Opinionsblogg

Lamotte gör mer för feminismen än feministerna.

Journalisten Joakim Lamotte får klä skott för rätt mycket skit. Många avskyr karln. Många avskyr hans något uppblåsta videoinlägg. Men i hans fall stannar det inte vid vad han säger. Det blir snabbt personligt.

 

Väldigt många skriver fruktansvärda vidrigheter så fort han dyker upp i sociala medier. Det handlar i hans fall inte längre om saklig kritik eller argument utan hans ”meningsmotståndare” drar sig inte för rena hatkampanjer och fula personangrepp.

De är påfallande ofta människor som annars säger sig vara välsignat fördomsfria och representera ”den goda sidan” som avskyr Lamotte. Drevet mot honom är bitvis extremt osmakligt.

 

Jag känner inte karln, har inte följt honom i media men läst en del saker han skrivit. Ibland har han rätt, ibland har han fel. Det är som med de flesta av oss.

 

Men när det gäller det senaste han uppmärksammat, de outredda våldtäkterna mot unga tjejer är han något extremt viktigt på spåret.

 

Det märkliga i kråksången är att många av de allra mest hatiska rösterna mot honom är feminister. De är medialt välorganiserade, har genomslag och angriper nästan alltid i grupp. Problemet är att det är också i stort sett det enda de gör. Angriper folk de inte gillar. För medan Lamotte arbetar hårt, har ett enormt genomslag i det han gör och bland annat medverkar i SRP1 Studio Ett flera dagar för sitt arbete med att lyfta det faktum att många anmälningar om våldtäkt aldrig utreds, trots att polisen har förövarens namn och adress, så envisas många av hans belackare att kraxa på sina bortglömda telefonstolpar i eterrymdens öde länder…

 

En annan som gärna svingar lite från sin politiskt korrekta och välbetalda plätt i universum är programledaren Jenny Strömstedt. Hon skriver nedlåtande om i stort sett alla som inte delar hennes syn på världen. Själv har hon inte riskerat en enda av sina välmålade naglar för att göra världen till ett bättre ställe. Men att fördomsfullt och i ren lättja klanka ner på folk som man TROR har en annan världsuppfattning är hon världsmästare på.

 

Så vad säger det om tillståndet i det offentliga samtalet när en man (kanske just för att han är en man) som ägnar dagarna åt att kräva upprättelse för våldtagna unga flickor blir attackerad, påhoppad och medialt förlöjligad av….feminister?! Vad handlar det där hatet om?

Var kommer denna syrliga bitterhet ifrån?

 
 
 

Kommentarer

#1 - Bosse

Ja, jag beundrar Lamotte för hans engagemang i denna viktiga fråga.Feminismen har väl alltid förnekat våldtäkter(märkligt!!!).Har ni sett Gudrun Schyman klappa någon kvinna som har blivit brutalt våldtagen? Men dessa män på Medborgarplatsen gick hon runt och klappade. Nu senast tog Lamotte upp detta med 12- och t.o.m 3-åringar som blivit våldtagen ,men polisen har inte tid med något förhör trots att man har namn, personnummer och adress. Men inte ett ljud från feminismen om detta ohyggliga. Dom måste vara avtrubbade av något knark.
Schyman och andra feminister har överhuvudtaget aldrig belyst problemet med våldtäkter. I stället så försöker man gömma problemet med att säga som hon att alla män är talibaner och andra feminister säger att alla män våldtar. Man beskyller sin egen pappa, farfar, morfar, svårt handikappade män, svårt cancersjuka män,sin vuxna son m.m för våldtäkt och tror då att man löst problemet. Feminismen och pk etablissemanget är så sjukt så det blir svårt att få samhället på rätt köl igen. Man har lyckats förstöra samhället så otroligt mycket på några år.

#2 - Embla

Det är enkelt att säga var "syrliga bitterheten" kommer ifrån. Den kommer ifrån när män som du Birro (och Lamotte) utan att veta något påstår att kvinnliga feminister inte gör något mot t.ex. hur många våldtäktsutredningar som läggs ner, när kvinnliga feminister pratat och jobbat mot detta i år, och dessutom tagit det längre och sätt det i sina strukturella sammanhang.

