Opinionsblogg

Helvetets nedersta krets för de som rånar gamla damer.

Mitt i alla rädslor och i allt som vi är rädda ska drabba oss finns vardagsbrotten. Rånen och inbrotten, fortkörningar och ringa misshandel utanför Stadshotellet halv tre en fredagsnatt…

 

Ett särskilt utmärkande vedervärdigt vardagsbrottet är när flera personer ger sig på äldre personer och rånar dem. Som när Birgit, 95, rånades på 15.000 kronor av flera stycken mitt i centrala Stockholm. 

 

Här har vi alltså vuxna människor som ger sig på skröpliga gamla tanter och tömmer deras bankkonton. 

 

Ett sorts Hades, en helvetets vidrigaste glänta i den förbannad djungel som är vardagsbrotten i Sverige 2017.

 

Jag vet inte om ni läst Dante och hans bok Den Gudomliga Komedin. Det är ett av världslitteraturens vackraste och hemskaste böcker. De av er som läst Dan Browns något enklare spänningsroman Inferno har fått en hastig bild av den handlar om.

 

Dante har skapat sitt eget helvete av olika kretsar i vilka han placerat människor som begått diverse brott och vidrigheter i den riktiga världen.

 

Jag kan bara hoppas att även rånarligornas eget helvete innehåller de där kretsarna. För i den allra lägsta av dessa kretsar bör man placera de människorna som är så förbannat lumpna och fega att de ger sig på 95-åriga gamla damer.

 

Nu fångades ligan på övervakningskamera och polisen har publicerat de där bilderna så förhoppningsvis åker de här typerna fast.

 

Jag känner faktiskt en kille som begick en del rån som ung. Han har sonat sina brott för länge sedan och är nu den mest laglydige person jag känner. Jag frågar honom om det verkligen inte finns någon tjuvheder. Han svarar att han aldrig i sin allra mest mörka misär skulle komma på tanken att sno stålar av en 95-årig gammal dam.

 

Helvetet har reserverat en särskild och hisnade otäck plats för de här typerna.

 

Kommentarer

#1 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

#2 - Joe

Vågen av åldringsrån;

https://www.flashback.org/t1263488

#3 - Cissi

Skrattar alltid åt THERESA som uppenbarligen är en bedragare med härkomst i något annat avlägset land.
Det engelska ordet spell kan bland annat översättas till verbet stava på svenska, men även till substantivet förtrollning, trollformel som jag tror att THERESA egentligen är ute efter.

#4 - Cindy

Ingen ska till himmelen/paradiset eller till helvetet för den delen. Alla kommer att DÖ!!

#5 - wigwag

Känner lika när gamla människor blir utsatta. Finns nån gräns där. Det är så jävla inhumant, gränslöst respektlöst. De flesta överfallen är väl av ungdomar under hård grupp-påverkan eller av drogpåverkade men de här utstuderade "hembesöken" där gamlingarna valsas runt i sitt egna hem medan livsbesparingar och värdesaker länsas ...Jag blir så förbannad att jag kokar...så jävla kränkande.

Kommentera