Opinionsblogg

"Hej. Jag heter Stefan och jag är statsminister. Detta är talet jag borde ha hållit."

Just idag, torsdag, kom nya siffror från BRÅ. Antalet våldtäkter i Sverige är ca 20 stycken per dag. En ökning på tio procent enligt BRÅ.

 

Svenskt rättsväsendes alla delar är i förfall.

 

Polisen leds av en clown med Bagdad Bob som idol, domstolar landet över går i total otakt med vanligt folks rättsmedvetande vilket i praktiken betyder att stjärnadvokaten Elisabeth Fritz kan utbrista ” Det är det värsta jag sett under mina trettio år, detta är en skam för rättsväsendet om den friande domen gällande gruppvåldtäkten i Fittja, sadistiska våldtäkter plågar Malmö, det är närmare en dödsskjutning om dagen runt om i landet, oskyldiga mördas av handgranater på torg och enligt BRÅ är 30 procent av kvinnorna i Sverige rädda för att ens gå utanför dörren…

 

Ändå har debattörer, Miljöparitet och en del andra mage att anklaga skribenter, debattörer och modiga krönikörer för att ”piska upp stämningen”. 

 

Det argumentet är ett svek mot de utsatta. Det är ingen som piskar upp någonting. Rädslan är verklig. Rädslan i sig själv är dessutom ett brott i sig. Alla som kan sin maffia vet att rädslan är ett väldigt effektivt sätt för de kriminella att fortsätta vara kriminella. Lyckas man sätta omgivningen i skräck så har man vunnit. 

 

Den senaste i raden av världsfrånvänd och förljugen politik var vår vän Miljöpartisten Nils Karlsson som i SVT Aktuellt igår sade så här om situationen i hans egen stad och med anledning av att statsministern under partiledardebatten tidigare igår hade använt ord som krig och militärer för att försöka beskriva tillståndet i landet:

 

  • Man borde tänka på vilka signaler ett sådant uttalande sänder ut och hur det pekar ut vissa ställen och personer som särskilt problematiska.

 

Öh…Okej…

Men vet vi inte redan vilka områden det handlar om? På vilket sätt splittrar och söndrar det vårt land om polisen faktiskt vet vilka områden och personer det handlar om?

 Den här sortens snömos från säkert välmenande makthavare har följt svensk debatt i trettio års tid. Under alla de här åren har tusen angelägna debatter legat stilla och det är i resterna, ruinerna av denna tystnad som vi lever nu. 

 Därför kan kriminella köra in med skåpbil och avsikt i polisbilar i Alby. Därför kan kriminella spränga polishus lite runt om i vårt land. De kan gör det för att politiker som Karlsson i Malmö är mer upprörd över att hårdare tag riktar sökljuset åt rätt håll än han är över det faktum att hans stad blommar av sadistiska våldtäkter, av gängkriminalitet och dödsskjutningar.

 Detta daltande med hoten, hatet och mördarna är förbryllande och äckligt.

 Det är en ny ordning nu. En ny ordning kräver nya tankesätt. 

Brottslingarna sitter antagligen och garvar arslet av sig när de ser den fruktansvärda tafflighet med vilken myndigheter och politiker försöker komma till rätta med den nya verkligheten.

 Nej, ingen vill se militärer på gatorna i Sverige. Jag tror att statsministern när han säger att han kan tänka sig det, vill visa sig handlingskraftig där han och resten av makteliten i decennier helt enkelt inte haft en susning om vad som händer i landets förorter.  Och Jar de vetat har de struntat i det

 Att snacka om militärer går att översätta till:

 ” Hej Sverige. Jag heter Stefan. Jag är statsminister. Nu är det så att jag vaknat ur en rätt djup sömn. Jag har vaknat till ett land som är helt uppochner om man jämför med hur det här landet såg ut för bara tio år sedan, för att inte snacka om hur det såg ut när jag var liten… Hur som helst. Jag har vaknat till ett land som inte vågat snacka om en massa känsliga saker när det gäller integrationen och så…Så vi har finslipat en gammal hederlig svensk paradgren, nämligen att vissla i mörkret och lägga det fina gamla locket på… Nu är locket borta. Så plötsligt har vi en massa människor (så kallat vanligt folk) som väckt mig och mina ministrar och ni vet ju att jag brukar säga att det mesta som händer är oacceptabelt och sedan brukar jag skaka av mig det mesta.  Men nu går det inte att sova längre. 

Jag har aldrig varit en mästare på att se handling och konsekvens men till och med jag fattar att det är allvar nu. Jag ber om ursäkt för att jag varit så sen på bollen. Jag ber om ursäkt för att jag suttit med händerna i knäet och visslat i mörkret. Jag ber om ursäkt för att jag varit naiv och handlingsförlamad. Jag trodde nog att om jag visslade tillräckligt högt och tillräckligt länge så skulle mörket skingras. Men jag hade fel. Jag har haft fel hela tiden. Inte förrän verkligheten trängde upp mig i ett hörn och tog et rejält tag om mina ballar så har jag vaknat ur den här sömnen. Det börjar bli dags att faktiskt se verkligheten som verkligheten ser ut och sluta leva i detta tillstånd av elitistiska Fake News som varit svensk politik de senaste sju, åtta åren. Jag hoppas ni förlåter mig.”

