Opinionsblogg

Sharia-Lagar i svenskt rättsväsende är redan här?

Hur länge ska den här fruktansvärda farsen få fortgå?

Jag läser i Expressen om hur en viss Ebtisam Aldebe, centerpartist som kandiderar till Sveriges riskdag, och nämndeman, förespråkar sharia-lagar i Sverige.

 Hon var en av dem som i Solna friade en man som misstänktes för att ha misshandlat en kvinna, bland annat för att ”kvinnan borde ha gråtit när hon berättade” och ”mannens familj verkar vara en bra familj till skillnad från hennes.”

Alltså. 

Centerpartiet hyser en kvinna som så tidigt som 2006 tyckte att Sverige skulle införa sharia-lagar. Centern har haft tolv år på sig att möjligen reagera på att en människa anser att religös fundamentalism, ren och sär islamism, ska stå över svenskt rättsväsende. 

Ingen gör något.

 Alla visslar i mörkret.

Tystnaden runt detta är beklämmande. Men begriplig. Vi är en handfull som i offentligheten vågar skriva om detta och vi blir bespottade på daglig basis.

Men fegheten borde få många att skämmas.

 Låt oss titta lite på vilka sorts lagar och regler som denna nämndeman (hon sitter alltså redan i svenskt rättsväsende, just det rättsväsende hon vill se omvandlas till islamistiskt dito) sagt sig förespråka...

 Enligt Sharia får en man gifta sig med flera kvinnor. En kvinna får bara gifta sig med en man.

Enligt Sharia får en man gifta sig med en flicka så fort hon uppnått puberteten.

 Enligt Sharia är allt sex utanför äktenskapet förbjudet. Straffet är piskrapp.

 Enligt Sharia ska stöld bestraffas genom att ena handen huggs av.

Enligt Sharia ska det straffas med döden om man lämnar islam.

 Enligt Sharia är en kvinnas vittnesmål i vissa fall bara värt hälften så mycket som mannens i en domstol.

Enligt Sharia har en man rätt att ”fysiskt tillrättavisa” sin fru om hon ”beter sig upproriskt”.

(Källa Arbetartidningen)

 

Låt oss titta lite extra på de två sista sharia-lagarna.

Om man läser dem kan man dra slutsatsen att vår centerpartist helt enkelt redan i all enkelhet praktiserar Sharia-lagar…

Kvinnan ansågs inte trovärdig och mannen som misstänks ha misshandlat henne friades.

Detta är en skam för Sverige.

Hur länge ska den här fruktansvärda farsen få fortsätta?

Kommentarer

#1 - Låt muslimerna ta över

Vi svenskar är ändå det mest ryggradslösa folket i världen. Vi har inget försvar, vi har ingen historia, vi har ingen stolthet utan sitter bara och tittar på Melodifestivalen. Somliga vet inte ens vilket kön de har.
Vi är deras nyttiga idioter helt enkelt. I och med att svenskarna är så pass konflikträdda p g a taskiga gener, så borde det vara hur enkelt som helst att införa diktatur i det här landet.

#2 - Cissi

Du glömde bort seden att stena folk till döds.
Medeltiden har kommit till Europa.

#3 - Monica

Det vet jag av egen erfarenhet att personer som vågar sticka ut och tvingas att använda sig av konflikter för att försvara sin och någon annans sociala värdighet blir ofta föremål för ett mobbardrev och detta mobbardrev är en symbol för den konflikträdda svensken som under grupptryck blir så modig men när dessa typer som är aktiva i drevet är ensamma är de små och rädda stackare.

#4 - Monica

Det vet jag av egen erfarenhet att personer som vågar sticka ut och tvingas att använda sig av konflikter för att försvara sin och någon annans sociala värdighet blir ofta föremål för ett mobbardrev och detta mobbardrev är en symbol för den konflikträdda svensken som under grupptryck blir så modig men när dessa typer som är aktiva i drevet är ensamma är de små och rädda stackare.

#5 - Al Debe

Hej Marcus.
Jag gillar dig och övriga kritiker som står på barrikaderna för att stå upp för sin röst!
Men varför publicerar du inte en enkel hänvisning till koranen/verserna e.dy i din text?
Du skriver flera exempel på "fakta" hämtad från islams religiösa skrifter men inge som helst källa.
Jag håller helt med dig i vad du skriver men jag Tror att det försvårar med såna artiklar utan källa :)
Ha det bra..

#6 - thomas b

fortsatte stening ens in till medeltiden ? jag har hört om gammeltestamentliga referenser, that's all

#7 - Mia

Tack att du lyfter detta! Sharialagar går inte att förena med svensk lag och demokrati.

#8 - THERESA WILLIAMS

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]},

#9 - Christer

Marcus: Den röd-grön-bruna totalitära regeringen gör med sharia som man gör med allt annat i det här landet, inför sharia lagarna i smyg, låter dem smyga sig på oss och en dag står vi där inför ett faktum vi inte kan göra något åt eller ändra på. Då återstår endast två val: endera försöka fly landet eller låta sig underkuvas, behandlas som en andra rangens medborgare eftersom Sverige inte längre är vårat eftersom vi är i minoritet i vårt eget forna land och betala skatt till Nazist Islam. Helt enkelt får vi bekosta vår egen utplåning. Den slutgiltiga förnedringen.

Kommentera