Opinionsblogg

Sverige, augusti 2017. Ett manifest.

Det här landet... Vad har de gjort med det?
 
Det känns som det var en evighet sedan vi röstade fram ministrarna som styrt allt åt fanders de sista åren... Det är en sorts bisarr cirkus överallt. Barn som inte är barn, män som inte är män, kvinnor som inte är kvinnor utan män och så en hysteriskt pöbel som löper på varenda stinkande köttstycke som vulgärmedia kastar ut...
 
Vi rullar medelmåttan till en skimrande hög av skit.
 
I Stockholm sitter en miljöpartist och menar att vi måste ordna uppehållsrum åt de kriminella gatubarnen som rånar tanter i bilar mitt på ljusa dagen. I resten av landet, där de så kallat vanliga människorna bor, är det som ett helt nytt och annat land både börjar och slutar.
 
I detta land, som också heter Sveriges bor människor som makten spottar rakt i ansiktet. Gång på gång på gång...
 
När slutade media och politiker bry sig om människor? När startade folkföraktet? När drog den här cirkusen igång?
 
När klev den nakna kejsaren upp på sin stinkande upp och ner vända tunna?
När blev vi ett land av medlöpare, an fegisar, av tandlösa hysterikor? När blev vi ett land av likriktade zombies utan en enda egen tanke i vårt hjärta?
 
När vaknade du upp och bestämde dig för att hålla käften om all skit du upplever?
 
När hände allt detta?
 
Folkets dom kommer senast hösten 2018.
Herregud, vilket muller det kommer bli.
 
Då kommer människor riva de här dumhetens fästningar. Då kommer folket resa sig som ett vattenfall, som en urkraft, som ett fotbollslag som blivit pissade på under en hel säsong men så får man en chans, en match till, och i hällregnet vänder och vinner de i matchens sista sekund.
 
Då kommer alla hundratusentals Svenssons överallt förvandlas till Marco Materazzi allihop.
 
Då kommer ni få se på beslutsamhet!
 
Jag kan verkligen inte begripa mig på hur långt åt fanders som politikerna tillåtits driva det här landet.
 
Så mycket av det jag läser, det jag tar del av, det jag ser på teve, det jag hör på radion, är helt och hållet befängt, galet, vedervärdigt.
 
Det är omvänd rasism, det är feghet, det är lumpna grepp. Det är så uselt att det svider i själen.
 
Det är som vi alla blivit dopade av Ullared, av Kanal 5, av allt som är billigt och fult. Det är som om det rinner svart snö i vårt blod. Som om vi gjort schlager av allt vemod, av all nordisk karghet, av allt det som gjort den här avkroken värd att stanna kvar i.
 
Vi har sålt ut allt av värde, all heder, allt sunt förut, all solidarisk hederlighet.
 
Vi har öppnat våra gränser för terrorister och kriminella. Vi har rasist-stämplat alla som vågat yttrat ett ord om saken. Vi har startat krig mellan etablerad och oetablerad media. Vi har förorter som förvandlats till andra länder med andra rättssystem. Vi har hedersmord. Vi har oro och rädslor och när folket berättar om sin rädsla får de höra att de är dumma i huvudet som är rädda.
 
På Kungsholmen och Södermalm är allt fint. Vad gnäller ni om?
 
De smarta, de fega och de välbesuttna sitter på sina arslen, kändisarna, musikerna, stå-upparna och fan och hans moster håller stenhårt i sina stålar och vågar inte säga ett enda ord som inte silats genom tusen producenter och rätt-tänkare.
 
Vi har blivit ett land med en offentlighet som består av lallare, av hysteriska medlöpare. Vi har blivit ett land där kulturvärlden består av invallade vänner och gamla KK-polare.
 
Vi har blivit ett land av slask och mellanmjölk. Skämd mellanmjölk. Vi har blivit ett land av förljugna idealister. Vi har blivit ett land av ett förbannad medelklass som innerst inne hatar sina liv men ljuger fram ett leende i sina stela mungipor.
 
Vi hat blivit ett land där Sveriges största tidning på allvar hävdar att ett glas mjölk är rasistiskt eftersom det är vitt.
 
