Opinionsblogg

Oro och Kärlek- Snart är det skolstart...

Idag fyller min dotter sju år. Vi gick upp tidigt, jag och hennes bror, och förberedde tårta, sång och alla paket. Hon låtsades sova när vi sjöng för henne. Hon blåser ut alla ljusen på en gång. Av alla hjärtan som blöder i min dumma, gamla kropp är fadershjärtan det största av dem alla. 

 

Jag älskar mina barn med en helt ny slags grundlag. Jag älskar mina barn med en slags urkraft som sätter mig i förbindelse med något både väldigt mycket större och upphöjt, och något väldigt instinktivt.

 

Under några år gick mina barn på förskola. Människor som arbetar inom förskolan, som pedagoger, som städare, som kockar, som allting annat, är vår tids hjältar.

Tänk på det en liten stund.

Som stressade yrkesmänniskor kommer vi föräldrar travande till förskolan med det i särklass viktigaste vi har, viktigare än allt guld i världen, viktigare än allt det vi ägnar våra hysteriskt inrutade dagar att göra. Vi kommer med våra barn och överlämnar dem till människor vi möjligen kan namnet på. 

Sedan går vi.

Vi litar på att de där människorna inte bara tar hand om våra barn, utan att de till viss del uppfostrar dem, ger dem mat, leker med dem, utbildar dem, tröstar dem och trivs med dem,

 

Det är ju alldeles fantastiskt.

 

Nästa vecka börjar min dotter ettan. Min son börjar tvåan. Steget från den förberedande skolan, den så kallade nollan, till att börja ettan är som att korsa Nilen i sandaler av plast.

 

Plötsligt dundrar verkligheten in. Plötsligt handlar livet om exakta tider, prestationer, läxor och inte minst det sociala spelet.

 

Jag tror inte det finns en enda förälder som inte är rädd för att komma till skolan för att hämta sitt barn och se honom eller henne stå ensam under det höga trädet på skolgården medan de andra spelar fotboll eller hoppar hopprep. Det är nog en förälders värsta mardröm, att ens barn ska hamna utanför.

 

För en man som ägnat en stor del av sitt yrkesliv åt att stå just utanför blir uppfostran en aning komplex när jag av hela mitt hjärta vill se mina barn inkluderas, få vänner och vara varma, goda kompisar.

 

Jag har mött många klåpare i mitt liv. Jag har mött trixare, penning-kåta rovdjur till människor, människor med bruna tungor och vassa armbågar. Jag har träffat folk som kramat mig när jag träffat dem och som slipat knivarna när jag vänt dem ryggen. Jag har i yrkeslivet mött många människor som dansat lyckliga över lik för att vinna en centimeter. 

 

Men i barnomsorgens och i skolans värld har jag bara mött människor som sliter som djur för att göra vardagen så varsam, så lärorik och så bra för mina barn som möjligt.

 

Skolan är en tuff värld. Det är landets största arbetsplats. Det är ett ställe där våra älskade barn kommer tillbringa mest tid under drygt tio år. Det är en plats att värva. Lärarnas status är skamlöst låg i det här landet. Liksom förskolans pedagoger. Höj deras löner. Höj deras anseende. Människor som väljer att utbilda sig för att utbilda våra barn, fan förskolan och hela vägen genom utbildningssystemet, är det allra viktigaste vi har i ett samhälle.

 

Det är fortfarande sommar när vi öppnar fönstret i köket. Min dotter fyller sju år och jag står framför spegeln i badrummet som en åldrad man. Men jag ler. Jag kanske är ifrågasatt och kritiserad. Jag kanske har bränt tusen broar. Men jag har redan vunnit två av de största segrarna som går att vinna. Mina barns sång rullar genom lägenheten. Jag går ut till dem och känner en oövervinnerlig kärlek strömma igenom mig.

 

 

Kommentarer

#1 - sheryln

Hej, jag är den mest lyckliga personen på jordens sida, efter 6 månaders sorg och sorg utan att vara med den jag älskar, försökte jag allt mitt bästa för att jag ska göra min älskare lycklig men det verkar aldrig Träna bra det var som att jag gör allt förgäves men allt tack går till Dr Ogundu för att komma att förändra alla mina bekymmer och sorg till glädje. Jag kände den stora mannen när jag läste några underbara vittnesbörd om Dr Ogundu hur han har hjälpt många människor på deras förhållande problem jag läste en tidning när jag såg stora vittnesbörd, liksom min besvär då bestämde jag mig för att inte slösa bort tiden eftersom jag har Missade min älskare så mycket jag bestämde mig för att kontakta honom och dela allt mitt problem med honom som han berättade för mig att inte oroa sig för att han försäkrar mig om att inom 48 timmar allt skulle bli sorterat ut jag trodde Dr Ogundu så mycket på grund av hur han har varit Hjälpa många människor, min pojkvän som lämnade mig för gott plötsligt svarade min text och skickade tillbaka mina samtal och bad mig att tacka honom, jag var så glad, är så tacksam mot Dr Ogundu för vad han har gjort för mig och jag lovar att vittna om hans godhet Hela mitt liv. Om du passerar samma problem eller något slags problem kontaktar du den här fantastiska mannen på sin e-postadress: {[email protected]}

