Opinionsblogg

Hyckleriet.

 

Med idealism och övertygelse följer ett stort ansvar. Om du är en välavlönad politiker som älskar att med övertygelse och patos övertyga människor om att det är bråttom, faktiskt så bråttom att du måste förändra ditt liv NU (Miljöpartiet gör, med all rätt, en stor sak av att det som måste ske måste ske NU), om du säger dig vilja detta av människor, då MÅSTE du föregå med gott exempel.

 Då kommer det granskas om du själv kör en stor miljöfarlig bil. Då kommer det granskas om du själv älskar att flyga Business Class. 

 Alltså lever du nära det totala hyckleriet. Du måste göra de där uppoffringarna SJÄLV först. 

 Jag skiter i om högern fifflar med skatten. Men när en representant för Miljöparitet kör miljöförstörande bilar, eller envisas med att flyga och dessutom flyga överdrivet flott, då vänder det sig i magen. Det hyckleriet stinker.

 Isabella Lövin såg fullständigt uppgiven ut under utfrågningen i SVT nyligen. Jag trodde inte på ett enda ord av det hon sade. Det är ju egentligen skit samma. Men det är betydligt värre att hon själv inte såg ut att tro på ett enda ord av det hon sade.

 Den här valrörelsen handlar i hög utsträckning om en revolt mot vad som uppfattas som maktfullkomlig arrogans och hyckleri. I just det läget ertappas Lövin, som Expressen avslöjar, med att inte leva som hon lär. För att utrycka det milt.

 Isabella Lövin hade kunnat, och borde ha blivit, en förebild för hur man bör leva för att leva klimatsmart.

Nu bankar hon istället regler och fördömanden i skallen på väljarna och flyger jorden runt i business class som om NU lika gärna kunde vara om hundra år till.

Hyckleriet är skoningslöst och obarmhärtigt.

Väljarnas dom borde rimligen bli likadan.

 

Kommentarer

#1 - Anno Nyhm

Herre Gud, en så småaktig text. Det är väl självklart att vår vice statsminister ska kunna landa utvilad och fräsch efter en långflygning till någon klimatkonferens eller liknande. Kanske också ha hunnit göra undan en del jobb under resan också.
Och så kör maken, stenhuggaren några hundra mil med en dieseltransportbil. Herre Gud igen. Vad menar ni att han ska köra, en bränslesnål VW Caddy eller en Ombyggd Tesla?
Kommentera gärna miljöpartiets politik, men de här populistiska personangrepp är bara löjliga.
Säger som Trump; ”Sweden, Sweden can you believe it, this is what’s the debate is about in Sweden”, litet fritt travesterat.

#2 - Molle

Nä, häxan kunde ridit på kvasten.
Man ska leva som man lär och det gör ingen i det muppgänget.
Hoppas de försvinner från rikstadshuset den 9:e

#3 - Anonym

Nä, häxan kunde ridit på kvasten.
Man ska leva som man lär och det gör ingen i det muppgänget.
Hoppas de försvinner från rikstadshuset den 9:e

#4 - MP är inkompetenta amatörer

Ett vänsterpopulistiskt parti är precis vad de är. De har inga lösningar eller koll på nånting.

#5 - Rebecca Moses

Detta är ett vittnesbörd som jag kommer att berätta för var och en att höra. jag har varit gift fyra 4 år och i femte år av mitt äktenskap måste en annan kvinna ta min älskare ifrån mig och min man lämnade mig och barnen och vi har lidit i 2 år tills jag träffade ett inlägg där den här mannen Dr.Wealthy har hjälpt någon och jag bestämde mig för att försöka hjälpa mig att ta med min älskare hemma och tro mig, jag skickade bara min bild till honom och min man och efter 48 timmar som han har sagt till mig såg jag en bil körde in i hus och se det var min man och han har kommit till mig och barnen och det är därför jag är glad att göra var och en av er i likhet med att träffa den här mannen och få din älskare tillbaka till dig själv. Hans email: [email protected]. ELLER KAN DU LÄGGA UPP HEM UPP PÅ WHATSAPP ANVÄNDA DETTA MOBILNUMMER +2348164728160.

Kommentera