Vi har blivit ett land som misshandlar sina gamla, som låser in dem på sterila avdelningar med ledstänger rakt ner i helvetet. Människor som byggde landet. Människor som gav sina liv åt landet. Pissade på. Det är så vedervärdigt lågt att man inte tror att det är sant.
 
Och deras barn då? Som inte ens har tid att begrava sina föräldrar när de väl dör eftersom de har något viktigare för sig.
 
Skammen läcker ur varenda cell, ur veranda por.
 
Sverige är en avslagen gammal folköl som glömts bort på bordet medan kräftskivan rullat visade ner till vågorna som rullar in som slutna ögon, som om vågorna skämdes över att alls behöva rulla in över just det här landets stränder...
 
Vi har blivit ett land där författarna är dörrmattor åt tidsandan. Vi har blivit ett land som förvandlar sanningsägare till dissidenter, där vi plockar försäljning och sedan heder och ära av exakt alla som har modet och dumheten att beskriva verkligheten som den ser ut.
 
Vi har blivit ett land med värdelösa och hjärndöda kändisar. Vi har blivit ett land där Ingen ängel vill sätta sin fot. Vi ber till Pride men hatar Gud. Vi behöver inte det andliga. Vi behöver en balkong till.
 
Vi har ingen själ längre. Vi har ingenting som väger något i himlen. Vi har inget som betyder mer än sekunden vi lever i.
 
Änglarna drar förbi. Deras vingar syns i regnet över Västerbron när jag står där med mitt ansikte mot himlen och vet inte om jag älskar att jag hatar eller hatar att jag älskar det här dumma landet.
 
Vi har blivit ett land som gör medelmåttan till miljonär medan talangen får tigga stålar via Swish.
 
En gång ville jag bli en del av det runt omkring mig. Nu ägnar jag all min tid och all min kraft åt att (som Thåström sjunger i sången nedan) slänga alla kartor och stå utanför det fruktansvärda kotteri som blivit Sverige 2017.
 
 
 

Kommentarer

#1 - Klas Wadstein

Så sant. Ja, man måste nog ta i så för att väcka zoombie-sverige.

#2 - Il Capitano

Kära Gud. Vilken ohyggligt lååång fjärt i rymden.
Måndag var igår. Birros svåra dag. Uppenbart extra svår denna vecka.
Marcus svarta ringar runt ögonen skvallrar om annat än annat än folköl.
Birro din framtid är över och det sa liksom bara SWISH.
Billig,ful & talanglös i täten av pöbeln står kungen av jidder "italienaren" Marcus Birro, StenDumokrat.
Mitt land är inte ditt, fattar du?
Heja Sverge!

#3 - Il Capitano

Tydligen inte bara Birro som har dyslexi. Stryk ett "än annat", om ni nu klarar av det. Struntsamma. Lycka till !

#4 - Anonym

Il Capitano - dina texter är helt osammanhängande. Antingen har du inte svenska språket som modersmål och behöver skriva in dig på SFI eller så är du psykiskt sjuk.
Jag skulle tippa på det senare.

#5 - Cindy

Förorterna har blivit "andra länder" eftersom svenskarna själva ville ha det på det sättet.
Vi får inte glömma att för bara några årtionden sedan fanns det fler etniska svenskar än invandrare i landets förorter. Så fort det flyttade in fler invandrare flyttade svenskarna ut.
"Dom vill inte integrera sig " säger folk. Men hur integrerar man sig med svenskar som inte vill ha invandrare som sina grannar????

#6 - Anonym

Helt fullkomligt korrekt beskrivning av Sverige marcus. Du har rätt 2018 kommer folkets dom att falla hårt. Då kommer politikerna desperat att försöka klamra sig fast vid köttgrytorna! Men det kommer att vara för sent för dom. Då kanske tom en dumskalle som IICapitano håller käften! Fortsätt din kamp marcus vi är många som tänker precis som dig.
God bless you!

#7 - Anonym

Cindy, och alla andra Ni glömmer bort att många svenskar får inte jobb i Sverige sedan 1991. De har flyttat utomlands. Jag känner många svenskar som är arbetslösa och har varit det mycket - de vill flytta utomlands. De finns inte så många svenskar kvar-om man pratar om etniska svenskar - det finns inte så många etniska svenskar att integreras med. De är många som tror att det inte kommer att finnas några etniska svenskar i Sverige om 20 år.

