Opinionsblogg

Bland det mest världsfrånvända jag hört.

Magdalena Andersson går upp och strålar. Hon ser stark ut.
Sedan rasar det mesta.

Hon pratar om ett land som går så bra. Hon pratar om att hålla samman detta land som om det inte redan gått sönder. Hon pratar om att det "skålas för lite i lättöl och steks för få pannkakor" och jag sitter där och undrar vilket Sverige hon snackar om.

Sverige 1985?
1958?
Är det Tage Erlander som är statsminister?

I hennes Sverige sjuder det av värme och framtidstro överallt. I hennes Sverige håller de olika världarna inom landet samman. I hennes Sverige strävar vi alla åt samma håll.

Det land hon säger sig vara finansminister över existerar inte längre. 

Det är bland det mest världsfrånvända jag hört något minister säga någon gång.

Hur är det möjligt att så totalt blunda för allt det som faktiskt ÄR Sverige 2017?

Direkt osmakligt blir det när hon mot slutet skryter om hur stolt hon är över att "människor hämtade varandras barn på förskolan" efter terrordådet i Stockholm 7 april.

Hon säger också "Det är ett sådant Sverige" hon vill leva i.

Verkligen?
Vill hon leva i ett land som dagligen hotas av militant islamism? För att människor hämtade varandras barn på förskolan och det fick henne att känna samhörighet?

Inte ett ord om terrorns offer. Inte ett ord om varför eller vem som utförde det. Inte ett ord om de 3000 som Säpo flaggat för finns i Sverige just denna dag.

Hon hade ingenting att säga till eller om de som dog eller överlevde terrorn i Stockholm. Hon var stolt över att folk hämtade varandras barn på förskolan...

Direkt motbjudande ärligt talat. Ett arrogant, världsfrånvänt och stundtals surrealistiskt tal.

 

Kommentarer

#1 - Il Capitano

Gosse. Hur fan mår du egentligen?
Du verkligen gillar att hata Sverige!
Blir du aldrig trött på din egen skit kan man undra.
Att ditt liv är likadant, skit, har vi alla förstått för läääänge sedan
men det du gör är inte rätt. Att låta ditt delirium gå ut över ett helt land är tyvärr inget annat än galet. Fattar du?
Dina analyser av det svenska samhället duger inte på långa vägar.
Stinker SD om dina ord. Tänk surströmming, fattar du?
Du ska inte ha någon blogg utan det du behöver är en psykoterapeut och ett dussin stesolid, minst, upptryckt där solen aldrig skiner. Fattar du?

Alltså... Jag har kvar flyttkartongerna som jag har lovat dig förut i förrådet men du har inte hört av dig. Är inte det äntligen dags för lille Birro att bli stor och flytta hem till din militärstat Italien. Fattar du?

ps. det massiva användandet av uttrycket "fattar du" har jag lånat av en fd. poet som isin tur överdoserade "fattar ni"i en rätt töntig hemmavideo.
Hejdå Birro! Heja Sverige!
Fattar vi? Ja vi fattar!

#2 - Tobias Lindkvist

Man kan välja att se det man vill se. Du halar upp en massa negativt som någon bitterfitta som titta lite för djupt i vindunken. Bara för att det finns problem, är inte allt skit. Klart det är ett problem med exempelvis islamism, terrorhot och annan extremism. Klart vi har arbetslöshet och det saknas resurser inom vården.
Men ska man lyssna på mr Birro, finns det inget positivt med Sverige, inget alls. Varför bor du ens kvar här? När det är så jävligt som du alltid säger?

Välj att se det positiva eller flytta, så ska du se att du mår mycket bättre!

#3 - Tobias Lindkvist

Summan av kardemumman är helt enkelt att den som är världsfrånvänd är Marcus Birro själv...

#4 - Cindy

Ni som hatar Birro men som inte kan hålla er borta från hans blogg är PATETISKA!!!!
Marcus skriver om vad som FAKTISKT håller på att hända i detta land, Europa och mellanöstern. Men vänstern är mycket mer intresserade av att krossa meningsmotståndarna. IDIOTER!!!

#5 - Anonym

Till" Il capitano" - med tanke på hur du formulerar dina texter och all hat du har inom dig så misstänker jag att det är Du som inte är en frisk människa. Friska människor skriver inte osammanhängande texter fulla av dravel så det är dags för dig att söka professionell hjälp och börja ta dina mediciner, för det känns som att du har missat att ta din dagliga dos av antipsykotiska.