1. Få din älskare eller man tillbaka
2 Lotteri stavning
3 Om du inte kan uppfylla din partner
4 viktminskning stavning
5 Skilsmässa stavning
6 marknadsföring på kontor
7 Få pengarna tillbaka
8 Graviditet stava för att bli gravid baby
9 kärleksspell
10 äktenskapsengagemang och så många fler
11 pengar stavning / lycka till stavning

#2 - Louise

Så fint skrivet Marcus❤️ Barnen är verkligen det käraste vi har. Det är helt skandalöst att man inte satsar mer pengar på barnomsorgen i Sverige inklusive skolan ... Men med den takt som våra politiker "säljer ut" Sveriges välfärdssystem så har vi nog tyvärr en dyster framtid att skåda i Sverige med en större segregation och privatisering där laglösa zoner kommer att råda och där klasskillnader bara kommer att öka för varje år som går, fruktansvärt sorglig utveckling tycker jag och är dessutom rädd för att mina barn inte ska få möjlighet att läsa Astrid Lindgren i skolan då hennes böcker i en del kommuner eldas upp då de anses vara rasistiska. Tror att stackars fina Astrid Lindgren gråter i sin grav när vissa PK-nutids-människor hävdar att hon var en rasist.
Fruktansvärt hur man så lätt skrotar ett svenskt kulturarv ... Men snart finns det nog tyvärr inget Sverige kvar...om utvecklingen fortsätter i samma takt som den gör idag

Kram till dig och stort grattis till lilla 7-åringen !

#3 - Anonym

Nu har Anders Borg fått minskad arbetsbörda, då kan väl han arbeta som lärare? Han kan väl ta hand om en del av de alla människor som han har tagit hit? Det är dags att Anders Borg drar sitt strå till stacken! Reinfeldt är inte längre statsminister, han har väl tid att arbeta som lärare?

#4 - Mary

Hej, jag vill bara säga ett stort tack till Dr. OGUNDU för vad han har gjort för mig och även rådgöra med någon som lider av ett äktenskapligt problem. Han tog tillbaka mannen jag älskar och vårdar med hela mitt hjärta, En man som lämnade mig för en annan kvinna i bra 6 månader med 2 barn, allt hopp var förlorat tills jag hittade Dr OGUNDU email online som sa att allt kommer att bli bra . Han berättade för mig att min man kommer att vara tillbaka om 2 dagar, jag är så underbar idag att min man är tillbaka till mig och vi är glada och han vill alltid vara vid min sida, jag kommer att rådgöra med dig inför liknande problem att kontakta Dr. OGUNDU Vem är pålitlig och rakt framåt kan du kontakta honom via e-post [email protected]
Om du också behöver lösas i följande problem, kontakta honom så bra.
1) Om du vill ha din ex tillbaka.
(2) Kärlekstavning
(3) Du vill bli promad på ditt kontor.
(4) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik eller vinna en lotteri.
(7) Du vill knyta din man / fru för att vara din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) om du inte kan uppfylla din partner.
(10) om du vill stoppa din skilsmässa.
(11) om du vill skilja din man
(12) om du vill ha dina önskemål.
(13) Graviditet stava för att bli gravid baby
(14) Garantera att du vinner de oroliga domstolsärenden och skilsmässa oavsett scenen
(15) Stoppa ditt äktenskap eller förhållande från att bryta isär.
Ännu är e-postadressen [email protected] kontakta honom omedelbart

#5 - johanna

Hej alla det fungerade verkligen och jag är stolt över att vittna om. Jag såg ett inlägg om hur en kvinna blev återförenad med sin man och jag bestämde mig för att prova den här läkaren som hjälpte henne eftersom min relation misslyckades. Även om jag aldrig trodde på andligt arbete. Jag försökte motvilligt, eftersom jag var desperat, men till min stora överraskning hjälpte doktorn mig och min relation är nu perfekt precis som han sa att min man nu behandlar mig som en drottning, även när han tidigare hade sagt att han inte älskar mig längre. Tja, jag kan inte säga mycket men om du går igenom svårigheter i ditt förhållande här är e-posten [email protected] kommer din partner definitivt att återvända till dig.

#6 - Camila Rodela

Jag blev sårad och hjärtbruten när ett stort problem uppstod i mitt äktenskap för sju månader sedan, mellan mig och min man. så hemskt att han tog saken till domstolen för skilsmässa. Han sa att han aldrig ville stanna med mig igen, och att han inte älskade mig längre. Så han packade ut ur huset och fick mig och mina barn att gå igenom allvarliga smärta. Jag försökte alla mina möjligheter att få honom tillbaka, efter mycket tiggeri, men alla till ingen nytta. Och han bekräftade det att han har fattat sitt beslut, och han ville aldrig se mig igen. Så på en kväll, när jag kom tillbaka från jobbet, träffade jag en gammal vän av min som frågade min man. Så jag förklarade allt för honom, så han berättade för mig att det enda sättet jag kan få min man tillbaka är att besöka en stavningskastare, för att den verkligen har fungerat för honom också. Så jag trodde aldrig på stavning, men jag hade inget annat val än att följa hans råd. Sedan gav han mig e-postadressen till stavningskastaren som han besökte. [email protected]. Så nästa morgon skickade jag ett mail till adressen han gav mig, och stavningskraven försäkrade mig om att jag kommer att få min man tillbaka nästa dag. Vilket fantastiskt uttalande !! Jag trodde aldrig, så han talade med mig och berättade för mig allt jag behöver göra. Sedan nästa morgon, så förvånansvärt, min man som inte ringde mig de senaste 7 månaderna, ringde mig att han skulle meddela att han skulle komma tillbaka. Så underbart!! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för smärtan som han fick mig och mina barn. Sedan från den dagen var vårt förhållande nu starkare än vad det var förut, med hjälp av en stavningskastare. Så, jag kommer att rådgöra dig där ute om du har något problem kontakta ogagakunta, jag ger dig 100% garanti för att han kommer att hjälpa dig .. Maila honom på: [email protected]