Många etniska svenskar bor i Stockholms innerstad - många av de vill ha hit invandrare men de vill inte bo med invandrare. Varför????

#8 - Dan

Håller med:
#6
Fortsätt på din linje Birro, stå på dig du har rätt.

#9 - Anonym

I min förort var det nästan bara svenskar år 2000. Många som bodde i min förort var svenska pensionärer. När de dog gav de hyresrätterna till invandrare och när de dör ger de hyresrätten till invandrare. Nu börjar det bli många invandrare i min förort och lite svenskar. Men det är något som politikerna har skapat.

Det är likadant med många yrken-det står i annonsen att det är meriterande att kunna arabiska etc. till exempel AF. Om man tittar sig omkring ser man att inom vissa yrkesgrupper kan de inte bli integration - det finns nästan inga svenskar.

#10 - Anonym

Kan inte Du informera svenska folket om Barcelonaavtalet och vad det innebär? Finns en populärversion på Rosa Traktorn.

#11 - M

Marcus är en vacker människa som lyser
upp det andliga mörker vi lever i.

Vi älskar dig!

#12 - Alex

Bra skrivit Marcus!
Enda argument av såna blinda idioter som #2
"Il Capitano" är fel stavning som kallar han dyslexi. Jag är inte svensk heller och också stavar fel men alla förstår vad jag menar. Vi utläningar som bor och jobbar från första dagen vi kom till Sverige och betalar skatt som alla svenskar ser problem med kulturkråk och osv. jätte tydligt och klart. Såna "illa capitano" kan fortsätta skrika "Heja Sverige!" men hjälper det inte att rädda landet!

#13 - GO

Du är en av de bästa

#14 - Monica Pettersson

Förvirrat jidder.

#15 - Anders

Monica vad exakt i det marcus skriver är förvirrat jidder? Öppna ögonen kärring och se verkligheten som den är!

#16 - Anonym

Ett bättre namn för pride-festivalen är pedofilfestivalen fy fan!

#17 - Alex

Håller med #15 Anders och #16

#18 - Janne

Mitt i Prick.... Så här känner många. Il Capitano, Monica och andra som tydligen inte håller med och tycker det är dravel . Vart någonstans är det dravel ?????? Detta är den verklighet som väldigt många upplever. Att kalla det dravel är inte bara arrogant utan extremt okunnigt.

#19 - Lennart Sjöberg

Man måste släppa ut lite tryck ibland och då låter det kanske lite ibland. Glöm inte att sanningar i likhet med fisar är illa hörda. Stå på dig, Birro... det är inte du som har något att skämmas över. Det är det vindflöjlarna som har

#20 - mougabe

bra Birro
men i detta land får man ej skriva om dagens samhälls situation
Allt skall förnekas till vilket pris somhelst

#21 - Peter

Bra skrivet Marcus! Stå på dig och forsätt skriva sanningen! Lyssna inte på sådana som Il Capitano! Det är tack vare sådana som Il Capitano som Sverige har blivit en oas för kriminella och terrorister och övriga parasiter som utnyttjar våran generositet!

#22 - Eleonora Odén

Hej Marcus! Du skriver bl.a. att det är som att det rinner svart snö i vårt blod. Intressant!
Kolla på Youtube: Harald Kautz Vella. Han berättar om Black Goo.

#23 - Lena

Det har gått så långt att svenskarna inte bara lämnar förorten - allt fler av hög- och medelinkomsttagare planerar för att flytta utomlands. När så sker sjunker skatteintäkterna och välfärden raseras ytterligare. Sverige är i början av en ond spiral som är mycket farlig.

#24 - Verklighetserkännaren

Marcus Birro, keep on going. Vi är MÅÅÅNGA som står bakom dig.
Extremt bra formulerat, jag kunde själv inte ha gjort det ens lika bra !
il capitano och monica är fullständigt blinda för verkligheten av något oskäl eller vägrar att erkänna den obehagliga sanningen !