#6 - pimme2ström

Haha! Dagens ord.
Jag håller med "Il Capitano" till etthundra procent. Känns som att Birro har tappat greppet om verkligheten - igen. Riktigt ordentligt.
Kan inte nån av Marcus lättkränkta kamrater försöka få mannen på fötter.
Det måste vara en plåga för honom att se spöken överallt - hela tiden. Tack.

#7 - Anonym

En helt korrekt analys marcus. Kunde inte sagt det bättre själv. Stå på dig!

#8 - Bosse

Cindy! du har helt rätt. Marcus Birro har stake och ser verkligheten som den är. Detta vänsterpack lever i sin verklighetsfrånvända värld och har inga kunskaper om hur ett samhälle kan se ut om det blir muslimsk majoritet. Dom har troligvis aldrig besökt nån land i Mellanöstern med sharialagar. Dom har aldrig läst Koranen. Dom bor säkert inte i nån av no-go zonerna .Dom är okunniga och intelligensbefriade. Till dig "Il Capitano kan jag säga att du bör få mer livserfarenhet innan du kastar skit på människor. Att få epiteten SD:are eller rasist på sig är era fega försvar när ni saknar argument. Inget fel i att vara SD anhängare. Två milj.svenskar kan tänkas rösta på SD. Att bli kallad rasist idag är lika vanligt som att säga hej.
Du och dina vänsterkompisar har snart inget att komma med. Och när verkligheten har kommit ikapp er då blir ni varse om vad ni skrikit på. Det finns färdiga samhällen redan som ni kunde flytta till, Nordkorea eller Saudiarabien.Då slipper ni arbetet med detta i Sverige.

#9 - Jan-Olov

Ni som kritiserar Birro och tycker annorlunda än han ska naturligtvis ge uttryck för det men han har, tycker jag, rätt i väldigt mycket.
Rekommenderar tre riktigt bra bloggar, "Det Goda Samhället", "Ledarsidorna" och "I otakt" där finns mycket att hämta vad gäller problemen i dagens, och morgondagens, Sverige.


#10 - Il Capitano

#8
Hej Bosse! Vad fint att du gillar Marcus stake. Fattar du?

Du resonerar själv som ett litet barn. "Livserfarenhet"... Ja jisses.
Livets hårda skola sätter onekligen avtryck.
Alltså... Koranen och bibeln är i princip samma bok, fråga valfri präst.
Vet du ens skillnaden på Muslimer och Salafister. Låt mig gissa. Nej.
På tal om verkligheten. Trivs man inte där man bor så flyttar man. Ska det vara så svårt att begripa, om någon av oss ska flytta till Nordkorea så är det du 'Bosse'. Fattar du? No-gone-zoner? Alltså 'Bosse', din lilla foliehatt är verkligen obotligt trång.
Du kan skrika "vänster" eller "höger" eller "mitten" hur mycket du vill. Skiter i vilket... bara du inte kallar mig SD:are, d-e-t är nämligen inget annat än en förolämpning. Fattar du?
Hejhej!

#11 - Anonym

Vi är många som vill flytta från Sverige men man måste ha ett jobb utomlands om man ska flytta!

#12 - Jan-Olov

Il Capitano,
Ett tips, läs Mohamed Omar på "Det Goda Samhället".

#13 - Anonym

Islams gränser flyttas fram och steget in
i extremism är kortare än någonsin.
Marcus har ett stort patos som tar upp
den här hemska utvecklingen. Vi skall
vara tacksamma att det finns en sådan
människa som vågar och är älskvärd
på en och samma gång.

#14 - wigwag

Hon äcklar mig. Finansministern. Sverige står införjätteproblem framöver och få politiker har ens lyckats definiera dom. Vi behöver ökad migration och mycket bättre integration i Sverige om framtidsutmaningarna ska ha en chans att hanteras. Är inte ett dugg orolig för om svenskarna utgörs till 90% av muslimer inom en nära framtid. Vad som skrämmer mig är hur personalförsörjningen till vård, skola, omsorg ska klaras med den åldersstruktur vi har.

#15 - Anonym

Wigwag varför slutar alla som jobbar inom vård, skola eller omsorg? Du tror inte att det beror på arbetsmiljön? Tycker du att Sverige ska fortsätta att vara ett land? Spelar det någon roll om Sverige blir ockuperat? Tycker du att det är viktigt hur det är att leva i ett land? Tycker du att det är okej att ett land inte fungerar?

