Opinionsblogg

Miljöparitets olika svek.

För första gången ser Gustav Fridolin ut som något äldre än 22 år.

Han gör ett moget, seriöst och sympatiskt intryck. Mycket av den besvikelse och ilska som både sympatisörer och andra känner gällande Miljöparitet verkar inte riktigt fastna på Fridolin.

 Han är trevlig helt enkelt. 

 Jag har haft glädjen att träffa honom utanför offentligheten och kan intyga att han är sympatisk. Han lyssnar, är nyfiken, intresserad och verkar faktiskt vara genuin också i sin politiska gärning.

 Problemet är bara att hans parti verkar ha spelat ut sin roll.

 Klumpigt ledarskap, svekdebatter, maktlängtan och människor i höga positioner som inte vill skaka hand med kvinnor har fått hela partiet att vackla. Det är som om MP exploderat inifrån.

 Den stora krisen för MP är trots allt inte inte klumpiga företrädare med klumpiga uttalanden.

 Den stora krisen är att MP trots omvärldens och människors fokus på miljön inte lyckats omvandla denna oro för vår framtid till politiskt engagemang.

 Åtminstone inte engagemang för och i MP.

 Så länge Miljöparitet stod en aning till vänster i sin slarvigt stickade kofta och petade lite på makten med sin gröna stav var allt rid och fröjd. När de efter valet 2014 plötsligt hamnade i regeringsställning visade det sig att partiet inte alls var mogen uppgiften. 

 De egna sympatisörerna misströstar över svek i flyktingdebatten och väljarna flyr fältet efter alla kriser och skandaler.

 ”Miljöpolitik är en fight” säger Fridolin och då talar han med stor pondus och engagerat.

 Han hade ett totalt fokus på miljö i sitt tal.

 Flest applåder drog han ner när han sade att det vi måste göra, måste i göra nu.

 Det är väldigt märkligt att ett parti som sätter miljön främst, något de allra flesta kan sympatisera med, inte lyfter i opinionen. Jag tror fjäskande för islamistiska diktaturer, ryggradslösheten i maktställning och oförmågan att kommunicera sin politik är anledningarna till att MP har tappat som de har gjort.

 Jag tror också att människor upplever otryggheten, brottsligheten, terrorn, vården och skolan just nu är viktigare än frågor. Fel eller inte, jag tror att det är så och MP har egentligen inga svar alls på någon av de ämnena.

 Det talas om att kommunen ska lära barn cykla, bilar ska helst stå till och barn ska lära sig simma. 

 Men Fridolin berör bara i förbigående  brottslighet,  terrorn,  förorterna, om de 100.000 flickorna i Sverige som lever i hederskontrollerad diktatur, nämner han inte alls.

Det är ett svek för ett parti som säger sig vara ett feministiskt parti.

 I det ljuset blir snacket om att stänga av storstädernas gator för bilar en enda lång gäspning i sommarnatten.

Hur god talare Fridolin än är.

 

Kommentarer

#1 - THERESA

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: ([email protected]) du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
Genom ([email protected])

#2 - dåligt

När man böjar ett inlägg med ett personangrepp så spelar det ingen roll vad man sen skriver Marcus för då har man tappat trovärdighet (speciellt om man har ondgjort sig mot näthatare och dyl)

Trodde bättre om dig.

#3 - wigwag

Fast nu handlar det ju om ett tal, dvs nåt som Fridolin gör, och då är det inget personangrepp. "Ser" syftar alltså inte på utseende här utan på en handling och kan med fördel ersättas av ordet "framstår".

Kommentera