#25 - Il Capitano

Suck. Verkligen...
Dags för alla LHS:are att v-ä-x-a upp en gång för alla.
Det Sverige som ni skiter på existerar bara i era egna huvuden.
Fokusera nu på något viktigare än att mata ert favorit spöke.
Svenssons barn t.ex. gör oerhört bra ifrån sig i skolan - NOT!
Aldrig förr har så många s-v-en-s-k-a ungar gått ut gymnasiet med ofullständiga betyg. Å barnens problem börjar långt före det.
Så... stort Grattis till er patetiskt gnälliga tillvaro & framförallt till att ni fullständigt skiter i era barn.

#26 - Anonym

Vilka är Svenssons barn?

#27 - Il Capitano

# 26 - okänd
haha! Ja jisses. Var det för svårt? Allvarligt. Svenssons barn?
Googla istället, måste skratta klart.

#28 - Darkwing

https://youtu.be/qJh6EQ5gv7g

#29 - Anonym

https://www.youtube.com/watch?v=KGvq_BFjLtc

#30 - tompas11

Vi är medborgare i mellanmjölkens land, de fega och de undersåtnas medborgare, där ingen törs öppna käften och säga vad man egentligen känner,
vad man egentligen tycker och anser för att det kan drabba en själv med kraft. Det är precis så som livet i Sverige är. Vi har röstat, men röstat fel och när i Guds himmel kommer svensken att rösta rätt? Kommer det att ske 2018 eller fyra år senare eller aldrig..? Spelar det någon roll var rösterna hamnar? Är vi alla förlorare och förlorade? Svenska Kyrkan, har den blivit som Islam? Vart är vi på väg? Mot paradiset eller mot helvetet? Vem vet? Vet du? Eller vet F!, har de alla svar? Vem har rätt, vem har fel? Är det globalisterna som styr eller är det regeringen med dess politiker. Vad vet dom? Sitter dom inne med kunskapen med stort K? Eller är det Marcus Birro som vaknat på fel sida? Vem har tolkningsföreträde och vem har det inte? Bögar och flator, sitter dom inne med sanningen, eller är det ärkebiskopen som har alla svar? Vad är svart vad är vitt? Finns de en gråzon där allt blandas och rörs om som i en havregrynsgröt? Stefan Löfven kanske vet? Eller inte..?

#31 - Johan Gustafsson

Brukade läsa och gilla dig innan du slutade med droger. Fanns en naken äkthetskänsla i det du skrev. Sedan upplevde jag att det mest blev "Holier-than-thou", tjäna pengar och bli etablissemang. I denna text finns återigen den rena känslan du en gång hade.

#32 - Bosse

Bra skrivet Birro. Du beskriver en känsla som jag tror nästa alla svenskar har. Jag menar vettiga svenskar och inga vänsterextrema kommunister. Dom har ännu inte fattat vad utgången blir för det svenska samhället. Dom verkar dövstumma eller genomkorkade. Men Birro ! Pudla inte den här gången. Stå på dig. Du har hela svenska folket bakom dig. Dom inlägg på den här bloggen som Il Capitano gör ska vi nog förpassa till sophinken. Det är en sån människa som sist fattar när han måste fly från sitt islam och kommunistfäste. Han har samma ideer som många journalister och kändisar har att när dom infört islam eller kommunismen så drabbas bara ens medmänniskor.Inte dom själva. Tyder på fullständig hjärnkollaps och obildning.Titta på hur kändisar och journalister höjde rösten när dom marockanska gatubarnen börja härja på Södermalm. Då blev det ett problem. Det var inte det innan.Titta på hur bögarna som ska vara politiskt korrekt hyllar islam. Dom fattar inte att dom blir dom första som mördas i ett sånt samhälle. Dom brukar kasta ut dom från höga torn
ner i asfalten. Jag hoppas att alla busar i Rinkeby,Tensta och Husby flyttar ut sin verksamhet
till innerstan i Stockholm. Bränner bilar, moralpolis,etc. Då vänder kanske debatten.Då först fattar dessa trögtänkta vänterliberaler vad dom ställt till med genom att rösta fram dessa förrädare vi nu har som politiker. Och när dessa nogo zoner blir för små, då måste dom flytta ut. Det bör vara livstidsstraff för dessa som varit med och skapat denna situation som vi har i Sverige. Det är ett landsförräderi utan dess like. Ingen politiker har förstört ett land på så kort tid som Löfven. Det tog honom 3,5 år att förstöra och ge Sverige ett av dom sämsta rykten ett land kan ha utomlands. Det tog Hitler 12 år att förstöra Tyskland. Detta säger allt om denne landsförrädare.Jag sållar in honom i denna grupp. Hitler,Stalin,Pol Pot,Löfven,Reinfeltd,Mugabe,Attila,Bokassa,Lenin. Men jag tror ingen av dessa herrar har hatat sitt eget folk så mycket som Löfven gör.