#7 - Camila Rodela

Jag blev sårad och hjärtbruten när ett stort problem uppstod i mitt äktenskap för sju månader sedan, mellan mig och min man. så hemskt att han tog saken till domstolen för skilsmässa. Han sa att han aldrig ville stanna med mig igen, och att han inte älskade mig längre. Så han packade ut ur huset och fick mig och mina barn att gå igenom allvarliga smärta. Jag försökte alla mina möjligheter att få honom tillbaka, efter mycket tiggeri, men alla till ingen nytta. Och han bekräftade det att han har fattat sitt beslut, och han ville aldrig se mig igen. Så på en kväll, när jag kom tillbaka från jobbet, träffade jag en gammal vän av min som frågade min man. Så jag förklarade allt för honom, så han berättade för mig att det enda sättet jag kan få min man tillbaka är att besöka en stavningskastare, för att den verkligen har fungerat för honom också. Så jag trodde aldrig på stavning, men jag hade inget annat val än att följa hans råd. Sedan gav han mig e-postadressen till stavningskastaren som han besökte. [email protected]. Så nästa morgon skickade jag ett mail till adressen han gav mig, och stavningskraven försäkrade mig om att jag kommer att få min man tillbaka nästa dag. Vilket fantastiskt uttalande !! Jag trodde aldrig, så han talade med mig och berättade för mig allt jag behöver göra. Sedan nästa morgon, så förvånansvärt, min man som inte ringde mig de senaste 7 månaderna, ringde mig att han skulle meddela att han skulle komma tillbaka. Så underbart!! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för smärtan som han fick mig och mina barn. Sedan från den dagen var vårt förhållande nu starkare än vad det var förut, med hjälp av en stavningskastare. Så, jag kommer att rådgöra dig där ute om du har något problem kontakta ogagakunta, jag ger dig 100% garanti för att han kommer att hjälpa dig .. Maila honom på: [email protected]

#8 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

#9 - Ahiga Audrey

jag heter Ahiga Audrey Jag bor i arkansas stad, och jag är lycklig
gift med en härlig och omtänksam make, med tre barn. Ett stort problem uppstod i min familj för ett år sedan, mellan mig och min man, så hemskt att han tog saken till domstolen för en skilsmässa. Han sa att han aldrig ville stanna med mig igen, och att han inte älskade mig längre. Så han lämnade huset och fick mig och mina barn att gå igenom allvarliga smärtor. Jag försökte alla mina möjligheter att få honom tillbaka, efter mycket tiggeri, men alla till ingen nytta, och han bekräftade det att han har fattat sitt beslut, och han ville aldrig se mig igen.
Så på en kväll, när jag kom tillbaka från jobbet, träffade jag en gammal vän av min som frågade min man. Så jag förklarade allt för henne, så hon berättade för mig att det enda sättet jag kan få min man tillbaka är att besöka en stavningskastare, för att det verkligen har fungerat för henne också. Så jag trodde aldrig på stavning, men jag hade inget annat val än att följa hennes råd. Sedan gav hon mig e-postadressen till stavningskramen som hon [email protected]
Så nästa morgon skickade jag ett mail till adressen hon gav mig och stavningskraven försäkrade mig om att jag kommer att få min man tillbaka inom två dagar. Vad en fantastisk
påstående!! Jag trodde aldrig, så han talade med mig och berättade för mig allt jag behöver göra. Sedan nästa morgon, så förvånansvärt, min man som inte ringde mig för det senaste året och fyra månader, ringde mig att han skulle komma tillbaka. Så underbart!!
Så det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sina misstag och för smärtan som han fick mig och mina barn. Sedan från den dagen var vårt förhållande nu starkare än nu det var, med hjälp av en stavningskastare.
Så jag kommer att råda dig där ute för att vänligen skriva ett mail till stavningskanalen ([email protected]), om du
är i något sådant tillstånd, eller du har några problem
relaterade till att "föra tillbaka din ex. inte bara det han kan
hjälpa .
1) Främja in allt du gör.
2) Tjäna bra pengar.
3) Framgång i affärer.
4) andliga problem.
5) vinna domstolsfall
6) Letar efter en bra man.
7) söker jobb.
8) vill ha kontroll över ditt äktenskap.
9) vill lockas till människor.
10) du har blivit scammed och du behöver pengarna tillbaka.
11) du har jobbat utan kampanj.
(12) Om du har symtom på sjukdom som hiv / aids.
(13) Du har graviditetsproblem med barn:
(14) Om du har problem med din livmoder, vill du ha barn.
(15) vinna visum lotteri eller något lotteri du vill vinna

