Opinionsblogg

Kristen tro är inte samma sak som muslimsk tro.

Okunskapen rörande religion är skrämmande.

I media och bland politiker tycks allt mynna ut i ”religion som religion”.

Förbjud skiten. Gud finns inte. Stäng allt och alla.  Alla som tror är bakåtsträvare med en vedervärdig människosyn.

Men kristen tro är inte samma som som muslimsk tro.

Kan vi åtminstone enas om det?

 Kristna friskolor är inte samma sak som muslimska friskolor. 

Den kristna tron har väldigt lite med muslimsk tro att göra.

Många av de som flytt till vårt land har flytt islamistisk terror. Många upplever att förföljelsen, hoten, hatet flyttar med till Sverige. Våldet och förtrycket mot kristna på många asylboenden är en sådan sak. Runt 220.000 unga människor uppges leva under religiöst betingat hedersförtryck. Hur många av dessa ungdomar är kristna?

 Fråga: Varför måste en kristen friskola som har elever från många olika länder OCH många olika trosinriktningar stänga ner sin verksamhet för att en muslimsk friskola i en helt annan del av landet bryter Sveriges demokratiska principer?

Jag får inte ihop det där.

Varför är det lika fel att säga ”Gud vare med dig” under en julkonsert som det är att tvinga flickor att sitta längst bak på bussen? 

Varför är julfirande i en kyrka att likställa med en del muslimska friskolors uppenbara brist på demokratisk grundsyn?

Är det inte dessa särskilda muslimska friskolor som borde få stänga? Vad har de kristna friskolorna med detta att göra?

Vi har ett kors i vår flagga, ska vi ta bort det?

Vad handlar denna perversa självutplånande längtan om?

 

Kommentarer

#1 - THERESA WILLIAMS

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

#2 - ANONYM

Vilken religion har lyckats med mänskligheten?
Det är fortfarande lika mycket problem här på Jorden oavsett vad folk tror på.

#3 - Det är synd om jorden

Förbjud all form av religion. Det har bara orsakat en massa elände.

#4 - Sven Jönsson

Herregud Birro. Det är väl ingen som påstått att kristen tro är det samma som muslimsk tro. Inte heller att kristna friskolor skulle vara samma som muslimska friskolor. Är självklarheter, som inte behöver sättas på pränt.
Lika självklart är att religion inte ska färga våra skolor, det må vara kristna, muslimska, buddistiska skolor. Skolan ska stå fri från sådant. Likaväl ska vi inte tillåta vänsterfriskolor, mp-friskolor, SD-friskolor. Skolorna ska stå fria från religiös och politisk påverkan.

#5 - Calle

Förbjud religion skriver någon? ja det var ju det man gjorde i Sovjetunionen. Ledde det till lycka för folket? knappast, den ateistiska regimen skapade ett förtryckare samhälle jämlikt med det nazistiska ett av dom värsta i världshistorien.

Calle

#6 - Britt

Jagvhåller i stort aett med Birto. Kristen tro är inte sambacsak som muslimsk tro. Han beskriver Nutid.För några 100 år sedan var inte kristencteo ellervrättare sagt kyrkans lära samma sak som den är nu. Kulturer och traditioner vqr annorlunda. Demokrati, mänskliga rättigheter och individers frihe varvinte samma som nu. Inte ens när det gäller kristenctro. Något inflytande och påverkan på hustorien har ändåJesus budskap haft, även om det tagit väldigt lång tid. Att i frihet få erfara och vittna om Jesus och vår himmelske faders förlåtande och upprättande kärlek är något unikt och att vra kristen är egentligen inte att ha en religion, även om Guds lag i de 10 budorden som Moses skrev ner,
fortfrande gäller.

#7 - ANONYM

Till Britt.
Religiösa människor är dom största dårar som finns. Du och jag och alla andra människor på den här planeten ska Dö. Vi är biologiska varelser som lever en mycket begränsad tid här på Jorden.
Det är tragiskt att religionens enda mål och mening är att försäkra dess anhängare att det finns en tillvaro bortom döden och att en evighet väntar dom som har RÄTT TRO.

#8 - Allison Howarts

Hej jag är ute för att sprida denna goda nyheter till hela världen om hur jag fick min man tillbaka. Jag blev galen när min man lämnade mig för en annan kvinna förra månaden, men när jag träffar en vän som presenterar mig för profeten Okona stor budbärare till det orakel som han tjänar, berättade jag mitt problem för profeten Okona om hur min man lämnade mig. Han sa bara till mig att jag har kommit till rätt ställe var jag kommer att få mitt hjärta längtan utan några biverkningar. Han berättade för mig vad jag behöver göra, efter det hade gjorts. Under de närmaste 2 dagarna ringde min man jag på telefonen och sa förlåt för att bo mig förut. Jag är så glad och överväldigad att jag måste berätta för hela världen hur profeten Okona hjälper mig att ge mitt hjärta begär. Om du behöver någon form av hjälp kontakta profeten Okona på följande e-postadress: [email protected] eller WhatsApp på +2348069032895 Han kastade också så många stava som,
(1) Om du vill ha din ex tillbaka.
(2) du behöver inte skilsmässa i ditt äktenskap.
(3) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
(4) Du vill ha botemedel mot dödliga sjukdomar
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik.
(7) Du vill knyta din man och hustru för att vara din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) du vill ha en fru / make

Kommentera