#3 - m96

#2 - Embla
Det enda feministerna gjort hittills är att jobba hårt för att dra in ännu fler än dessa våldtäktsmän med tillhörande kvinnosyn in i landet.
Det var inte så att det hela började med kritik av feminister. Det var feminister som drog igång hatkampanjer mot alla som försökte stoppa eller t.o.m bara informera om denna utveckling. O nu har vi resultatet.
Så de enda de ska rikta syrlig bitterhet emot är dem själva.

#4 - 5_inista

Lamotte gör ett bra jobb och han får gärna fortsätta med det. Det var hans rubrik "VAR VAR ALLA FEMINISTER INNAN ANDERS BORG FICK SNEFYLLA" som fick många feminister att se rött, eftersom så många feminister kämpar dagligen för förändring i både det lilla o det stora, men det sällan får så mycket publicitet som när en "kändis" som Borg hamnar under lupp.

Tanke: Feminister kämpar hela tiden för förändring, men det är först när en man dyker upp i ett femninistiskt sammahang (ex. Borg o Lamotte) som feministerna uppmärksammas. Sätter inte det lite fingret på varför feminismen behövs?

#5 - wigwag

Lamotte är man vilket också är orsaken till hatet mot honom. Han har fel kön i förhållande till sin aggressiva utåtriktade feministiska agenda. Han ska backa, bli mer lågmäld och lyssna för han har inget tolkningsföreträde. Kvinnliga könsseparatister, manshatare, vägrar kalla dom för feminister, ser Lamotte som ett hot, en inkräktare på deras privata område. Ett gäng idioter helt enkelt som det borde ha rensats opp i för länge sen. Var fan är Gudrun då? En förhållandevis vettig människa i sammanhanget. Hon har en hel del skuld i legitimering av dessa verklighetsfrånvända tokstollar som feminister. Jag tycker hon är rätt person att påbörja saneringsarbetet så att sekten får börja leta efter ett mer passande namn än feminism.

#6 - Bosse

Hur gick det Embla? Tuppade du av för kritiken? Kvinnliga journalister och feminister har inte gjort ett jävla dugg för att minska våldet mot kvinnorna. I stället så har man skrikit för att få in fler våldtäktsmän. Och nu har ju en tredje grupp trätt in på arenan (medelålders kvinnor) och öppnat käften för att kunna få förlusta sig med unga grabbar och hårdhänt sex. Kvinnorna i Sverige ska skämmas för det svek dom har gjort mot dessa flickor och som gjort att det fått fortsätta.

#7 - Dennis | Lattefarsor.se

Det blir lite märkligt i en värld av ojämställdhet när en man kliver in och kräver ära och berömmelse för något som kvinnorörelsen kämpat för i åratal.

Lamotte gör anspråk på att vara den vite riddaren som räddar kvinnor och kräver tacksamhet samtidigt som han gärna osynliggör eller gör ner det jobb feminismen gjort för världens kvinnor hittills.

Men jag kan ju ha fel. Lamotte kanske stod högst upp på barrikaderna och kämpade för kvinnors rätt att rösta.

#8 - wigwag

Fast det har han aldrig gjort Dennis! Vi som hängt med från början vet hur det började. Lamotte ombads uttryckligen hålla käft i frågor han saknade tolkningsföreträde i. Vidare skulle han utnyttja sina döttrar för att göra karriär. "Du är man. Håll käft, backa och lyssna" hette det. Bland annat i TV:s opinion live. Självklart var detta chockerande för L. vilket han också medgivit. Och i samband med denna helt sanslösa aggression så svara han också att han gjort mer för feminismen än feministerna själva gjort på 20 år. Något kaxigt kan tyckas men satt i sitt rätta sammanhang inte ett dugg konstigt uttalande. Det var en fullt rimlig förväntan av L att få lite stöd, inga hjälteförklaringar, från det hållet men istället blev han "anklagad" för att vara man!

#9 - Barkis

Ojoj Bosse. Lilla gubben. Luta dig tillbaka och gör det som vita, kränkta män gör bäst: håll käften. Eller förlåt, du kanske har något belägg för ditt sanslöst fördomsfulla påstående att feminister och kvinnliga journalister inte gjort nåt för att stoppa våldet mot kvinnor? Ta fram det. Fakta. Statistik. Eller kanske bara lite jävla vett. Tills dess, som sagt, luta dig tillbaka, klia dig i skrevet, puckla på frugan mellan premier league-matcherna, klia dig på flinten och klappa dig på ölmagen, och håll käften. Hej svejs från en rabiat, bitter feministfitta.