#16 - wigwag

Folk inom vården slutar för att dom börjar bli gamla och utslitna. De nyanställda slutar för att jobbet är för tufft i förhållande till deras förväntningar. Arbetsmiljöproblemen är enorma vilka i huvudsak beror på svagt fack och underbemmanning. Hönan och ägget..spiralen är i vart fall nedåtgående på ett sluttande plan och har så varit under lång tid. Det är därför vården snabbt behöver nytt blod för snart kommer en åldringspuckel, 40-talisterna, Sverige aldrig sett maken till. Dina övriga frågor sätter jag frågetecken efter.???

#17 - Anonym

Pensionärer flyttar utomlands så det kanske inte finns några att ta hand om. Ett problem med åldringsvården är att arbetsgivare mest anställer invandrarkvinnor som inte kan svenska och inte är med i facket. Invandrarkvinnorna får timanställning, låg lön och jobba hårt. Är det det samhälle som du vill ha?

Beträffande brist på arbetskraft i framtiden: sedan 1991 har svenskar varit tvungna att flytta utomlands för att de inte har fått jobb i Sverige.

Vilket sorts Sverige vill du ha?

#18 - wigwag

Ja det är en integrationsåtgärd som krävs. Snabbspår, låglönejobb,rutavdrag, uppluckrad arbetsrätt, instegsjobb osv. I all oändlighet allt för att bl.a invandrarkvinnor som inte kan svenska snabbt ska få ett lönearbete och bli integrerade i det svenska samhället.

#19 - Il Capitano

#12 Jan-Olov...

Tack men nej tack.
Omar är ytterligare ett exempel på en extremt vilsen själ, snudd på desperat i sitt sökande efter någon form av identitet.
Sådana människor ska man undvika.

Visst finns det problem i dagens Sverige men man bör inte överdriva och hetsa och hitta på en massa strunt som tex Birro & hans kamrater i SD gillar att göra.
Begår man en massa brott så ska man självklart 'åka ut'.
Men somliga vill skicka ut alla flyktingar utan någon annan anledning än att de är just flyktingar, dessa 'somliga' bör man med rätta benämna som rasister. Inget annat.

Bor själv i en trappuppgång där mina närmaste grannar är från Somalia, har aldrig haft några bekymmer med dom.
I huset finns öven ett gäng med ensamkommande barn, inga problem med dom heller.
Stökigaste i huset är... Svensson.
Bor hellre granne med 101 skötsamma muslimer än med 1 helgalen sverigedemokrat.
Slutligen så...
Det är väl ändå inte islams fel att USA och Saudiarabien och Ryssland och Daesh med flera tillsammans har bombat Syrien sönder och samman?
Kriget beror ju på att USA vill byta ut regeringen i Syrien och på så vis få kontroll på oljan.
Det skulle Birro behöva skriva om istället, hans gamla snurriga reprishatpropaganda mot sossarna och muslimerna kan vi alla redan.
Så bit ihop och kom igen Marcus.
Sluta älta, kom upp ur din skyttegrav och visa staken nångång!

#20 - Bosse

Il Capitano! Du raljerar över andra människors kunskaper, men dina är inte imponerande.
USA är inte orsaken till Syriens problem från början. Det var en följd av den arabiska våren 2012 som Syriens problem startade. Det var helt inhemska problem. SD har aldrig någonsin sagt att dom vill slänga ut alla invandrare. Dom kritiserar invandringspolitiken och dom som inte har rätt att vara här ska så klart ut. Och dom talar om överrepresentation av invandrare när det gäller brott. Där har dom helt rätt. Det här är påståenden som okunniga som ofta tar till. Och när ni blir överbevisade då kommer rasistkortet fram. Det skiter vi allmänbildade i numera. Du nämner också en annan barnslig sak som att du har en somalier i din trappuppgång och därför har du erfarenhet av somalier. Jävligt barnsligt och korkat. Du har säkert aldrig varit i Somalia. Sådana fegisar som du vågar inte åka dit. Det är tryggare och vara stor i käften på någon blogg. Sen var du säker på att jag inte visste vad en salafist var. Jag har bott och jobbat i Saudiarabien så det är jag mycket medveten om. Men där kallas dom Wahabister. Jag har jobbat 15 år utomlands och varit 15 år till sjöss. Jag har umgåtts med åtskilligt fler utlänningar än du kan tänka dig. Du är så okunnig så du ska nog ta dom råd du får av andra här på bloggen om böcker som är intressanta. Du bör inte säga nej till ett sånt förslag.Jag har varit i 156 länder och läser omkring 100 böcker om året.Jag har en enorm allmänbildning. Du bör vara imponerad ,men om jag förstår dig rätt så är du nog mest avundsjuk. "Massutmaningen" av Tino Sanandaji är ett annat exempel. Läs den och få sann fakta. Då ser man hur jävligt sossarna har misslyckats med det mesta dom sista åren. Och vilka lögner dom har kommit med. Som nu, det mesta om invandringen är lögn och ska hållas hemligt. Och det är sådana här saker som Marcus Birro och vi andra ser och har åsikter om. Men en gammelsosse han är som en gammal hund. Blind ,döv och följer husse.