#10 - Rashida

Efter att ha varit i förbindelse med Alli i sju år bröt han med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allting , Jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för någon online och hon föreslog att jag skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som inte trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, Jag menade en stavningskastare som heter Dr Isikolo ([email protected]) och jag mailade honom och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar kastade han stavningen och överraskande under andra dagen var det runt 16:00. Min ex ringde mig, jag var så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände, att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom, det var så vi började leva tillsammans glatt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavaren som hjälpt mig med mitt eget problem och som skiljer sig från alla de falska de där ute. Vem som helst kan behöva hjälp av stavningskanalen, hans email: [email protected] på eller whatsapp: +2348133261196 du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något. KONTAKTA HEM NU FÖR LÖSNING AV ALLA DIN PROBLEMER

#11 - kate anthony

Hej, alla, jag heter Kate, jag blev skadad och mitt hjärta misslyckades när ett stort problem inträffade i mitt äktenskap för sju månader sedan, mellan mig och min man. så hemskt att han tog domstolen för att få skilsmässa. Han sa att han aldrig ville vara med mig och att han inte längre älskade mig. Sedan gick han bort från huset och fick mig och mina barn att gå igenom allvarlig smärta. Jag försökte alla möjligheter att återhämta det, efter mycket tiggeri, men allt förgäves och han bekräftade att han fattade sitt beslut, och han ville aldrig se mig igen. Sedan en natt när jag kom tillbaka från jobbet mötte jag en vän av min som frågade min man. Jag förklarade allt för henne, hon berättade för mig att det enda sättet att återställa min man är att besöka en stavningskastare eftersom det verkligen fungerade för henne också. Jag trodde aldrig stavningen, men jag hade inget annat val än att följa hennes råd. hon gav mig e-postadressen till stavningskastaren hon besökte. [email protected]. Nästa morgon skickade jag e-mail adressen hon gav mig, och stavningskraven försäkrade mig om att min man kommer tillbaka före tre dagar. Vilket otroligt uttalande! Jag trodde aldrig, han pratade med mig och berättade för mig allt jag behöver göra. Nästa morgon, förvånansvärt, min man som inte har ringt mig de senaste 7 månaderna, ringde mig för att låta mig veta att han skulle vara tillbaka. otrolig !! Det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag, och för smärtan orsakade han mig och mina barn. Från och med den dagen var vårt förhållande nu starkare än det var förut, med hjälp av en stavningskastare. Jag kommer att råda dig om du har någon form av problemkontakt Dr Egunjobi Abijawara, jag ger dig 100% garanti för att han hjälper dig att lösa dina problem. Skicka honom ett mail: [email protected]

#12 - nira shalom

Hej jag är Nira Shalom Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskastret och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt på andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex-kallade mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. email: [email protected] du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad till ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Cure för någon av de sjukdomar som du lider av
Kontakta den här stora mannen om du har något problem med en bestående lösning
genom [email protected]
WhatsApp: +2348129806153

Tacka mig senare

#13 - Ahiga Audrey

jag heter Ahiga Audrey, jag bor i Ohio USA och jag är lyckligt gift med en härlig och omtänksam make med tre barn. Ett stort problem uppstod i min familj för ett år sedan, mellan mig och min man, så hemskt att han tog saken till domstolen för en skilsmässa. Han sa att han aldrig ville stanna med mig igen, och att han inte älskade mig längre. Så han lämnade huset och fick mig och mina barn att gå igenom allvarliga smärtor. Jag försökte alla mina möjliga medel för att få honom tillbaka genom mycket tiggeri men alla till ingen nytta. Slutligen bekräftade han att han har fattat sitt beslut och han ville aldrig se mig igen.
På en ödesdigra kväll, när jag kom tillbaka från jobbet, träffade jag en gammal vän av mig som frågade min man. Jag förklarade allt för henne, så hon berättade för mig att det enda sättet jag kan få min man tillbaka är att besöka en stavningskastare eftersom det verkligen har fungerat för henne också. Däremot trodde jag aldrig på stavning, men jag hade inget annat val än att följa hennes råd. Hon gav mig e-postadressen till stavningskastern som är "[email protected]"
Så nästa morgon skickade jag ett mail till adressen som hon gav mig och stavningskraven försäkrade mig om att jag kommer att få min man tillbaka inom två dagar.
Vilket fantastiskt uttalande !! LOL !!! Jag trodde aldrig, så han talade med mig och berättade för mig allt jag behövde göra. Nästa morgon, förvånansvärt, min man som inte har ringt mig i över ett år ringde mig att han skulle komma tillbaka . Så fantastiskt rätt?
Jo, det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sina misstag och för de smärtor han orsakade för mig och mina barn. Från den dagen har vårt förhållande varit starkare än tidigare. Tack för hjälpen från den här stora stavningskanalen.
Mitt råd för alla där ute genom olika utmaningar är att kontakta den här stora mannen och precis som han gjorde för mig, kommer han att lösa alla dina problem. Du kan skicka honom ett mail via denna e-postadress. Jag lovade honom att jag skulle berätta för hela världen om hans magnifika krafter. ([email protected]),
om du befinner dig i något sådant tillstånd, eller om du har något problem med att "ta tillbaka din ex. inte bara det han kan
hjälpa dig
1) bli främjad i allt du gör.
2) Tjäna bra pengar eller vinn en lotteri.
3) uppnå framgång i affärer.
4) andliga problem.
5) vinna domstolsfall
6) Leta efter din livspartner.
7) få ett välbetalt jobb.
8) få kontroll över ditt äktenskap.
9) få fördel och få attraktion från människor.
10) få tillbaka förlorade pengar.
(11) läker dig av alla sjukdomar. både härdbara och ohälsosamma precis som hiv / aids, cancer, något alls
(12) lösa graviditetsproblem och välsigna dig med barn.

