Opinionsblogg

Sverige- En demokrati eller inte?

I diktaturer roar sig makten med att stänga ner, släcka ner, avskeda, avrätta, tysta ned, förfölja, fängsla, hota, hata och misskreditera människor som har andra åsikter än de själva.

Det är den feges sätt att få tyst på folk.

Många män med makt har försökt begagna sig av det är sättet att styra och ställa.

Samtliga har lyckats.

Men samtliga har också totalt misslyckats och blivit upphänga i lyktstolpar, avsatta, störtade från makten. 

Låt oss hemfalla åt lite skön Mikael Wiehe-sanningar: "Folket segrar alltid"

I en demokrati jobbar vi lite annorlunda. Själva demokratins grundbult är mångfalden av åsikter. Sedan är offentligheten ett torg där vi möts, samtalar, ibland höjer våra röster och ibland till och med (hör och häpna) kan lyssna och faktiskt lära oss av varandra.

 Så går det till i en demokrati.

 Så vilket slags land är Sverige när människor i en sorts missbildad vrede beslutar sig för att samla namnlistor för att få tyst på en panelmedlem i ett nöjesprogram i teve för att han tycker och tänker om saker på ett sätt som inte faller dessa människor i smaken?

 Håller inte deras egna argument?

Hur värdelöst förankrade i sina egna övertygelser är man inte om man med all den där ivern beslutar sig för att få en person vars uppfattningar man inte delar avskedad?

 Det är ett demokratiskt underbetyg av rang.

 Ingen har kunnat belägga Bard med att ha uttryckt något brottsligt överhuvudtaget. De avskyr hans åsikter. Alltså vill de ge honom sparken från ett underhållningsprogram i teve.

Om du får leva i tusen år kommer den logiken inte att gå ihop.

 Demokrati handlar om att vistas i samma offentlighet som människor vars uppfattningar du inte delar.

Vi ska vara stolta över den demokratiska egenskapen.

 Det finns massor av folk som skriver och säger som saker dagligen i mitt flöde som jag inte håller med om. Men jag älskar att de är där. Jag läser vad de säger, jag får testa mina egna åsikter, och ibland händer det faktiskt att de lär mig något om mig själv och världen vi lever i.

 Jag trodde vi hade dumpat den där skiten att försöka avskeda folk för deras sikters skull i 2017. Snälla, låt oss vara bättre människor än att hemfalla åt detta diktatoriska gyttjebad.

 

 

 

Kommentarer

#1 - Katrina

Hej vänner, jag är Ulrika Anders. Jag är ny här vet inte riktigt hur sakerna fungerar här, men jag har läst goda kommentarer här, jag vill också lägga till lite av mitt eget liv, eftersom det här kommer att vara till hjälp för många av oss här som söker svar och lösning till relationen problem. Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom kär i kärlek så mycket på grund av kärleken jag har för min pojkvän, bad jag Han med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt förhållande problem till min vän kollega på arbetskontoret och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en kärleksspellare som kunde hjälpa mig att göra en kärleksspell för att få en man hemma till mig, men jag är den snälla som aldrig levde stavar, jag hade inget val jag gav det att försöka, jag skickade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att bli bra innan tre dagar, min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, Oduduwa stavningsmästaren kastade stavningen i luften, och gjorde varje annan stavning charm i hans tempel på min räkning på mitten av natten. Förvånansvärt den andra dagen var det runt 16.00. Jag fick ett telefonsamtal från okänt nummer, min ex make ringde mig, jag var så förvånad över att jag svarade på mitt telefonsamtal, se det var min man vi hade en lång konversation och allt han sa var att han var så ledsen för att allt var fel hans fel, han sa att han ville att jag skulle återvända till honom att han fortfarande älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen till idag. Sedan dess lovade jag att dela mitt goda nyhetsresultat av kärleksspell som fungerar perfekt utan några biverkningar. Jag har denna kraftfulla avsikt att någon jag vet vem har ett relationsproblem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskontrollen som hjälpt mig att lösa mitt eget äktenskapsproblem. email: ([email protected]) du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
som:--
1) kärleksspell få tillbaka förlust-kärleksrelation
2) Lost Love Spells att återförenas med ex
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsroller
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Främjande av rang på kontoret
8.) Du vill vara gravid och ha ditt eget barn.
9) vill tillfredsställa din älskare ontop säng, stark erektion
Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en befintlig lösning
genom ([email protected])
SMS till Oduduwa personligt telefonnummer: +16184410124

#2 - Tobias Lindkvist

I en demokrati ska man också kunna kritisera någons åsikter, även om det kan tyckas osmakligt att göra namninsamlingar för att kräva någons avsked. Men även det faller in under yttrandefriheten.

På högerkanten är man dock väldigt lättkränkt och börjar dilla om att ens yttrandefrihet kränks så fort någon inte håller med om ens åsikter.

#3 - Bosse

Du som har första inlägget. Lägg av med detta jävla fjant. Vi vuxna som använder denna blogg för att debattera har ingen nytta av dina dumheter. Du har varit här förut under ett annat namn och gjort bort dig. Försvinn härifrån. Och till dig Tobias kan jag säga att det är ni feminister på vänsterkanten som har dessa fula ideer att försöka få folk sparkade från sina jobb när ni inte längre har några argument. Är det några som hatar yttrandefrihet och demokrati så är det ni kommunister.

#4 - Tobias Lindkvist suger balle

Stick och runka till Lenin istället.

#5 - Barbara Perisic

Jag är här för att påskynda denna goda nyheter till hela världen om hur jag fick min ex-man tillbaka .. Jag var separerad med min man för passet 6 år nu och jag var inte nöjd jag behövde få min man tillbaka eftersom livet av ensamhet var så hemskt för mig och mina 3 barn jag sökte om någon möjlig stavningskast som kan ta tillbaka min man och då kommer jag över Dr Isikolo Jag såg en kommentar om Dr Isikolo hur han tar med älskare tillsammans med hans stavningskastare Jag kontaktade honom och han guidade mig. Jag bad om lösningar, han började botemedlet för min stavning, han frågade efter information som jag skickade till honom och berättade också för mig att vi måste köpa några saker för stavningen att arbeta för mig för gott och som jag kände pengarna till honom efter 48 timmar kallar min man mig och börjar packa mig för förlåtelse för allt som händer, jag är så glad just nu att vi tillbaka igen som en familj för någon som kan behöva hjälp av den stora stavningskastaren du kan kontakta: [email protected] eller Whatsapp eller Viber på +2348133261196

Kommentera