#21 - Il Capitano

#20 bosse"

Alltså...
Är det Fredagsgroggen som yrar?
Eeh. Var skrev jag att USA startade kriget Syrien?
Å vad är logiken med åka till Somalia bara för att min granne är från Somalia?
Sanandaji är en fiction författare, inget annat.
Avundsjuk? Skärp dig. Allvarligt så verkar du vara en rejält störd typ.
T.o.m. sd's egna rassesajt avpixlat skriver att sd vill skicka hem invandrarna.
Ringer orden 'utvandrarna' & 'Oscar Sjöstedt' någon klocka i ditt tomma huvud?
Dags att besöka optikern "Bosse".
Ska vi inte mäta storleken också bara för säkerhets skull? Jisses.
Trevlig helg till nästan alla...
skippar den "enormt allmänbildade" jiddrande LHS-aren.
Nu har jag inte tid längre, måste hinna avnjuta Pugh med 'Mitt namn är Bo' innan zZzZz...

#22 - Book

Il Capitano. Hur tycker DU att vi ska tolka dessa ord skrivna av dig...


"Kriget beror ju på att USA vill byta ut regeringen i Syrien och på så vis få kontroll på oljan"

#23 - Kalle

Ditt katolska helvete, för din och inte minst vår skull: flytta hem till Italien!

#24 - Pekka

Man kan väl vända o vrida på saken hur fan man vill men slutresultatet förblir detsamma. Vänstern är den mest naiva intoleranta gruppen av människor det finns.

#25 - Josephine

Vad befriande att få läsa någon som vågar skriva vad som alla egentligen kan se. Självklarheter som ingen annan törs yppa.
Sluta inte att höras Marcus!

Josephine

#26 - Josephine

Il Capitano,

Vad yrar du om? Snacka om att inte ha koll på omvärlden...

Josephine

#27 - Il Capitano

# 22- Book
driver du med dig själv så okej. enbart för dig...
"Bosse" har ju korrekt beskrivit hur kriget startade.

Kortfattad fortsättning enligt följande...
ISIS/ISIL/Daesh var på att förlora i kriget i Syrien redan 2013 men eftersom USA ville ha bort Assad till vilket pris som helst så gav amerikanerna istället vapen till Daesh.
27 maj 2013: träffades John McCain och Al-Baghdadi aka Abu Ibrahim.
Å hur det gick för Daesh efter det mötet vet vi nog alla, eller???
8 juli 2017: Det är fortfarande krig. Å USA vill (fortfarande...)
1:ha bort Assad
2:ha kontroll på oljan
Om du fortfarande inte förstår så är det ditt problem.
Lämnar härmed ämnet.

#28 - Magnus

Invandringen används för att splittra sverige, det är något som både moderater har velat (Reinfeldt) och sossar. Reinfeldt ville få bort las och dänka löner, det är på väg att ske. Sossarna vill ha fler väljare, det får man inte om svenskarna har det vra, därför måste sverige göras sönder. Skönt att man kan låtsas vara god samtidigt. Tyvärr fattar inte löfven att reinfeldt gjorde det omöjligt att bidriva annan politik än den reinfeldska söndringspolitiken. Vi svenskar måste få sverige åter, vi kan inte och vill inte ta hand om världens välfärdsmigranter.

#29 - Magnus

#14 wigwag... jag är extremt orolig för att bo i ett land med muslimsk majoritet. Jag ser inte att det är kompatibelt med ett välfärdssamhälle som sverige. Nämn ett demokratiskt muslimskt land som har en välfärd och pressfrihet, yttrandefrihet etc.

#30 - wigwag

Magnus. Fast grejen är ju den muslimerna som skrämmer dig inte är några välintegrerade muslimer i det svenska samhället. Dessa är i majoritet bland muslimer redan idag. Dvs firar ramadan lika slappt och oreligiöst som vilken julfirande Svensson som helst. Dom pratar perfekt svenska, är självförsörjande samt oroar sig mest över sina barns skolgång. Tycker kaffet blivit för dyrt samt ojar sig över allt våld i TV. Precis som du och jag och Birro.

#31 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: ([email protected]) du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
Genom ([email protected])

Kommentera