Opinionsblogg

Räcker det inte snart?

Många debattörer blandar samman revolt, utanförskap, fattigdom och rena gangsterfasoner. 

 

Många älskar att försvara ungas förbannade och slentrianmässiga fasoner med att dessa fasoner skulle utgöra någon form av uppror mot den rådande ordningen. Eller så sker allting för att fritidsgården är stängd. Eller så har någon slagit sönder pingisbordet. Eller så går det för få bussar till centrum. Eller också är det något annat staten borde ha gjort, eller inte ha gjort…

 

Men unga människor som beter sig som idioter är inget annat än idioter.

Du kan inte skylla din drägliga idiotiska stil med att du lever ett visst sorts liv. 

GT skriver om Monica som är 81 år och bor i Mölndal utanför Göteborg. Hon går med rullator och har blivit påhoppad av ungdomar, en del så unga som 12 år, som bland annat spottat henne i ansiktet. 

 

Här har vi alltså en handikappad äldre kvinna som inte längre vågar ut gå med hunden för att barn kommer fram och spottar henne i ansiktet. 

 

I Sverige. 2017. Grattis.

 

Det är ju på ren svenska för jävligt att det finns föräldrar som så fullständigt givit upp allt vad uppfostran heter och helt enkelt skiter fullständigt i sina barn, så till den grad att dessa barn anser sig ha rätten att spotta en äldre människa i ansiktet. Detta skedde mitt på dagen dessutom. Vad gör skolan? Har föräldrarna givit upp att vara föräldrar? 

 

Det är flera äldre människor som blivit trakasserade av ungdomsgäng i Mölndal och polisen berättar att de ”känner till problemet” och då undrar jag varför de inte hämtar de här ungarna, släpar in dem i polisbilen, kör hem dem till sina föräldrar…  Där ska både barnen och föräldrarna bli bötfällda för sitt äckel och sina fasoner. Polisen ska leda en av föräldrarna till en bankomat där föräldern ska ta ut 5000 kronor som sedan den spottade ungen personligen ska överlämna till kvinnan han eller hon spottade i ansiktet. 

 

Det är det första som bör hända.

 

Hur är det möjligt att en liten stads centrumkärna helt kan kidnappas, på skoltid, av barn, av snorungar, av unga killar och tjejer som spottar pensionärer i ansiktet mitt på dagen?

 

Har vi blivit så luttrade att vi inte blir upprörda över det längre? 

 

Jag är så fruktansvärt trött på hur stadsdelar och förorter bara glider polisen och myndigheter ur händerna. Det blir ju inte bättre. Det blir bara värre,

 

Och hur feg är man inte när man ger sig på en gammal dam med rullator? 

 

Polisen säger sig ha ”ökat närvaron” i Mölndal för att komma till rätta med problemet. Det är dock inte bara ett problem, det är en röta som genomsyrar stora delar av samhället.

 

Den bristande respekten mellan människor äter sig allt djupare i det här förbannade skrovet som är svenska förorter och andra så kallade ”utsatta områden”.

 

Kommentarer

#1 - m96

Folk som kommer från de där regionerna har lägre empati generellt. Därför det dyker upp helt nya beteenden som ingen kunde föreställt sig tidigare ens bland fattigsvenskar förr.
Hänger ihop med lägre IQ-nivåer. Empati och IQ har visat sig delvis hänga ihop i alla studier som gjorts. Även om det finns vissa undantag med psykopater bla.

#2 - Cindy

Jag kommer ihåg alla fina invandrare som jag jag växte upp med under 1980-90 talet; människor från Polen, Grekland, Finland, Sydamerika, Asien mfl.

Herregud vilka människor som har kommit hit dom senaste 20 åren!!! Helt empatistörda människor!! Dessutom kommer dom nästan alltid från samma länder; MELLANÖSTERN.
Det finns andra folkgrupper som är grovt överrepresenterade vad gäller brottslighet; nordafrikaner och vissa grupper i östra Europa, typ albaner.
Politikerna borde ha tagit reda på fakta om dessa grupper innan dom släppte in dom i landet.

#3 - wigwag

Mölndal alltså! Knappast känt för att vara nåt invandrartätt problemområde. De spottande slynglarna var med största sannolikhet fina blåögda blonda välfärdsbarn.

