Opinionsblogg

Sverigesvepet, september 2017...

När man försöker beskriva Sverige så sanningsenligt som möjligt blir man ofta väldigt aggressivt beskylld för att svartmåla.

I radio för en tid sedan blev undertecknad beskylld för att vara en som vidgar glappet mellan makt och folk. Som om jag hittade på allting. Som om jag sprang mörkermännens ärenden...

Men jag springer ingens ärenden. Jag försöker beskriva verkligheten som verkligheten ser ut. 

Att bli beskylld för att vara högerman känns närmast surrealistiskt.

Sanningen rör sig obehindrat på den politiska skalan.

Eliten vill få oss att tro att den där sprickan inte redan finns. Sådana som jag och andra behöver verkligen inte skapa den. Den finns. Jag lovar er, alla ni som älskar att rida ut och kräva av oss andra att vi inte ska vara rädda, att den sprickan finns.

Den är ravin nu.

 Folk är skitförbannade på media och på politikerna. Det är en ilska som borde ha tagits på mycket större allvar för länge sedan. Jag kan hålla med om att politikerföraktet kan vara tröttsamt men det har sin grund i en sund slags ilska. Den har sitt ursprung i en känsla av vanmakt och utanförskap.

 Ett nyhetssvep en helt vanlig dag är förfärande läsning.

Under en enda dag (nu senast i helgen) sker tre olika överfall där människor attackeras med kniv. En man i Örebro går runt med draget svärd. En polis utsätts för ett mordförsök bakifrån mitt i centrala Stockholm. En man skjuts i Malmö.

 På Sveriges Radios hemsida kan man i dag läsa om skjutningarna i Sverige. De är långt många fler än i andra länder. 

 I förhållande till folkmängden sker det fyra till fem gånger så många skottlossningar med dödlig utgång i Sverige som i Norge och Tyskland, visar en färsk forskningsrapport.

"Sverige ligger snarare i paritet med södra Italien", säger Joakim Sturup, kriminolog och en av forskarna bakom studien.

– När vi talar med poliser och forskarkolleger utomlands är det svårt att hitta en motsvarighet i andra länder, säger han till P4 Malmöhus.

 Två saker värda att notera här. Jag kan en del om Italien. Jag är medborgare i det landet. Jag vet hur extremt södra Italien styrs. Den delen av landet styrs till stora delar av olika varianter av maffian. Att Sverige nu ligger i paritet med södra Italien är faktiskt chockerande nyheter som borde få varenda nyhetsredaktion att faktiskt börja ta detta på allvar.

 Den andra saken är vad forskaren säger om jämförelsen med andra länder…

 ”Det är svårt att hitta en motsvarighet i andra länder”. Det är en fruktansvärd sanning. Sverige skiljer alltså ut sig på ett sätt som är helt bisarrt.

Ändå är det så många i den mediala eliten som beskyller oss som vågar skriva om detta för att skrämma folk. Varför? Kan någon enda människa svara på den fråga. Varför vill ni tona ner våldet, problemen, ilskan som Sverige förvandlats till?

 Är det okej att bli lite rädda nu? Är det okej att bli förbannade? Är det okej att faktiskt undra vad som håller på att hända i Sverige? Eller ska makten och eliten fortsätta jaga sanningssägare? När ska folket resa sig ur sin Ullared-psykos och skaka av sig den makt och den elit som orsakat allt detta?

Går det fortfarande att peststämpla en Birro och sedan låtsas som om inget hänt?

 Min övertygelse är, efter att ha varit en av få som orkat och vågat skriva om detta i över fem år, är att tillståndet i nationen faktiskt är VÄRRE än vad någon av oss kunnat formulera tidigare.

 Och Virtanen, DN, Aftonbladet, Expressen, poltiker och andra. Jag har en konkret fråga till er. Om ni nu tycker att jag svartmålar och tar i, hur ser ni på dessa obändiga fakta? Vilket Sverige lever ni i?

Vilken vaggande skönsång sjunger ni för er själva och era barn varje kväll? Jag skulle så gärna vilja veta hur ni tänker. Vilket tryggt, ombonat och vackert Sverige är det vi inte ska vara rädda i menar ni?

Beskriv det gärna för mig för jag ser det ingenstans.

 

Kommentarer

#1 - Cindy

Dom problem som FAKTISKT finns i vårt samhälle borde ha adresserats för tjugo år sedan. Om vi inte gör ordentliga satsningar på förorterna och tillämpar hårdare straff så kommer det att bli ÄNNU VÄRRE . Det kräver dock vilja både hos etniska svenskar, invandrare och politiker. Annars brakar skiten lös!!!

#2 - Anonym

Stäng gränserna ta och ta hand om människor som redan bor här! De som bor i svenska områden och skriker att de vill ha hit invandrare, borde åka ut till förorterna och börja umgås med invandrare.

#3 - Bosse

Enkelt svar Marcus Birro! Sveriges problem med kriminalitet och våldtäkter beror på invandringen och därför säger inte media något. Politiker och media är överens om att invandringskritik gällande detta ska skyddas från allmänheten. Går någon ut och säger sanningen så bryts Lilla Saltsjöbadsavtalet från 1987. Sen är det mest vänsterliberala i media ( troligen tillsatt med avsikt)för att kunna bibehålla denna lögn.

#4 - wigwag

Om det som sägs stämmer kommer Eliasson tvingas avgå. Inom kort. Han har begått grovt tjänstefel. Kanske lagbrott. Att det han gjort kommit upp till ytan, hanteras i laga ordning enligt väl förberedda rutiner, och sen tvingas bort är det som skiljer Sverige mot tex syditalien. Föreställer jag mig.

#5 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavaren som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ([email protected]) du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom ([email protected])

Kommentera