hans e-postadress är igen ([email protected])

#14 - Joan

Jag heter Jean Fedi, jag vill tacka Dr, ISIKOLO för att få tillbaka min man. Ingen kunde någonsin få mig att tro att brevet jag ska skriva skulle faktiskt en dag skrivas. Jag var världens största skeptiker. Jag trodde aldrig på magiska stavar eller något liknande, men jag fick veta av en tillförlitlig källa (en mycket nära medarbetare) att Dr, ISIKOLO är en mycket dedikerad, begåvad och begåvad person. Det var en av de bästa sakerna jag har någonsin gjort. Mitt kärleksliv var i shambles; Jag hade gått igenom två skilsmässor och var på randen av en tredjedel. Jag kunde bara inte möta en annan skilsmässa, och jag ville försöka göra det svårare att göra vårt äktenskapsarbete, men min man tycktes inte bryr sig och han bröt upp med mig igen. Jag var förvirrad och inte vad jag ska göra igen, så jag kommer i kontakt med Dr, ISIKOLO, Email: [email protected] Han gjorde en kärleksspell som gör att min man kommer tillbaka till mig. Vi är nu väldigt nöjda med vår själv. Dr, ISIKOLO får honom att inse hur mycket vi älskar och behöver varandra. Den här mannen är för REAL och för gott kan han också hjälpa dig att fixa ditt trasiga förhållande. Jag hade min man tillbaka! Det var som ett mirakel! Han ville plötsligt gå till äktenskapsrådgivning, och vi gör det väldigt bra, i vår kärlekslivkontakt Dr, ISIKOLO på hans e-postadress på [email protected] eller ring eller whatsapp honom direktlinjen +2348133261196

#15 - olivia

Jag skulle inte vilja köra någon med min kommentar och vittnesbörd men hellre vill jag att de ska behaga läsa min artikel så att de kommer att kunna hitta en lösning på det där brutna förhållandet. Månader sedan bodde jag ett ensamhetsliv tills jag läste en artikel på en blogg om Dr.Adodo och hans förmåga att återställa brutet förhållande och äktenskap. Efter att ha läst artikeln bestämde jag mig för att kontakta Dr.Adodo genom hans kontaktuppgifter såg jag på artikeln som är +1 661 704 3225 och hans e-postadress [email protected] Inom några timmar som jag kontaktade Dr.Adodo fick jag ett samtal från min älskare söker ursäkt från mig.

#16 - olivia

Jag skulle inte vilja köra någon med min kommentar och vittnesbörd men hellre vill jag att de ska behaga läsa min artikel så att de kommer att kunna hitta en lösning på det där brutna förhållandet. Månader sedan bodde jag ett ensamhetsliv tills jag läste en artikel på en blogg om Dr.Adodo och hans förmåga att återställa brutet förhållande och äktenskap. Efter att ha läst artikeln bestämde jag mig för att kontakta Dr.Adodo genom hans kontaktuppgifter såg jag på artikeln som är +1 661 704 3225 och hans e-postadress [email protected] Inom några timmar som jag kontaktade Dr.Adodo fick jag ett samtal från min älskare söker ursäkt från mig.

#17 - victoria

Hej tittare jag heter Victoria från USA. Jag blev gift för tio år sedan till den sötaste och omtänksamma mannen. vi var välsignade med två barn. Vi hade det bästa hemmet tills min man började bete sig obehagligt förra året. Det var då jag upptäckte att han såg en annan kvinna. vårt äktenskap flyttade från dåligt till värre tills han slutligen lämnade hemmet med barnen. Han tog bort mitt hem och lycka. Jag hade levt med sorg, avslag och smärta sedan dess. Min vän Kate försökte göra mig glad och stoppa mig från att bryta men jag kunde inte komma igenom förekomsten. Det var då min vän introducerade prinsessa olokun till mig, hon berättade att hon kunde lösa alla civil- och hälsoproblem. vi kontaktade henne online och jag berättade för min historia för henne. Resten är historia för att jag nu är tillbaka med min familj och lever lyckligt än någonsin tack vare prinsessan OLOKUN som gav mig tillbaka mitt hem, lycka och hopp. Du kan också kontakta henne för ditt civil- och hälsoproblem kontakta PRINCESS OLOKUN via e-postadressen: [email protected] eller om du har följande problem kan du också kontakta henne

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Vinn lotteri
8) bota alla typer av sjukdomar
9) graviditetsstavning