#33 - Anonym

Alliansen? Vad gjorde de med Sverige? Vad tror du händer om Alliansen vinner valet 2018?

#34 - Bosse

Alliansen är samma skit som den kommunistregering vi har nu. SD är Sveriges enda chans att bli ett fungerande land igen. Får inte dom inflytande efter valet 2018 är det kört med detta land.
Då får vi dra till Polen, Tjeckien, Ungern eller Slovakien. Norge och Island kan också fungera än så länge. Vänstergerillan hånar nu dessa länder för att inte ta emot muslimer och nordafrikaner.
Men när sharia har kommit hit är dom nog glad att dom finns som tillflyktsort. Även dom politiskt korrekta homosexuella har nånstans att fly så dom inte behöver bli nedkastade från höga torn. Alla som är politiskt korrekta tycker jag ska stanna kvar när helvetet kommer och ta hand om "utmaningen".

#35 - Il Capitano

# 32 - Bosse
Stort tack för din fascistiska analys.
Å du. Hoppas du får en trevlig tillvaro i utlandet, glöm bara inte bort att fluffa kudden v-a-r-j-e kväll.
Puss å kram.

#36 - Anonym

Marcus Birro, du tar kverulerandet till nya höjder, och ger oförsonligheten ett ansikte. Ja det är frustrerande med alla de som begår brott, oavsett var de fötts. Undfallenhet gentemot brottslingar, gäng eller enskilda är inte ett dugg bra, stark markering och snabba påföljder är vad som behövs. Men: "hysterisk pöbel" ? och hbtq personer? "Rulla i skit"? "Spottar i ansiktet"? Din retorik är just av den sorten som tar fram det sämsta hos människor. Vad vi behöver är inte den typen av grötmyndigt "red neck" uppviglande, utan konstruktiva lösningar och samarbete, inte minst mellan vuxna/polis/skola/föräldrar samt globalt med de länder som befinner sig i vidriga krig och bottenlös fattigdom. Sluta samla 30-tals poäng och använd din begåvning till att föreslå lösningar istället!

#37 - Nenne

Så sant som det är sagt! Tack bästa Birro!👍👌🤗

#38 - Fredrik JB

Otroligt bra skrivet. Det bästa jag har läst på länge. Du är bäst Birro!! Fortsätt så!

#39 - Shaniia

Jag är en ny bloggare skulle ni kunna kolla på min blogg, ge gärna tips.
http://shaniiia.blogg.se

#40 - sheryln

Hej, jag är den mest lyckliga personen på jordens sida, efter 6 månaders sorg och sorg utan att vara med den jag älskar, försökte jag allt mitt bästa för att jag ska göra min älskare lycklig men det verkar aldrig Träna bra det var som att jag gör allt förgäves men allt tack går till Dr Ogundu för att komma att förändra alla mina bekymmer och sorg till glädje. Jag kände den stora mannen när jag läste några underbara vittnesbörd om Dr Ogundu hur han har hjälpt många människor på deras förhållande problem jag läste en tidning när jag såg stora vittnesbörd, liksom min besvär då bestämde jag mig för att inte slösa bort tiden eftersom jag har Missade min älskare så mycket jag bestämde mig för att kontakta honom och dela allt mitt problem med honom som han berättade för mig att inte oroa sig för att han försäkrar mig om att inom 48 timmar allt skulle bli sorterat ut jag trodde Dr Ogundu så mycket på grund av hur han har varit Hjälpa många människor, min pojkvän som lämnade mig för gott plötsligt svarade min text och skickade tillbaka mina samtal och bad mig att tacka honom, jag var så glad, är så tacksam mot Dr Ogundu för vad han har gjort för mig och jag lovar att vittna om hans godhet Hela mitt liv. Om du passerar samma problem eller något slags problem kontaktar du den här fantastiska mannen på sin e-postadress: {[email protected]}

