Anna

Måste korrigera...
...hylla istället dina barn..

#11 - AlbertinaFares

Jag håller med dig ! Förra veckan var jag också på väg att ge upp med så kom jag på att sommaren ju står för dörren och att det kanske är värt att hålla ut ett tag till. Gick istället till doktorn och fick min bipo medicin justerad så nu mår jag bätter igen. 😊

#12 - m96

Sanslöst många indoktrinerade i-d-i-o-t-e-r- i kommentarsfältet.
IQ = fiskmås.
Det är ett utmärkt sätt att bli sponsrad för det man gör via de där tjänasterna. Det är precis så det ska funka. Finns ingen anledning att söka ett totalt meningslöst skitjobb bara för att staten ska kunna suga ut en o sen slösa bort större delen av pengarna på all möjlig dårskap så att man får se sina stulna skattepengar motarbeta en själv. Jag själv sätter inte min fot på en traditionell arbetsplats igen.
Bidrar man med nånting som folk uppskattar så är det rimligt att folk som uppskattar det sponsrar.
Tror det kommer växa fram mkt mer sånt här framöver när allt fler jobb försvinner.

#13 - curlinggenerationen

m96 - Om man inte klarar av att skriva korrekt ska man kanske prata tyst om' IQ=fiskmås'.

För mycket kan man säga om Marcus men skriva kan han iallafall.

#14 - Il Capitano

Mordhot är inte okej.
Men...
Dina ständiga vredesutbrott mot Sverige och svenskarna är pinsamma och bisarra.
Vi är varken kräk eller hyenor.
Ditt val att t-i-g-g-a pengar är enbart obegåvat.
Snacka om att vara fejk.
Av mig får du inget.
Jag har skänkt pengar till tiggarna på stan istället.
Tjugo spänn var plus en hälsning från Marcus Birro fick dom.
Fint va. Hoppas du känner dig stolt över detta...

Å nix, det är ingen som förminskar något.
Du däremot förstorar upp varenda liten bagatell bortom sans och vett.
För f-n. Sök hjälp innan det är försent.
Borderline heter din diagnos, å den är gratis just idag.
Ka-ching !

#15 - Anonym

Svar till #9

Sant. Finns massor av jobb han kan söka.
Tycker dock du ska chilla lite, finns ingen anledning att bli rabiat, då beter du dig lika illa som bloggskribenten.

#16 - M

Ni som skriver här tillhör antagligen gratisgenerationen som gnäller och inte
fattar vikten av att stödja någon som har
riskerat både liv och hälsa och som har
talangen och förmågan att klä verkligheten
med de sanna orden.

Ni skall skämmas

#17 - m96

curlinggenerationen:
Ja.. det var ju därför jag skrev att folk borde sponsra honom om man uppskattar hans arbete.

#18 - Thomas

Ni är pinsamma...det enda han gjort är att skriva sanningar om samhället och om det äckliga politiskt korrekta inrutade fega liv vi alla börjat leva...det finns ingen humor längre...det finns ingenting...alla går runt och är rädda att säga fel saker som kan uppröra någon på vänstersidan (alltså media) så att man blir utfryst....har ni inte tänkt på att hela standup scenen tok dött i Sverige..... vi ska inte tycka längre...vi ska enbart göra som alla andra...fattar ni inte....vi tror vi är fria för att vi inte ser stängslet...då ser jag hellre ett stängsel och i varje fall vet att jag är fast...

Kämpa på Birro...

#19 - Gustav

Byt jobb! Släpp den där mediebranschen. Verkar rimligt eftersom din situation just nu verkar ohållbar.

#20 - wigwag

Jodå... Du måste orka! För dina barns skull. Och för min och för andras skull som läser och mår bra av dina friska texter.

#21 - swisha till de som behöver istället

M vad snackar du om? är det någon som tillhör en gratisgeneration så är det väl de som inte ids ta andra jobb och istället ber folk swisha över pengar

De finns de som har både ett och två skitjobb för att försörja sina barn, vad sägs om att man swishar till dom istället, de har knappast fått något gratis, men de har å andra sidan inte följare som swishar över till italienresor och hyror till bostadsrätter på södermalm

#22 - M

Marcus behövs i den offentliga debatten och
hans åsikter är ovärderliga. Vi kommer att
förstå hans storhet då tiden ger han rätt på
punkt efter punkt.

Tror ni att han inte lägger ner själ och hjärta
i det han gör? Han har ju gått igenom
korselden får att berätta det vi känner och
tror på.

Att prata om pengar blir ju bara futtigt i det
sammanhanget.

Han förmedlar något kärleksfullt till oss som
vi skall ta emot med värme och tacksamhet.

Vi finns på din sida Marcus

#23 - Patrick

Men töe... Dags att flytta hem till Italien kanske, vi svenskar är ju så förbannat blinda och korkade som inte ser Caesar Birros storhet.

Exiens cave fores culum pulsent...

#24 - Ludde

Ett hån mot alla som verkligen kämpar. Jag blev påkörd av en buss för tre år sen, sjukskriven sen dess med konstanta smärtor, ensamstående med en son på fyra år. Nu utförsäkrad. Det finns drösvis med jobb, restaurang, assistent inom skolan, vikarie. Men det duger inte för dig, du vill sitta på stjärten och skriva o får pengar. Du tog ut närmare en miljon i lön förra året, jag har levt på sjukpenning i tre år, men det är klart att du ska tigga. Stackars dig.

#25 - Annika Sköld

Du är inte ensam. Skilsmässa i missförstånd efter 25 år

#26 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: [email protected] du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) Kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
Genom [email protected]

Kommentera