#18 - Markfire

Var vänlig min kära vän, jag är ledsen att du läser detta meddelande så här, jag ser bara det som ett sätt att hjälpa vem som behöver den typ av hjälp jag fick. se till att du läser detta mitt vittnesbörd till slutet, det är en livshistoria eftersom det är ett vittnesbörd som jag kommer att berätta för var och en att höra. Jag har varit gift i 3 år och i mitt äktenskaps 4: e år tog en annan kvinna min älskare ifrån mig och min man lämnade mig och barnen och vi har lidit i 2 år tills jag träffade en post där en man ringde överpräst Dr Chamberc har hjälpt någon och jag bestämde mig för att försöka hjälpa mig att ta med min älskare hemma och tro mig jag skickade bara min bild och mina detaljer till honom och min man och efter 2days som han har sagt till mig såg jag en bil körde in i huset och såg att det var min man och han har kommit till mig och barnen och det är därför jag är glad att göra var och en av er i likhet med att träffa den här mannen eftersom jag kan svära med mitt liv är mannen en mycket stark stavning och hans stavning fungerar väldigt bra utan någon bieffekter, om du vill ha mer information om präst Dr Chamberc Lider du verkligen i ditt förhållande just nu? vill du ha högpräst Dr Chamberc-intervention i ditt förhållande för att hjälpa dig att reparera ditt förhållande? kontakta honom idag via hans email: [email protected]

#19 - Diana

Tack så mycket Dr Isikolo FÖR ATT RINGA MITT HUSBAND TILLBAKA MIG HEM +2348133261196 Jag och min man hade varit mycket kärleksfull, omtänksam och delat många vanliga saker i nästan 28 år och i (december 2017) hoppades jag gå reser med min man. Vem vi träffade skulle kommentera hur mycket vi kompletterar varandra. Han var en kärleksfull far och man, men han ändrade sig utan att jag såg det. Han medgav till en affär och jag fick reda på en nästa och plötsligt kom han fram med skilsmässans uppfattning. Jag blev deprimerad till självmordstiden. Jag såg aldrig det här kommande. Jag besökte vår äktenskapsterapeut flera gånger, men det verkade allting blev värre. Jag kände mig tom och hopplös om framtiden. Vi båda nyligen pensionerade och jag trodde att jag kunde spendera resten av mitt liv i pension med honom. Jag försökte allt möjligt att komma tillbaka med honom och jag grät 24 timmar om dygnet och visste inte hur jag skulle komma tillbaka med honom tills jag träffade Lord Lugard från Miracle Temple som garanterade mig en 24 timmars kraftfull kärleksspell för att ta med mig make att återvända till mig igen och älska mig ovillkorligt. Jag var redo att prova något för att jag fortfarande älskade honom mycket och inte ville förlora honom. Nu bor vi lyckligt igen efter att Dr Isikolo gjorde sin stavning på bara 24 timmar, tog tillbaka min man och återförenade min familj tillbaka. Ord räcker inte för att låta dig berätta för dig hur tacksam jag är för dina förklaringar. Tack så mycket Herre för att få mig att börja i år som en glad och uppfylld kvinna. Här är hans Email: [email protected] och även hans WhatsApp nummer +2348133261196

#20 - mary

Efter att ha varit i relation till honom i nio år bröt han upp med mig, jag
gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom
tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, bad jag honom med
allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem att
någon online och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavning
caster som kan hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är typen
som aldrig trodde på stavning, hade jag inget annat val än att prova det, jag mailade
spell caster, och han berättade för mig att det inte var något problem att allt kommer att bli
okej innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, hon
kasta stavningen och förvånansvärt den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex
ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var det
Han var så ledsen för allt som hände, att han ville att jag skulle återvända
till honom att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom, det var
hur vi började leva tillsammans glatt igen. Sedan dess har jag gjort
lova att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara av
hjälp till en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla
spell caster som hjälpt mig med mitt eget problem. Vem som helst kan behöva hjälp av stavningen
caster, hennes email är ([email protected]}
Du kan maila henne om du behöver hennes hjälp i ditt förhållande eller
något

[email protected]

#21 - Alice

Hej jag är här för att sprida denna goda nyheter till hela världen om hur jag fick min ex kärlek tillbaka. Jag blev galen när min kärlek lämnade mig för en annan tjej i förra månaden, men när jag träffar en vän som presenterar mig för DR ISIKOLO stor budbärare till det orakel som han tjänar berättade jag mitt problem för DR ISIKOLO om hur min ex kärlek lämnade mig och också hur jag behövde jobba i ett mycket stort företag. Han sade bara till mig att jag har kommit till höger plats var jag kommer att få mitt hjärta begär utan någon bieffekt. Han berättade för mig vad jag behöver göra, efter det hade gjorts. Under de närmaste 2 dagarna ringde min älskade mig på telefonen och sa förlåt för att bo mig före nu och även i den närmaste veckan efter att min älskade ringde mig för att be om förlåtelse, blev jag uppmanad till intervju i mitt önskade företag var jag tvungen att arbeta som verkställande direktör. Jag är så glad och överväldigad att jag måste berätta detta till hela världen för att kontakta DR ISIKOLO på följande e-postadress [email protected] och få en ll ditt problem lösa .. Inget problem är för stort för honom att lösa .. Kontakta honom direkt på [email protected] eller Whatsapp honom nu +2348133261196 och få dina problem att lösa som jag.

#22 - Allie Reyna

Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: [email protected] eller WhatsApp honom på +7 (926) 512-8701.

