Opinionsblogg

Sverige har krattat manegen för terrorn.

Jag är uppvuxen i Angered utanför Göteborg...

På den tiden, i skarven mellan sjuttio och åttiotal, var det en rätt sömning asfaltshåla; några trista stenhus, ett gäng mögelskadade radhus och en grå bro som man fick kuta fort över när de sinnesslöa mobbarna fick för sig att man skulle ha stryk för att man älskade att läsa böcker… 

Jag brukade ta den ständigt stillastående rulltrappan ner i parkeringshusets gråa betongmage och gömma mig inne på biblioteket… Allt som hade med böcker att göra var som vitlök för vampyrer när det kom till mobbarna…
Jag satt länge i stora fåtöljer vid de höga fönstren längst in och läste mina böcker. Jag fick vara ifred där.

Det var en rätt sorglig plats men den var aldrig farlig. Jag var aldrig rädd där. Det läskigaste var något fyllo som satt och skrek över sin Rosita på en bänk vid någon av tvättstugorna...

1984, när jag var tolv år, lämnade vi förorten och flyttade in till staden. Jag har aldrig, till skillnad från tusen andra kulturarbetare, koketterat med mitt ursprung. Jag är den jag är av tusen anledningar och att växa upp i en förort är bara en av de anledningarna…

Nu läser jag att mer än var tionde elev i Göteborgs förorter säger sig sympatisera med IS!
Angered är en av dessa förorter... Det svider hårt i mig av sorg och ilska. Jag ser mig om men det är tyst. Jag letar efter upprörda krönikörer på landets tidningar men hittar ingenting...

Så jag får väl göra det själv som vanligt...

Över 135 av 1200 tillfrågade säger sig sympatisera med en terroristisk krigshärd som hugger huvuden av småbarn, våldtar och bränner folk i burar, som kör ihjäl barn längs strandpromenader och mördar urskillningslöst i terrordåd runt om i hela världen...
135 av 1200…S-Y-M-P-A-T-I-S-E-R-A-R alltså med IS...

Det är helt sinnessjukt.

Förstår ni vilket Sverige vi skapat? Förstår ni hur hatet och misstron ser ut i de här områdena? För låt mig vara väldigt klar på en punkt. De här ungdomarna (mellan 12 och 18 år) har naturligtvis fått de här tankarna någonstans. Antagligen hemma vid köksbordet eller av polare som i sin tur hört hur snacket går runt SINA köksbord. Kanske till och med från moskéerna? 

Sverige är ett minerat land och det enda som behovs är liten, liten gnista och bara i Göteborgs förorter finns det alltså bland 1200 ungdomar över 135 stycken som tycker IS är bra. 

Varför ser vi inte statsministern frusta ilsket över detta? Varför håller alla människor käften för? 

Jag minns en debatt jag såg i teve för något år sedan. En väldigt upprörd ung kvinna frustade om att hon skulle ta striden mot rasism och mot SD för att, som hon sade, ”kunna se mina barn i ögonen i framtiden”.
Jag respekterar sådant. Jag gillar människor som tar strid för det de tror på och som faktiskt är värd att riskera något med sitt engagemang.

;Men var är denna heliga verde nu? Den så kallat goda sidan har redan klassat ut mig och andra som domedagsprofeter och hela det etablerade Sverige fortsätter att kalla oss rasister trots att det gång på gång dyker upp fruktansvärda sanningar om landets förorter. Vi har allt som behövs för ett krig. Vi har sått vid sidan av och hållit käften och Sverige har kollektivt stoppat sin gulblå hals så vansinnigt långt ner i marken att vi inte får upp den ur jorden. Vi har inte sett detta hända. 

Nu säger sig alla stå chockade över att så många sympatiserar med en terrorrörelse som ser som sitt främsta mål mörda, utplåna och fördriva dig och dina barn.

Hur kan ni vara chockade, kära politiker och journalister? Det är ni som skapat detta. Det är ni som är skyldiga till att våra förorter blivit laglösa zoner.

Eliten, den mediala och den politiska, (vår tids Staten & Kapitalet) väljer ett av två alternativ inför dessa fakta:

1. Ignorera. Bara man håller käften tillräckligt länge kanske det försvinner. Dessutom bor ingen av dem i närheten av en förort. Bättre att rota i vad en förvirrad SD-politiker gjorde eller inte gjorde på fyllan under någon rockfestival 2005…. 

