Opinionsblogg

Den kärleken kan ingen rädsla slå hål på.

Som ett slags sorgligt sorl är mitt liv just nu.

Jag står en bit vid sidan av allt som sker och ser på.

Jag har byggt en mur mellan mig och allt som sker.

Det är min mur. Jag skyller inte ifrån mig på någon annan. Det är ingen annans fel att den står där. Den står där den står.

Det kom ingen riktig gryning idag. Morgonen kom med ett mörker som högst motvilligt lämnade plats för en grådaskig, vindstilla dag där löven på något sätt ändå virvlat till marken.

Jag går på automatik. Kärleken till kina barn är det som håller mig uppe.

Samma dag som det meddelas att Stockholm enligt SÄPO mottagit ett terrordåd ser jag pansarvagnar med soldater på vägarna på Södermalm. Soldater står på flaket och blänger argt ner på oss bakom sina solglasögon. Pansarbilen stannar vid rött vid Skanstull. Det är egentligen bara det, att den stannar för rött, som försäkrar mig om att det är en övning, Aurora, och inte på riktigt.

 Men det kunde ju ha varit på riktigt. Rykten rör sig snabbt så här års. Man ska undvika tunnelbanan säger dem. Oklart vilka som säger det för polisen säger att vi stockholmare inte ska oroa oss. Men vi gör ju det. Vi gör det ändå...

Jag tar en promenad till barnens skola, tänker fruktansvärda tankar om hur oerhört enkelt det vore för en terrorist att ta sig in på en skola. Jag slår undan den skräcken och sätter mig på en bänk intill gungorna.

Mina barn kommer sprintade mot mig på skolgården som två solstrålar, två pilar, två välsignelser. Jag kramar dem hårt och länge och vi går och fikar i närheten, sitter nära varandra och samtalar lågt om dagen som gått, om middagsplanerna, om kvällen och vecka som kommer.

Livet helt enkelt. Som vi vill leva i kärlek och trygghet och omtanke och solidaritet men där rädslan hotar oss i grunden. 

 Jag trodde jag hade svar på den där rädslan. Som jag minns det hade mina föräldrar alltid svar på våra frågor. Eller är det något jag bara vill minnas?

 På kvällen sedan ligger jag nära barnen och lär mig andas i deras rytm. Just där och då är de trygga. Jag älskar dem och den kärleken kan ingen rädsla slå hål på.

 
 

Kommentarer

#1 - Anonym

Sök hjälp för din oförmåga att hantera dina rädslor. Risker är något vi alla får leva med och man måste acceptera att livet inte lämnar några garantier. Alternativet till att alltid, i alla stunder bejaka och låta dem styra ditt mående oavsett riskens storlek är att inte leva alls. Återigen, sök hjälp!

#2 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

Kommentera