#4 - m96

#3 - wigwag
Haha eller hur :) Ungefär lika stor sannolikhet som att en komet slår ned i ditt vardagsrumsbord imorrn :)

#5 - Jochen Lippert

Besökte nyligen ett centraleuropeiskt land och dess huvudstad. Ett land som vi kallar fascistiskt p. g. a att de inte tar emot flyktingar. Jag vandrade på nätter och åkte tunnelbana och trot eller ej... jag hade glömt hur det var att känna sig trygg ... det gjorde jag där... massor av folk i rörelse men ingen aggresivitet... lugnt och tryggt. jag frågade en del hur vänsterfolk i detta land reagerar på att man inte tar emot flyktingar? svaret var ... vänsterfolk ??? Herregud vi är väl inte dumma , vi levde under vänster terror i 50 år.... och vi hör hur ni har det i Sverige... vad händer egentligen frågar de mig...... jag vet inte var jag ska börja... men de tror mig inte när jag berättar om bilbränder., skottlossningar, media a la gamla östblocket, kvinnor som inte vågar gå ut.... det Pk Sverige...politker som samlas runt ensamkommande unga vuxna och män... där komiker, journalister och kändisar styr och sätter agendan istället för vuxna politiker.... DE HÄPNAR !!!!!! Och tycker synd om oss och frågar om vi har inbördeskrig i Sverige ? De börja få mer och mer dyster information om Sverige... det är väldigt ledsamt ... och att vara svensk idag i Europa klingar inte högt längre!!

#6 - Tobias Lindkvist

"(...) och då undrar jag varför de inte hämtar de här ungarna, släpar in dem i polisbilen, kör hem dem till sina föräldrar… Där ska både barnen och föräldrarna bli bötfällda för sitt äckel och sina fasoner. Polisen ska leda en av föräldrarna till en bankomat där föräldern ska ta ut 5000 kronor som sedan den spottade ungen personligen ska överlämna till kvinnan han eller hon spottade i ansiktet."

Med vilken motivering ska polismyndigheten begå de lagbrott du beskriver? I Sverige kan personer under 15 inte bötfällas och man kan inte bli straffad för en gärning som någon annan gjort.

#7 - Kenta

Du måste förstå att detta är vänsterns nya underklass. Meningen är att det SKA vara synd om människor som är lite bakom flötet och som har svårt att ta sig in i det strukturella rasistiska svenska samhället. Då spelar ingen roll vad de än hittar på för nånting.
Därför anser vänstern att såna som Monica, 81 helt enkelt får skylla sig själv. 😳

#8 - Karl Steine

Birros blogg och tankar om verkligheten. Garanterat ingenting för rättrogna i dagens Pk- Sverige.
#6 till Tobias Lindkvist vill jag bara säga ; då är det dags att ändra Sveriges brottsbalk och grundlagen. Jag vet att den här extremvänster-regeringen inte gör det, men jag hoppas på framtiden. För vi kan inte ha det så här laglöst länge.

#9 - Anonym

Tobias Lindkvist kan du bara inte ta och dräkt dig själv. Snälla. Du är en värdelös människa.

#10 - Nisse i Hökarängen

#5 - Jochen Lippert: " att vara svensk idag i Europa klingar inte högt längre!! "

Så sant. Att vara svensk idag är att ha taskiga gener.😏

#11 - Cindy

Varför skulle ungdomar under 15 år få göra precis vad dom vill Tobias Lindkvist?
Ungdomsvåld har blivit ett stort utbrett problem i många länder. Normala barn och ungdomar spottar inte på äldre, hotar inte folk, slår inte sina lärare, plågar inte djur och gruppvåldtar inte andra.
Alltså måste det vara något fel på en hel del unga idag - och deras föräldrar som torkar ungarna i arslet så fort dom får chansen.
100 procent fri uppfostran är vad som gäller och detta kaos är resultatet.

#12 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

#13 - Tobias Lindkvist

#11 Cindy: Det har jag aldrig sagt heller. Men polisens agerande ska följa svensk lag. Gillar man inte de regler polisen har att följa är det reglerna man ska klaga på, inte vad polisen gör eller inte gör.

Kommentera