2. Fördömer alla oss som orkar, vågar skriva och klassar ut oss som rasister, islamofober och annat smutsigt. Detta är en av den ”goda sidans” allra mest skamlösa grepp. De vill avfärda oss som ondsinta och illavarslande rättshaverister och rasister. Ingenting kunde vara mer lögnaktigt.

Jag tycker vi tar det igen. Av 1200 unga människor i Göteborgs förorter uppger över 135 stycken att IS är bra. Betänk sedan hur många vuxna de här ungdomarna har omkring sig som också delar deras uppskattning av denna fruktansvärda mördarsekt.

Sverige har ordnat med vapen och ammunition till det här kriget genom att under trettio års tid konsekvent vägrat att snacka och skriva om de här staterna i staten som nu växer så det knakar i landets förorter. Sverige har krattat manegen åt terrorn. Sverige har sig självt att skylla. Nu hyser vårt land garanterat tusentals människor vars högsta mål är att utplåna allt som har med demokrati, rättigheter och värdighet att göra. De vill slakta dig och hela din familj. Det enda som behövs nu är en gnista så springer hela skiten i luften.

Grattis Sverige. 
Det börjar bli dags att flytta härifrån nu.

NÄR ska politikerna vakna? När ska det här hotet tas på allvar?

Jag förstår inte den här förbanande fegheten.

 

 

Kommentarer

#1 - Ulf

Här är igen problemet med att hela frågan om vi och dom är så polariserad. Kidnappad av SD på ena kanten och PK-vänstern på andra.

Så länge man kastar skit på SD och deras sympatisörer är det helt okej. Men om man ens vågar andas om något problem som kan finnas i invandringens kölvatten eller om man nu sätter fingret på dessa problem och lösningen eller en del av lösningen är hårdare än saft och bullar eller en egen motorväg till inkomster och villa med sjöutsikt blir man direkt inkastad i samma dike som SD. Oavsett var man befinner sig på den politiska skalan.

Tror att enda sättet att komma åt detta är att helt isolera vänstern och deras retorik.

Samtidigt måste vi ta i med hårdhanskarna mot Jihadister och alla andra våldsextrimister. Det skall göra ont - väldigt ont - att komma hem från dessa utflykter.

Och för helvete! Sluta kalla dessa mördare som ingår i ISIS för krigare. Krigare är ett glorifirande epitet på en hjälte. Dessa är som sagt barnamördare, nidingsmän, våldtäktsmän och ett avskräde inom djurrasen kallat Homosapiens.

Enklaste och snällaste namnet är terrorister. Inget annat!

I min värld är det bara en sak som gäller. Ett snabbspår. Direkt till folkrättstribunalen i Haag, och inlåsning på obestämd tid.

Allt annat genererar inget annat än fel signaler till den missledda tiondelen i förorten

#2 - Ulf Larsson

Rätt igen Birro! Tyvärr är Göteborg och Malmö förlorat. Malmö bankrutt och så småningom Göteborg. Norr om Dalälven fattar dom fortfarande inte, mest pga att ingen vill stanna där utan då fort de får chansen drar dom därifrån. Poletten trillar nog inte ner förrän de ligger i en sjukhuskorridor och blir torkad i arslet av en IS krigare eller ännu värre får en misil i röven.

#3 - Erik

Så jävla modigt av dig. Äntligen någon som vågar skriva det som så många andra tänker, men som knappt någon vågar säga då man får rasistkortet på sig direkt. Du är en förebild, som trots ditt kändisskap vågar stå på dig och vara politiskt inkorrekt.

#4 - Anonym

Inte lätt ta i med hårdhanskar mot terrorister när regeringen betalar ut miljarder till terror grupper runt om i världen samt till vänsterdiktaturer NordKorea, Cuba, Palestina,Hamas m.fl. stöder hatet mot Israel gör allt de kan för införa Islam i sverige.Övervägande delen svenskar gillar detta och röstar på sossarna för att stödja dessa idéer.

#5 - Jonas Bohlin

Jag tar detta på allvar men undrar samtidigt hur Göteborg kan vara representativt för hela Sverige.

#6 - C

Var har du läst detta? Vem har gjort undersökningen bland dessa ungdomar? Har alltidvarit källkritisk men än mer nu för jag vill bilda min egen uppfattning och se ursprungsundersökningen.

