Opinionsblogg

Bagdad Bob och sanningen kommer från Norge.

Minns ni Bagdad Bob?

Den korpulente farbrodern i Irak-kriget som stod i militärkläder och inför världens tv-kameror förklarade att allt var i sin ordning medan man praktiskt taget bakom ryggen på honom kunde konstatera att…öh…det gjorde var det inte.

 För att uttrycka det milt.

 Nu har huvudstaden och Sverige fått sin egen kvinnliga Bagdad Bob. Det är finansborgarrådet i Stockholm Karin Wanngård som i SVT igår anklagade en norsk minister för att ljuga om svenska förorter.

Ministern från Norge konstaterade det alla redan vet, att flera av Stockholms förorter har stora problem.

 

  • Så här beter man sig inte konstaterade fru Wanngård, man åker inte till en av Stockholms finaste stadsdelar, till Rinkeby, och säger: ”här går det inte bra”, så gör man bara inte…

 

Låt oss stanna upp här ett ögonblick.

Det som den norske ministern tog upp är sådant ALLA (utom socialdemokratiska politiker uppenbarligen) vet.

Nämligen att det finns parallella samhällen i en del förorter, kriminaliteten är hög, poliser och ambulans angrips ofta när de ska utföra sina viktiga jobb i de här områderna och folk vågar inte vittna när de ser brott begås.

 Alla VET detta.

Polisen har pekat ut just Rinkeby som ett av Sveriges värsta områden när det gäller den gör typen av kriminalitet. Det var det som ministern från Norge talade om.

 Då blir hon utskälld av ett socialdemokratiskt finansborgarråd i huvudstaden som mer eller mindre beordrar henne att åka hem.

 Det är fruktansvärt skamligt att ett finansborgarråd på det här hysteriskt värdelösa sättet helt enkelt blundar för den verklighet som hon är skyldig till att ha skapat. Och att hon dessutom har anständigheten att anklaga ministern från Norge gör det hela ännu värre.

 Jag säger som Ulf Lundell brukade skråla i micken med jämna mellanrum under hela 90-talet:

- Det börjar bli dags att dra till Norge, kamrater…

 
 

Kommentarer

#1 - Anonym

Sverige är ett land i förnekelse. Ingen svensk i maktposition (förutom SD) vågar öppet kritisera någonting som har med invandring att göra för då är hen rasist. Det är detta lands akilleshäl, vilket har gjort att SD har blivit stora, vilket är tragiskt eftersom det egentligen inte hade behövt vara så......

#2 - Anonym

Vem har satt i gång att svenskarna är rasister? Och varför? Lönedumpning, fack som inte fungerar.

#3 - Cindy

Enligt vänstern handlar allt om klassklyftor.
Bullshit säger jag. Om så var fallet så skulle vissa folkgrupper inte vara överrepresenterade vad gäller brott. Har ni någonsin hört att kineser eller polacker kastar sten på Polisen eller mördar släktingar i "hederns" namn? ? Nä

#4 - Jochen Lippert

Så sant Cindy..Har du någonsin hört att Tyskar, Italienare,Greker eller Finländare som kom till Sverige på 50 - 70 -talet kastade sten på Ambulans och Polis ? Trots att de hade trauman från krig och Diktaturer i bagaget !! NO WAY... Det som får mig att darra av oro , det är att politikerna är osynliga. Man vill hägna in akutmottagningar med stängsel - Ursäkta mig men vart är vi på väg ? Politikerna av idag kan inte hantera någonting ty de har varken svar eller erfarenhet...eller är vuxna uppgifterna. Och sedan kommer en klarsynt Norsk politiker och vägrar prata med svenska politiker...men hallååå vad händer i sandlådan Sverige ? Om 15 år kommer dagens politker säga : Ja , vi hade ju inte facit på den tiden och visst..vi var naiva !! Sen drar de till sina Herrgårdar i skymundan och lämnar ett våldsamt , knackigt haltande samhälle som vi och våra barn och barnbarn ska leva i !!!!! Tack för den passningen !!! Vore jag ung och utan familj skulle jag packa väskan o dra snabbare än tåget härifrån, till dess vi fått vuxna politiker !!

#5 - Jochen Lippert

Jag menar givetvis att svenska politiker vägrar prata med norsk politiker. korrigering av text ovan!!!

#6 - Dräneraträsket

Var det inte Karin Wanngård som ville ge återvändande IS-terrorister jobb, bostad och körkort?

#7 - Bosse

Ja och ikväll så visar UG hur rätt den norska ministern har. Hur kan man förneka något så uppenbart att det inte finns enorma problem i Sverige och som troligtvis inte kan lösas eftersom det har gått för långt. Man har glömt när Dan Eliasson sa på en presskonferens i fjol
"hjälp oss, hjälp oss".Just från Rinkeby som Karin Wanngård säger att det inte finns några problem så vågar inte polisen åka till det nya polishuset som man planerar att bygga. Och ingen byggfirma vill ta på sig jobbet att bygga av säkerhetsskäl. Det är fan i mig hon som ska be Norge om ursäkt. Hoppas Norge tar upp denna skandal i Nordiska Rådet. Hoppas också dom är återhållsam med import från Sverige. Sånt här ska straffas. En ynklig handling av Sverige mot ett grannland.

#8 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: ([email protected]) du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) Kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
Genom ([email protected])

#9 - Ann-Sofie

Var väl samma som skedde när Trump sa "you look at what´s happening last night in Sweden" och istället för att prata om dessa problem så handlade diskussionen om hur han formulerade sig. Allt för att överskugga den viktiga och faktiska diskussionen om vad som händer varje dag i Sverige. Ironiska var ju sedan det som faktiskt skedde i Botkyrka dagen efter med upplopp etc.

Tycker det är vänsterns taktik ofta, att skoja bort allvarliga ämnen och skratta åt folks upplevelse, misär och öden. De måste ha de så himla gott på Östermalm, Bromma m.m. där de bor eftersom de slipper se den verklighet som vi andra riktiga människor lever i. Man har det väldigt gott själv om man kan skratta åt andras misär. Det pratas om lyxmigranter men tycker lyxvänstern borde bli ett uttryck. De personer som har statusjobb inom media och kultur, som bor i fina våningar och aldrig rör sig i förorterna men som ändå är de som vet mest om hur det ser ut i förorterna konstigt

"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win."

Först har problemet ignorerats i över 10 år. Sen har det skrattats och skämtats om alla som är så rädda, om SD m.m. Sedan börjar fighten som går att se i Charlottesville. Även här i Sverige med medier som nu kommer med olika regler för att minska inflytandet på alternativmedia m.m. Sedan "censur" på Youtube, Soundcloud, Spotify, Google etc.

Det enda som återstår är vinst?!

#10 - Jimmy M

Den dagen hon själv bosätter sig i Rinkeby blir uttalandet mer legitimt. Varför flyttar hon inte dit om det nu är en de finaste stadsdelarna? Tycker dessa politiker ska ta bladet från munnen och flytta ut till dessa fina stadsdelar.

#11 - Nisse i Hökarängen

Såna som Karin Wanngård representerar ALLT som är dåligt med svensk politik. Hon borde avsättas fortast möjligt och helst innan hon gör mer skada.

#12 - Classe

Förnekar man problemen kan man inte åtgärda dem, vilket gör att Rinkeby kommer att bestå i det eländig skick som det är!

Kommentera