#23 - HOW I GOT BACK MY EX


My life is back!!! After 8 years of marriage, my husband left me and left me with our three kids. I felt like my life was about to end, and was falling apart. I contacted you and after I explained you my problem. In just 24hours, my husband came back to us and show me and my kids much love and apologize for all the pain he have bring to the family. We solved our issues, and we are even happier than before DR ODUCK AYAMUD you are the best spell caster i really appreciate the love spell you casted for me to get the man back to my life i will keep sharing more testimonies to people about your good work Thank you once again DR ODUCK AYAMUD at: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM incase you are in any problem you can contact this man for help he is always there in his temple to help you solve your problem Contact Email is: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM. CONTACT HIM TODAY VIA THIS EMAIL ADDRESS: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM AS HIS POWERS ARE SO STRONG AND VERY EFFECTIVE AND HAS NO BAD EFFECT INSTEAD IT HAVE A VERY GOOD RESULT AFTER CASTING THE SPELL.... YOU CAN ALSO CALL / ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579

#24 - HOW I GOT BACK MY EX


My life is back!!! After 8 years of marriage, my husband left me and left me with our three kids. I felt like my life was about to end, and was falling apart. I contacted you and after I explained you my problem. In just 24hours, my husband came back to us and show me and my kids much love and apologize for all the pain he have bring to the family. We solved our issues, and we are even happier than before DR ODUCK AYAMUD you are the best spell caster i really appreciate the love spell you casted for me to get the man back to my life i will keep sharing more testimonies to people about your good work Thank you once again DR ODUCK AYAMUD at: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM incase you are in any problem you can contact this man for help he is always there in his temple to help you solve your problem Contact Email is: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM. CONTACT HIM TODAY VIA THIS EMAIL ADDRESS: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM AS HIS POWERS ARE SO STRONG AND VERY EFFECTIVE AND HAS NO BAD EFFECT INSTEAD IT HAVE A VERY GOOD RESULT AFTER CASTING THE SPELL.... YOU CAN ALSO CALL / ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579

#25 - HOW I GOT BACK MY EX


My life is back!!! After 8 years of marriage, my husband left me and left me with our three kids. I felt like my life was about to end, and was falling apart. I contacted you and after I explained you my problem. In just 24hours, my husband came back to us and show me and my kids much love and apologize for all the pain he have bring to the family. We solved our issues, and we are even happier than before DR ODUCK AYAMUD you are the best spell caster i really appreciate the love spell you casted for me to get the man back to my life i will keep sharing more testimonies to people about your good work Thank you once again DR ODUCK AYAMUD at: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM incase you are in any problem you can contact this man for help he is always there in his temple to help you solve your problem Contact Email is: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM. CONTACT HIM TODAY VIA THIS EMAIL ADDRESS: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM AS HIS POWERS ARE SO STRONG AND VERY EFFECTIVE AND HAS NO BAD EFFECT INSTEAD IT HAVE A VERY GOOD RESULT AFTER CASTING THE SPELL.... YOU CAN ALSO CALL / ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579

#26 - PREGNANCY /CHILD




My name is Tracey Adams, My partner and I have been trying for a baby for over two years now, We were going to a fertility clinic for about 9 months before somebody told us to contact this spell caster who is so powerful, We contacted him at this email; [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM , for him to help us, then we told him our problem, he told us that she we either conceive in August 2018 or September 2018,but after two years of trying we were at a point where we were willing to try anything. And I'm glad we came to DR ODUCK AYAMUD, Because his predictions put us at ease, and I honestly believe him, and his gods really helped us as well, I am thankful for all he has done. If you are in this kind of problem i will advice you to contact him with this email: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM for you to have your own baby in the family....YOU CAN ALSO CALL / ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579



#27 - CURE TO HERPES TODAY



HOW I GET MY HERPES CURED WITHIN 8 DAYS I want every herpes patient to please read my testimony, my name is FLORA RUFER am from California in USA, I contacted genital herpes from my ex boyfriend who never had any symptoms. I have had it for 4 months now., and it has affected my life. I have told my boyfriends who I trusted about it and I have never had a bad reaction, it has affected my new relationships with penny and people think herpes is really a minor skin irritation herpes has a long term effects on health. The stigma attached to this virus by ignorant people is ridiculous. Most people have herpes in one form or another. I would like to advise people on how I get rid of my herpes and I was reading a comment on the internet,and I saw a testimony posted by a woman from island that she get rid of her herpes with the help of doctorODUCK AYAMUD and so I was so happy when I saw that post, that his herbal medication is free and I quickly collected the herbal doctor email and I email him within 5 hr he respond to my email and I explain things to him he told me not to worry that I should fill his herbal form wish I did and he only request for little money that he will use to buy the items for the preparation of the herbal medicine, wish I send to him because the pain was too much for me to bear and after some days he told me that he has prepare the herbal medicine, that I should send him my address that he want to sent it to me via DHL or FED-EX that was how I got the herbal medication and I use it as I was told and after few days I found out that my herpes was no more and when some of my friend who has herpes saw me they were surprise and I also introduce them to the man and they are also cure from the same herpes and if you have herpes, kindly contact DR ODUCK AYAMUD via this email:[email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS........ THIS MAN'S MEDICATION IS 100% EFFECTIVE AND ACTIVE .... CONTACT HIM TODAY VIA THIS EMAIL ADDRESS: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS... so you can be happy again....YOU CAN ALSO ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579