#7 - Anders Fritzon

Tack, tack och åter tack för ditt otroliga mod framför allt för att Du inte låter "Staten och Kapitalet" tysta ned dig.
Det finns så många i detta fantastiska land som under ytan bubblar av ilska och förtvivlan.
Jag är en helt vanlig kille som vuxit upp i norra förorterna och med föräldrar som på vinst och förlust tog sig ner från Jämtländska småbyar för att söka lyckan i storstaden Stockholm.
Jag var med om att gå i skolor som var i stort sett lika var man än bodde.
Jag har haft möjligheten att skapa ett liv utifrån en enorm frihet som var ett resultat av att mina förfäder slet arslet av sig på åkern och gjorde rätt för sig.
Jag har studerat, jobbat, och äventyrat jorden runt.
Jag har träffat människor från vilt skilda kulturer och med helt olika ekonomiska förutsättningar.
Jag har aldrig dömt människor utifrån vilka deras rötter eller deras position i samhället. Jag har bara lärt mig att konstatera att människor är människor. Alltså, det finns sjyssta och det finns skitstövlar( IS är då några av de värsta)
Nu har jag ändå fattat lite efter ha levt lite mer än ett halvt sekel att den största anledningen till hur det ser ut på jorden är omedvetenhet!!!!
Det som är den största lögnen bland soffhumanisternas är att Du eller jag är rasist.
Jag tror det finns en skuld från Världskrigen som vi fortfarande bär på, och att i dagens politiska klimat så är partiernas rädsla att förlora röster större än att våga stå för något större!
Jag så trött på att vara tyst i denna debatt och därför kände jag att du inspirerar mig att i framtiden stå för det jag ser och det jag önskar i landet Sverige.
Jag har blivit välsignad med en helt underbar son som är 2 år och 4 månader, och jag tror det gör en stor skillnad att jag vill engagera mig.
Jag och min tjej är precis påväg att starta en blogg, så se upp Sverige och världen.
Jag skulle kunna skriva mycket mer, men jag kunde bara inte låta bli att skriva till Dig och säga att du är grym och det finns många som tycker det!!

Allt gott,
Anders


#8 - C

Hittade källan...oroväckande

#9 - Lena Larsson

Tack Marcus Birro, för din klarsyn, din verbala förmåga och ditt mod! Du bryr dej ju om din stad och ditt land. Du är verkligen ingen rasist! Jag skäms många gånger över (oss) svenskars flathet, att vi aldrig vågar ta ställning! DET är inte att bry sej, ingen hjälp till någon utsatt, bara feghet. Jag har nästan väntat det här ska hända i våra alltför segregerade förorter - en krutdurk! 135 ungdomar av 1200 gillar IS-terrorister/ daesh!! (Daesh är vad lokalbefolkningen säjer = står för terrorist.)
Jag har vänner från Syrien, jag är aktiv i Induviduell människohjälp (på språkkafe för nyanlända) och jag bidrar med nödhjälp till krigsdrabbade i Syrien. Jag håller med dej till 110%, är jag också rasist?!

#10 - Anders

Tack för din röst och dina ord! Fortsätt! Stå på dig! Du är viktig!

#11 - Nicke G

Sverige har vart så jävla lama i allt dom senaste 25åren, detta såg jag när jag växte upp, fick stryk å blev mer eller mindre pestförklarad brand lärare fritidsledare mm, idag vet dom som hade rätt, jag va 14 dom 50+, jävla strutsar!

#12 - Anonym

Mycket bra att kunna ta upp frågan. Och sluta att vara för fega. Att några idioter skal kalla er för rsister. Hellre att bli kallad för rasist än att blunda och låte islamister (terrorister ) skal härja och rota sig den fantastiska land vi lever i.
Våga att höja rösten. Våga att sig nej till islamister
Dem som gillar sharia kan flytta till saudi Arabien
Jag har utländsk bakgrund.
Jag kan med gått sammvete säga att hellre vara rasist om man kan våga och säga nej tack islamister. Alltså terrorister.

#13 - Ingela

Ja å om dom åker i väg och krigar ska dom väl tas om hand få körkort och andra förmåner. Rena belöningen att komma tillbaka. Sverige står med öppna famnar.

#14 - Axel

Vad jag har förstått har ingen undersökning gjorts av vuxnas värderingar.
Liksom i resten av världen kommer väl propagandan fram på något annat sätt, middagsbordet tror jag har rätt liten del i det här.

#15 - Anonym

Mycket bra skrivet Marcus Birro!

#16 - Anonym

"när skall politikerna fatta": De har fattat, det är de som iscensätter agendan från NWO.

Kommentera