1. Få din älskare eller man tillbaka
2 Lotteri stavning
3 Om du inte kan uppfylla din partner
4 viktminskning stavning
5 Skilsmässa stavning
6 marknadsföring på kontor
7 Få pengarna tillbaka
8 Graviditet stava för att bli gravid baby
9 kärleksspell
10 äktenskapsengagemang och så många fler
11 pengar stavning / lycka till stavning

#41 - Tobias Lindkvist

Snacka om förvirrat jidder. Det enda som faktiskt framgår är att Birro är arg och bitter. Man undrar faktiskt varför du bor kvar i ett land som det bara är skit med? Jag tror aldrig jag hört dig omnämna Sverige i några dom helst positiva ordalag, så varför hänger du dig kvar?
Ah, just ja... Annars blir du ju invandrare och så kan vi inte ha det...

#42 - Anonym

Till Tobias Lindqvist
Det finns många i Sverige som vill flytta utomlands. Men man måste ha ett jobb utomlands för att kunna flytta. Jag har träffat massor med arbetslösa svenskar som vill flytta utomlands, svenskar som jobbar som lärare eller har jobbat som lärare dom vill flytta utomlands - listan kan göras lång med folk som vill flytta utomlands.

En del personer i Sverige verkar inte fatta hur dåligt arbetslösa har det i Sverige, hur dåligt lärare har det i Sverige och många andra yrkesgrupper har det i Sverige. En del personer i Sverige verkar relatera allting till sig själva - har jag ett bra liv - då har alla andra det också. En del personer som var med på åttiotalet verkar tro att Sverige är som på åttiotalet. Vi kan inte göra Sverige bättre för en del verkar tro att de lever redan i ett drömmande.

#43 - Tess

Tycker du det är ok att man i kommentarer kallar andra för "kärring", "dumskalle" och anser att pride borde heta pedofilfestival etc.? Visst så finns det värre ord att kalla varandra, men ändå...? Varför kan inte folk debattera utan att använda sig av sådant längre?

#44 - Anonym

Du har ingen som helst koll på sakfrågorna Marcus. Är på lågstadenivå när det kommer till grundläggande kunskap i juridik och ekonomi, ja allt som rör själva sakpolitikens essens. Du kan skriva om änglar och gud och sådant jävla trams, men att vara saklig, underbygga argument med fakta och föreslå rimliga, rättssäkra, alternativ till sådant du är missnöjd med kräver en tankekraft du helt enkelt inte besitter.

#45 - Politisk okorrekt

Det klagas på en verklighetsfrånvriden flumvänster, men ändå dyrkas en man som på fullaste allvar tror det finns en skäggig gubbe bland molnen. Omgiven av änglar ska han tydligen finns där och ledsaga lille Marcus genom livet. Kom igen gott folk - höj er standard!

#46 - Conny Lundberg

Tack Marcus, för ett innerligt uttryck av den frustration som många av oss känner!

Just hyllandet av materialismen och konsumismen till förfång för andligheten har skapat ett samhälle där hjärtats röst har tystnat och istället populismen inom diverse rörelser och politiska partier istället gör s k "goda gärningar" för att ställa sig in och synas som de "goda" som de tror att de är.
Hjärtats röst diskriminerar aldrig utan älskar alla men sinnet måste vara med för att inte förflackas och bli en ytlig s k godhetsknarkare som älskar de som överheten pekar ut istället för oss alla inom detta vackra land.
Obalansen och disharmonin blir hisnande när maktens röst anvisar de man lämpligen skall älska och dessutom förtalar och föraktar de som byggt upp det välstånd som de som nu föraktas varit med och byggt upp!