#10 - Jenny

Du skämtar nu va? Det är det enda försvaret jag kan komma på för det här.

#11 - Sofie

Vad gör du då Birro? Mer än att förklara för oss alla hur det faktiskt är. Jag förstår. Du vet allt va? Du formulerar dig iallafall så. Som att du har all fakta. Du vet att feminister inte gör ett skit för feminister och att Lamotte gör mer. Jenny S gör inte heller ett skit. Vad du kan och vet mycket Birro!

#12 - Anonym

Tja, jag förstår att ni är arga på Marcus med
tanke på att han har rätt. Synd att ni inte
kan se vilken vidrig kvinnosyn som vissa
kulturer för in till Sverige.

Är det svårt för er att fatta?

Men det är klart...ni gillar ju att sitta på
tindertrappan och klia de sk barnen på
skägget...

#13 - Cindy

Feminister har inga som helst problem med att prata om maktstrukturer osv osv, MEN när förövaren har utländsk härkomst då backar dom och skyller på arbetslöshet och utanförskap.
Hur många feminister ställer sig på kvinnornas sida? Inte Fi iallafall.
Dom vill göra det olagligt att utvisa icke svenska medborgare som begår brott. Alltså gör Fi som resten av vänstern - ställer sig på förövarens sida!!!

#14 - Embla

#3 - m96
"Informera om denna utveckling"? Vilken utveckling? Våld mot kvinnor (och våldtäkt) har INTE kommit med invandringen, även om det är bekvämt för etniskt svenska män att låtsas vara solidariska med kvinnor genom att ge män med utomnordisk bakgrund fingret och sedan svära sig själva och alla andra svenska män fria från detta strukturella problem. Skillnaden mellan den feministiska rörelsen och alla "jämställdister" är att feministerna lyfter på huvudet en sanning för att få en större (strukturell) syn på problemen.

#6 - Bosse
Jag har ett liv. Och det är du som ska skämmas.

#15 - Kenta

Helt riktigt.
Sverige har inga riktiga feminister, bara låtsasfeminister (som endast fokuserar på i-landsproblem).

#16 - Lady Dahmer

Bosse, det låter som att du aldrig lyssnat på en feminist. Ditt bristande engagemang i kvinnofrågor ska du ju inte belasta oss feminister för.

#17 - Anonym

Lady Dhamer svälj huvudet och kväv dig själv dyngkärring.

#18 - Lina

"Var kommer denna syrliga bitterhet ifrån?"

Vad tror du Marcus? Vill gärna höra din reflektion. Vad tror du?

#19 - Anno Nyhm

Birros syrliga bitterhet kommer åtminstone delvis från att Jenny Strömstedt får skriva för Expressen och inte han.

#20 - Feminist Javisst!

Jag var med i den diskussionen på Lamottes sida, och såg jag inte en enda feminist använda skällsord däremot blev många av oss bemötta med hat och hån. Jag blev sen blockad från hans sida trots att min ton var hövlig och saklig. Inser sen att det nog var det som var problemet. Jobbigt med folk som är sansade och smarta. Han är för fri debatt står det på hans sida. Skulle gärna vilja veta hur han definierar det eftersom han blockar alla som inte dras med i hans hatdrev. Gällande Birro så vill han nog bara ha klicks. Feminism är alltid tacksamt. Men men, vi som kämpar varje dag med vardagsfeminism i det stora och lilla kan ju konstatera att ytterligare en meningslös artikel bara ute efter att provocera har skrivits.

#21 - skäms för mitt eget släkte

Oj vad fullt med kränkta män det blev här, som vanligt får man inte kritisera vissa mäns tyckanden och tänkanden för då går vågorna av upprördhet och kränkthet, att sen som vissa hålla på med rena personagrepp här visar bara hur små de människorna är, patetiskt, men har man inte bättre argument än så..

#22 - men herregud

" #1 - Bosse
2017-09-13
Har ni sett Gudrun Schyman klappa någon kvinna som har blivit brutalt våldtagen? "


Det vore mer än lovligt dumt att gå runt och klappa offer för våldtäkter, dessa kvinnor vill väldigt sällan bli berörda efter våldtäkter, men sådana detaljer är tydligen inte så viktigt för de som vill raljera och använda dessa offfer för billiga poäng i debatten

#23 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: [email protected] du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom [email protected]

Kommentera