#28 - HOW MY WIFE GOT CURE OF CANCER



HELLO EVERYONE.
my name is harry Wilson from USA California am here to use this media to say a very big thank you to dr oduckayamud.
As a sign of gratitude for how he saved my wife from CANCER, i decided to use this opportunity to reach out to those still suffering from CANCER.
My wife suffered cancer in the year 2016 and it was really tough and heartbreaking for me because she was my all and the symptoms were terrible, she always complain of abnormal vaginal bleeding, and she always have pain during sexual intercourse. . we tried various therapies prescribed by our neurologist but none could cure her. I searched for a cure and i saw a testimony by MRS MARYJAME who was cured and so many other with similar body problem, and he left the contact of the doctor who had the cure to cancer . I never imagined cancer. has a natural cure not until i contacted DR ODUCKAYAMUD and he assured me that my wife will be fine. I got the herbal medication he recommended and my wife used it and in one months time she was fully okay even up till this moment she is so full of life. cancer has a cure and it is a herbal cure contact DR ODUCKAYAMUD for more info [email protected] OR [email protected] you can contact him (+2347059232579)on how to get the medication. Thanks for reading my testimony



#29 - solution to PROBLEMS


ATTENTION TO THE WHOLE WORLD:

Hello and blessed are you who found me. My name is DR ODUCK AYAMUD ( [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM ), and am here to help you change and transform your life in the most positive way possible. I use the power of white, black craft and Wicca and voodoo spell casting to help people just like you they get the love they want and the money they deserve.


My love spell offer amazing and quick results. Do you want to find your soulmate? Do you want to reunite with a past lover and make him or her love you again? Do you need to bind a troublemaker from causing problems in your relationship? With my spell casting service, I can cast a love spell on your behalf that will help all of your wishes and dreams come true. I also do other custom spells, such as money spells, job spells, friendship spells, and good luck spells.


You may have already tried the power of spells and prayers to get what you want. Although it is true that everyone has the ability to cast spells and perform magic, spell casting is like a muscle. Everyone has this 'muscle' but the more you use it, the stronger it gets, and the more things you are able to do with it. If you are not an experienced spell caster, your spell may not be as strong, and the results not as quick as you may desire. GET YOUR PROBLEMS SOLVE HERE AND BE FREE!!

Hello to people that want to be Great,

Note: This Spell casting do not have any effect on any one, But just to get your problem solve ok.
Get your problem solve in master...You can get the bellow problems solve here.

1. Bring back lost lover, even if lost for a long
time
2. Remove bad spells from homes, business
& customer attraction etc.
3. Get promotion you have desired for a long time at work or in your career.
4. Remove the black pot that keeps on taking your money away
5. Find out why you are not progressing in life and the solution
6. Eliminate in family fights
7. Ensure excellent school grades even for children with mental disabilities
8. Stop your marriage or relationship from
breaking apart
9. I destroy and can send back the Nikolos if requested
10. We heal barrenness in women and disturbing menstruation
11. Get you marriage to the lover of your choice
12. Guarantee you win the troubling court cases & divorce no matter how what stage
13. Ensure success in work and business
14. Mental illness & bewitched
15. Can’t sleep at night or walking at night
16. Recover stolen property and
whereabouts of people that hurt you.
17. Bring supernatural luck into your home
18. Extreme protection for those doing dangerous jobs like security guards, Bank manager, cash transporters, etc
19. GET YOUR SCAMMED MONEY BACK TO YOU AS HE CAN HELP YOU RECOVER YOUR LOST MONEY BACK BY DOING LOST MONEY RECOVERY SPELL FOR YOU.

I have over 20 years of spell casting experience, and i have successfully cast spells to help hundreds of people improve their love life, financial situation, and happiness.

I can help you, and I want to help you. Read through my words and CONTACT ME VIA: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM. AS MY POWERS ARE SO STRONG AND VERY EFFECTIVE AND HAS NO BAD EFFECT INSTEAD IT HAVE A VERY GOOD RESULT AFTER CASTING THE SPELL. CONTACT HIM AGAIN ON HIS EMAIL ADDRESS: [email protected] OR [email protected] .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM..... YOU CAN ALSO CALL / ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579

#30 - HARRY



Attention:

We at Harry Steven Loan Finance we offers loans at 2% interest rates to all our clients around the whole world, we are 100% guaranteed loan company that can deliver what we promise to our clients. With the track record that we have we can ensure you get the best of our service, we are proud to say that we help hundreds of thousands of people out that can't get help anywhere in the country, we can proudly say that we extended our business and it is as follows:

We do Business Finance (Business Loan) for up to $9,000,000.00 and Above
We do Consolidation Loan up to 5,000,000.00 even if you are blacklisted or under debt review
We do home loans even if you are blacklisted or under debt review
We do personal loans for up to $87,000.00 even if you are blacklisted or under debt review
We do Car finance even if you are blacklisted or under debt review
We do 2nd Bonds, Home Improvement and consolidation loans
We do Wedding Finance loan well as well.
We offer the above kinds of loans all at 2% interest

That’s why we are proud to say we are the best and the only company that can assist and will help you. I hope and believe that you will find us and our company and our work to your satisfaction. Have you being declined because of your credit history contact us today for your speedy loan Approval and transfer, You can Apply today irrespective of your location or race so far you meet our criteria, Contact us today via email: ( [email protected] OR [email protected] )



#31 - litkinula

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/yf3y74pj

#32 - litkinula

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/yjk3rgf6

#33 - litkinula

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/ygvnhzje

#34 - litkinula

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/yeyru2xx

#35 - cok

Hi, this is Jenny. I am sending you my intimate photos as I promised. https://tinyurl.com/yz939wob

Kommentera