Opinionsblogg

Äcklet.

Jag älskar Sveriges Radio.

Jag har haft några av mina vackraste yrkesår där. 

Jag satt med Klara Zimmergren och de andra i Bossanova i P3 i mitten av nittiotalet och till januari 1999 handplockades jag och några andra för att dra igång ett helt nytt slags ungdomsprogram i samma kanal.

Jag ville vi skulle heta Partisan eller Idiot men namnet Frank vann...

Några år senare hade vi runt en halv miljon lyssnare varje vardagskväll.

Samma kväll som sista Frank sändes 2007, sände jag mitt första Karlavagnen i P4.

Det blev ett makalöst genombrott. Vi lyfte fredagskvällarna från ca 320.000 till även där en halv miljon lyssnare. Vi gjorde om programmet på fredagarna, hade skrivna kåserier och en helt annan ton än vad som tidigare hade varit fallet.

Så jag älskar radio. Jag älskar SR.

Därför var det med en lätt känsla av äckel när jag läste Lotta Brome´s egna ord efter att han fått sluta som programledare.

Så här skriver hon på sin egen Facebook-sida: "Det senaste året har varit ett av mina bästa yrkesår."

Och: "Som sagt - det har varit ett stort år, kanske mitt bästa och det heter ju att man ska sluta på topp!"

Hon avslutar klämkäckt med: " Nu går vi vidare".

Detta skriver alltså en människa som anklagas för att sexuellt ofredat flera unga tjejer på sin egen arbetsplats.

Vad säger de tjejer hon misstänks ha ofredat? Hur mår alla de i utsatta positioner som samlat mod för att berätta om hur de blivit antastade och sexuellt ofredade av henne?

Och SR?

De svarar med att vissla i mörkret och önska sin STORA PROGRAMLEDARE Lycka till!

Hur är det ens möjligt att en människa ska få chansen att försöka slingra sig ur anklagelser om sexuella övergrepp med hjälp av företagets goda namn och minne?

Jag är tacksam och glad över att det trots allt, som artikeln visar, finns folk på SR som blir förbannade över hur det här har skötts.

För det är VÅRT SR. Vi betalar för detta via licensen.
Bara det en anledning för alla som älskar Public Service att bry sig.

Kommentarer

#1 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

#2 - Sven jönsson

Jag, jag, jag. Som vanligt handlar halva inlägget om Birro själv.

#3 - Ulla

Jag tycker mycket om att läsa din blogg, Marcus, och kommentarerna till dem. Dock är jag urless på att läsa den där Theresas spamkommentar titt som tätt. Snälla, kan du inte blocka denna människa?????

#4 - Tobias Lindkvist

Det är inte ofta vi är överens om särskilt mycker. Men här är jag faktiskt benägen att hålla med dig. 😊

#5 - Bengt Uggla

Sådär ja, ännu en av hundratals artiklar av Birro - som återigen i slutändan handlar om honom själv...
Intellektuell skärpa motsvarande privat navelskådning.

#6 - wigwag

Det finns ett juridiskt talspråk som lyder "Den som tiger instämmer". Dvs om Lotta Brome inte bemöter den kritik som riktas mot henne så erkänner hon indirekt anklagelserna mot henne. Och ju allvarligare anklagelser desto större skäl att inte tiga. Om än bara ett "Det som påstås om mig är inte sant." Men Brome tiger och tror hon bara kan lämna det här bakom sig och gå vidare. Det kommer inte fungera för det fungerar inte så är väl allt jag har att säga om den saken.

#7 - Bosse

Ja,den där Theresa måste vara en sjuk människa. Det måste vara möjligt att blockera detta.Jag vet inte vad det går ut på,därför ser jag det som en sjuk sak att göra detta gång på gång. Sen kommentaren att Birro skriver halva sitt inlägg om sig själv. Ja varför inte? Det är hans blogg och han vill väl framföra sina åsikter. Jag ser inga konstigheter med det

Kommentera