 För övrigt kan jag konstatera att när jag för flera år sedan skrev att det riskerade bli ett krig i landets förorter fick löpa ett medialt gatlopp som jag inte önskar min värsta fiende. Igår stod alltså Sveriges statsminister och talade om krig och att han kan tänka sig att överväga att skicka in militärer för att få ordning.

 I rest my case.

Kommentarer

#1 - Kenta

Allt han kommer säga är naturligtvis:
1. Vi har varit naiva.
2. Vi ska tillsätta en utredning.
3. Dan Eliasson ska sitta kvar.

Sveriges mest konflikträdda statsminister genom tiderna.

#2 - wigwag

Du tar i för mycket tycker jag. Verkligheten är att polisen startat krig mot gängkriminaliteten varpå dessa svarat med direkta attacker mot polisen. Du vill ha hårdare tag vilket du fått men du gillar inte resultatet. Min prognos är tyvärr att det ännu måste bli mycket värre än innan det kan bli lite bättre. Sen har du en för grund analys. Folk börjar liksom inte kasta handgranater omkring sig för att dom kan. För att vi varit för snälla mot buset. Utan för att dom skiter i konsekvenserna både för sig själva och andra. Och lösningen på detta är inte fler och hårdare poliser, eller militär, jisis, eller hårdare straff, livstid för attacker mot blåljus är på förslag, utan en integration värd namnet.

#3 - wigwag

Du tar i för mycket tycker jag. Verkligheten är att polisen startat krig mot gängkriminaliteten varpå dessa svarat med direkta attacker mot polisen. Du vill ha hårdare tag vilket du fått men du gillar inte resultatet. Min prognos är tyvärr att det ännu måste bli mycket värre än innan det kan bli lite bättre. Sen har du en för grund analys. Folk börjar liksom inte kasta handgranater omkring sig för att dom kan. För att vi varit för snälla mot buset. Utan för att dom skiter i konsekvenserna både för sig själva och andra. Och lösningen på detta är inte fler och hårdare poliser, eller militär, jisis, eller hårdare straff, livstid för attacker mot blåljus är på förslag, utan en integration värd namnet.

#4 - Nisse i Hökarängen

wigwag: Det är tur att du inte är integrationsminister.

#5 - THERESA WILLIAMS

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

#6 - Cindy

Till Wigwag.
Du är så vänster som man kan bli. Varenda gång gärningsmännen har utländsk härkomst så är det "samhällets fel".
Du tror på fullt allvar att alla invandrare är schyssta.
Vet du hur patetiskt det låter när vänstern säger att Polisen har startat krig mot kriminella?
Är det meningen att dom kriminella ska få göra vad dom vill?
Varför visar vänstern aldrig någon medkänsla för alla dom som sköter sig i dessa områden? Ni skiter fullständigt i den majoritet som sköter sig för ni så jävla upptagna med att tycka synd om dom som missköter sig.

#7 - wigwag

Det är inte jag utan polisen själva som säger som jag skrev. Eller i vart fall uppfattas av de kriminella polisen valt att punktmarkera. Och det här är såklart bra men borde gjorts för länge sen innan det gått så här långt. Nu krävs förmodligen ännu hårdare tag från polisen för att det delats för länge med dom här elementen. Och det i en kontext av fullständigt värdelös integration. Logiken i det jag säger är att desto sämre integration desto mer brutal polismakt behövs för att undvika det som redan är faktum i Sverige. Omfattande kriminalitet som kryper allt djupare in under huden på gemene man. Det behövs, här och nu, men är det nåt vi vill ha? En brutal polisstat som krigar mot organiserade kriminella. Nej inte jag. Lösningen är därför på längre sikt att flyktingar och arbetskraftsinvandrare börjar behandlas som individer som har nåt att tillföra det här landet och inte som problempaket som slussas runt med stort jävla besvär av våra myndigheter. Det är vi svenskar som skapat den alienation och utanförskap som är grogrunden för den kriminalitet vi ser idag. Ser vi inte det, vilket vi inte gör, och har aldrig gjort, så är den brutala polismakten ett måste för att gjuta olja på de blodig våldsbrottsvågorna framöver. Men stormen, grundorsaken, lär inte bedarra för det. Som jag skrev i förra inlägget. Det måste bli mycket värre, brutalare polis, ännu mer våld, mer polisvåld osv., innan det kan bli lite bättre, alienation och utanförskap, orsakad av oss och vår inkompetens, har nåt sin fulla potential i sitt genererade av våld och kriminalitet.

#8 - Anonym

Helt obegripligt att Marcus inte får mer
credd när han gång efter gång har haft
rätt. Han släpas i smutsen och blir bespottad
av konstiga människor utan hjärta.

Gränsen är nu nådd, dags att slå tillbaka
hårt mot slöddret som förpestar våra liv.

Kommentera