Opinionsblogg

...Och nu detta med friskolorna....

Det är allt oftare jag får en känsla av uppgivenhet. 

 

Det tycks kvitta hur många beska sanningar om media och politk som svenska folket får serverat. De öser socker i bägarna och sveper som idioter ändå. Det är skandaler, sharia-klagar i rättsväsendet, hedersförtryck, handgranater i tunnelbanan, gängkriminalitet, droger, våldtäkter, kvinnlig rädsla för att ens gå ut i sitt eget bostadsområde. Men så går lite tid. Och ingenting har hänt. Människor är som lallande zombier. 

 

Minns ni kör statsministern öppnade stora famnen och sade att”vi har varit naiva” när delar av den offentliga infrastrukturen, mottagandet, omhändertaget (alltså i förlängningen andra svaga grupper i samhället) höll på att krackelera. Men glöm aldrig detta. Det var inte ”vi” som var naiva. Det var ni. Det var politikerna, eliten och media som plötsligt fick en iskall dos verklighet i nacken. Vi var rätt många som försökte berätta. Och nästan alla av oss kommer från en solidarisk plats där vi vill se Sverige blomma som ett rikt, tolerant och värdigt land. Men vi var inte naiva. Därför sade vi: ”Okej, nu kanske vi ska pausa ett tag och kolla lite om vi klarar av att ta hand om dem som kommit så att inte andra grupper i vårt samhälle, äldre, missbrukare, sjuka drabbas…

 

Ni vet vilka kort som spelades ut mot oss. Det är som det är. Vi överlevde. 

 

Nu senast blandar Socialdemokraterna korten fullständigt när man vill förbjuda alla religiösa friskolor när alla vet att det är en viss religiös inriktning som försvårar den integration som Socialdemokraterna säger sig värna så mycket om.

 

Varför ska alla de fira kristna friskolor som på allvar integrerar folk från alla delar av världen (väldigt många kristna friskolor har barn från alla delar av världen, och alla är inte ens kristna, siste ni det?) straffas för att det finns muslimska religiösa friskolor inte kan hantera en modern och västerländsk syn på jämställdhet och demokrati? Vad förenar ens dessa två olika religiösa friskolor? Vet socialdemokraterna ens det? Varför är kollektiv bestraffning okej i de ena fallet men inte i det andra?

 

Jag ser problemen med det de konfessionella skolorna. Trots att jag är troende skulle jag aldrig sätta mina barn i en kristen friskola. De går i en helt vanlig och kämpande kommunal skola. Men att i okunskap och denna ständiga skräck för att kalla en spade en spade och därmed klumpa ihop alla religiösa friskolor är okunnigt, fegt och direkt osmakligt.

 

Min egen gräns för att försöka berätta om allt detta närmar sig. Jag orkar snart helt enkelt inte berätta hur förtvivlat naken och pinsam kejsaren är. Människor verkar älska att klä på honom igen. Jag har ingen aning om varför.

Kommentarer

#1 - Sven Jönsson

Det ska inte finnas några religiösa friskolor överhuvudtaget. Varken kristna eller muslimska. Det religiösa kan man sköta hemma eller i andra lokaler. Simple as that!

Skolan ska förmedla kunskap utan bakomliggande värderingar.

#2 - Cindy

Varför låtsas man överhuvudtaget att religion har haft någon positiv effekt på mänskligheten?
Det finns ingen religion som har lyckats med arten homo sapiens. Det är som att försöka lära en varg att bli ett lamm. Det är fullkomligt omöjligt! Människans natur vinner alltid.
Därför ser världen ut som den gör!!!!

#3 - Anno Nyhm

Stackars Birro!
Missnöjd med Löven, missnöjd med svenska folket, som inget fattar. Missnöjd med beslutet om friskolor, att ingen fattar att man borde stänga ner muslimska friskolor, men tillåta de fiiina kristna förskolorna. Hur länge ska han orka predika detta för alla dessa döva öron som sitter på folk?

Har Birro förresten ingen som läser genom texten innan han trycker på SEND-knappen? Så mycket slarviga språkfel.

#4 - Irene

Ge inte upp, Birro! Vi är många som tycker som du och som stöttar dig!
Risken är ju förstås att man stångar sig blodig till ingen nytta...men det är så vi är funtade som älskar detta landet och inte vill bevittna dess undergång. Folk sitter där i sina stugor långt från händelsernas centrum och tror, att dom är trygga...och är snabba på att anmärka på några stavfel som förbises av en engagerad och verklighetsnära debattör.

#5 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

#6 - Allison Howarts

Hej jag är ute för att sprida denna goda nyheter till hela världen om hur jag fick min man tillbaka. Jag blev galen när min man lämnade mig för en annan kvinna förra månaden, men när jag träffar en vän som presenterar mig för profeten Okona stor budbärare till det orakel som han tjänar, berättade jag mitt problem för profeten Okona om hur min man lämnade mig. Han sa bara till mig att jag har kommit till rätt ställe var jag kommer att få mitt hjärta längtan utan några biverkningar. Han berättade för mig vad jag behöver göra, efter det hade gjorts. Under de närmaste 2 dagarna ringde min man jag på telefonen och sa förlåt för att bo mig förut. Jag är så glad och överväldigad att jag måste berätta för hela världen hur profeten Okona hjälper mig att ge mitt hjärta begär. Om du behöver någon form av hjälp kontakta profeten Okona på följande e-postadress: [email protected] eller WhatsApp på +2348069032895 Han kastade också så många stava som,
(1) Om du vill ha din ex tillbaka.
(2) du behöver inte skilsmässa i ditt äktenskap.
(3) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
(4) Du vill ha botemedel mot dödliga sjukdomar
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik.
(7) Du vill knyta din man och hustru för att vara din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) du vill ha en fru / make

Kommentera