#47 - ellen

birro birro birro

#48 - Mary

Hej, jag vill bara säga ett stort tack till Dr. OGUNDU för vad han har gjort för mig och även rådgöra med någon som lider av ett äktenskapligt problem. Han tog tillbaka mannen jag älskar och vårdar med hela mitt hjärta, En man som lämnade mig för en annan kvinna i bra 6 månader med 2 barn, allt hopp var förlorat tills jag hittade Dr OGUNDU email online som sa att allt kommer att bli bra . Han berättade för mig att min man kommer att vara tillbaka om 2 dagar, jag är så underbar idag att min man är tillbaka till mig och vi är glada och han vill alltid vara vid min sida, jag kommer att rådgöra med dig inför liknande problem att kontakta Dr. OGUNDU Vem är pålitlig och rakt framåt kan du kontakta honom via e-post [email protected]
Om du också behöver lösas i följande problem, kontakta honom så bra.
1) Om du vill ha din ex tillbaka.
(2) Kärlekstavning
(3) Du vill bli promad på ditt kontor.
(4) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik eller vinna en lotteri.
(7) Du vill knyta din man / fru för att vara din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) om du inte kan uppfylla din partner.
(10) om du vill stoppa din skilsmässa.
(11) om du vill skilja din man
(12) om du vill ha dina önskemål.
(13) Graviditet stava för att bli gravid baby
(14) Garantera att du vinner de oroliga domstolsärenden och skilsmässa oavsett scenen
(15) Stoppa ditt äktenskap eller förhållande från att bryta isär.
Ännu är e-postadressen [email protected] kontakta honom omedelbart

#49 - Lisse

Fy Fabian vad du skriver bra Marcus. Ditt sätt att formulera dig och sätta exakt rätt ord och uttryck på tillståndet i sverige i dag. Dessutom med underton av humor och ironi som antagligen sticker i ögonen på alla lättkränkta svenskar. Jag själv är inte halvitalienare som du, utan helsvensk men håller med dig helt och hållet.

Bry dig inte om kommentarerna från alla hjärntvättade knäppskallar. Är själv innerligt trött på att parera alla käftsmällar som dagligen utdelas från överhögheten som systematiskt förstör mitt land och skor sig på folkets skattepengar medan de gör det. Är trött på att alla tjatar om det "hat" jag enligt dem känner. Det är ett exempel på urusel härskarteknik.

Det jag känner är vanmakt, frustration, ilska, sorg och rädsla. Vem har sagt att jag som vuxen inte får vara rädd? Är det bara barn som får vara rädda i Sverige? Det verkar så för attackerna och beskyllningarna om hat, kan jag bara tolka som att främlingar - som inte känner mig- tycker att de ska neka mig min rättighet till de känslor jag har. Jag hatar väldigt lite. Men bland de goda hatarna, där om någonstans verkar hatet flöda.

Sverige finns inte ens längre med på några topp listor över de bästa länderna i världen att bo i. Detta är inte konstigt. Det finns något sjukt, sektliknande över att vi som ser hur illa ställt det är, inte får tycka så eller få vara kritiska.

Vi lever i ett land som har demokrati på papperet men där verkligheten för många individer som vågar ge uttryck för sina åsikter blir utsatta för förödande repressalier. Förlorar jobb, vänner, blir utsatta för utfrysning och hot. Så det här med att "alla ska med" är lögn och förvannad dikt, för du måste tycka rätt och rätta in dig i ledet, annars får du inte komma med.

Vi ser bara hotet från nazister, men att det allra största hotet mot vår säkerhet och trygghet utgörs av fundamentalistiska islamister pratas de oroväckande tyst om. Men det är skendemokratin, socialist staten Sverige det handlar om.

Ja, jag kommer att emigrera. Var så lugna för det. Men ingen dum jävel ska tala om för mig att jag ska flytta till Nordkorea eller nån annanstans. Jag bestämmer själv till viket land jag flyttar.


#50 - swempa

Svenska folk låt oss ta en diskussion om vår DEMOKRATI

Låt mig citera Timothy Snyder: Om tyranni : "Att misstro fakta är att misstro friheten. Om ingenting är sant kan ingen kritisera makten : det finns ingen grund för att göra det. Om ingenting är sant är allt bara ett spel. Den fetaste plånboken bekostar de mest bländande strålkastarna".

Min analys är att svensk " demokrati" har beståndsdelarna : en del tyranni, en del oligarki och en del demokrati. Sammansättningen kan diskuteras. Sverige är ett högerextremt samhälle liksom EU och USA och andra länder som sjunkit till halsen i det nyliberala träsket

Tyranni! Hur kan en politisk mobb importera invandrare fullständigt främmande för svenskt liv under 30 år utan att en enda gång vidtala svenska folket om det är en bra politik kallar jag tyranni. Har man hört talas om folkomröstning.h Svenska politiker har en panisk skräck för folkomröstningar.Lär av Schweiz..Folkomröstningar ska vara beslutande! Men Sverige har ju ett totalitärt förflutet vilket kan vara en delförklaring.

Oligarky är den politiska form när de rika styr ett samhälle och det är liktydigt med en del av det tillstånd som råder i Sverige idag. Det är bara att se sig om i samhället Ojämlikheten i sin prydno .

Winston Churchill sa "Demokrati är den sämsta statsformen, bortsett från alla de andra". Vi slår oss för bröstet i Sverige som ledande demokrati i världen men analysera verkligheten i Sverige. Eliterna spelar politik med andra eliter under ivrigt berikande av varann. Vi har representativ demokrati sägs det. Vad betyder det? Representativ för vem? Inte representativ för människor över 60. Hälften av riksdag och regering bör bestå av människor över 60. De innehar erfarenhet och kunskap i mängd och som i många fall lämnat karriär och girighet bakom sig och med en vilja att göra något för Sverige och världen Riksdag och regering befolkas idag av av halvfigurer. 30-40 åringar som är halverfarna, halvkunniga , kunskapsresistenta men helkarriärister. Jag har inte röstat på någon av mina "349 representanter" och inget parti har någon kontakt med verkligheten. Yrkespolitiker och ungdomsförbundsbroilers i pipelinen. Godnatt demokrati!

Förvalta vår demokrati. Det är huvudet på spiken. Alla partier strävar efter att förvalta Sverige eftersom de inte har några visioner om framtiden. Hur kan man vilja styra utan visioner? Det kallas fördärva Sverige. Sveriges yngsta och därmed dummaste riksdag genom tiderna. Inte bara utan visioner utan också erfarenhet! Gud hjälpe och styrke svenska folket. Någon annan verkar inte kapabel till det!

#51 - Henke

Sjukt underhållande.. Ja lär nog gång meditera över allt .. hehe simma lugnt. Det löser sig nog.
:) :) :)

#52 - Irene

Jag tycker det du skriver, Birro, är klockrent!! Inga rosafärgade glasögon, inga skygglappar, bara den nakna sanningen hur Sverige ser ut idag! En gång fiiina Sverige, trygga Sverige, landet man var stolt över!
Varför är det så svårt att inse och erkänna, att den ”goda” tiden är förbi? Alla ni som lever i er lilla bubbla, jobbar måndag till fredag, köper er flaska vin till helgen och sitter framför TV:n och kollar på sport och ”Mello”...fattar ni inte, att verkligheten kommer och knackar på er dörr oxå en dag!? Då spricker bubblan, det välbetalda jobbet är ett minne blott, villan får ni lämna över till en 10-barnsfamilj, lilltjejen (typ 12-13 år) i familjen tvingas ni gifta bort med en 30 år äldre man...och, ve-och-fasa, ni kan inte ens supa er fulla för att mildra eländet, för islam tillåter inte spritdrycker!

Det är på tiden att ni reser er och kämpar för Sverige innan det är för sent!

Läs boken ”De förklädda flickorna i Kabul”, så att ni får kunskap i hur ”kulturen” vi släppt/släpper in i vårt land, fungerar.

#53 - Annette Hansson

Skitbra skrivet Birro. Jag kan inte för mitt liv förstå att man inte kan se världen på ditt sätt och mitt och en hel del andras. Hur kan det vara så svart eller vitt. Hur kan vi ha så olika syn på verkligheten. Det gör mig förundrad. Det är ju så uppenbart. Vi vill omge oss med förnuft och hyfs, med justa värderingar som på något sätt är naturliga för att människor ska kunna leva tillsammans. Hur kan vi vara så långt ifrån varandra i vårt sätt att tänka i våra två läger. Det krävs mod att bära med sig sanningen och det har du.

#54 - Anonym

Håller med Birro, ansvarslösa politiker har skapat ett skadat Sverige, men det som för mig är uppseendeväckande är ' il capitanos' engagemang i denna tråd, att människan orkar kommentera gång på gång när det han skriver är fullständigt betydelselöst. Ta det lugnt istället så mår du nog bättre.

Kommentera