Opinionsblogg

Först igen...

Så här börjar min krönika i N24 om årsdagen av attacken i Stockholm, skriven 6 april och publicerad den 7 april: "En kollega på redaktionen påminner om dagarna precis efter terrordådet på Drottninggatan i Stockholm.
”Minns ni att körsbärsträden i Kungsträdgården blommade någon dag eller två efter dådet”?

Så här börjar Björn Wimans krönika i DN idag söndag den 8 april: " De klassiska japanska körsbärsträden i Kungsträdgården blommar inte, inte än. Kanske håller de tillbaka sin nästan oanständiga skönhet tills denna dag är över, denna vårdag i brytningen mellan kavaj och vinterkappa då vinden från Östersjön driver in kyla i märgen...

Så här avslutar jag min krönika från den 7 april:

"Jag visste inte att körsbärsträden i Kungsträdgården blommade några dagar efter den 7 april 2017. Det gör de inte i år kan jag säga. Vintern går djup 2018. Tjälen sitter i. Ilskan likaså.
Men när de där träden blommar, ska jag gå dit och ställa mig undan de där träden och låta de vinröda bladen virvla ner över mig och jag ska sluta mina ögon och minnas de som fick betala med sitt liv på Drottninggatan idag för ett år sedan."

Och så här avslutar Wiman sin krönika från den 8 april:
"Snart kommer körsbärsträden att blomma."

 

Jag gör mig inga illusioner att den mäktige Björn Wiman läser en Ikea-poet som undertecknad men jag konstaterar bara att jag var först, även denna gång...

Kommentarer

#1 - Sven jönsson

Och vad var Birro först med innan?

#2 - Bengt Englund

Super-narcissisten Birro har skriv upprepningar för femtioelfte gången! Allt för att få uppmärksamhet, och alla som inte håller med honom har fel och/eller är mindre vetande (osv, osv).

#3 - Anonym

Sven Jönsson och Bengt Englund: Kvid icke!

#4 - kristina

Jag är så exalterad att min man är tillbaka efter att han har lämnat mig för en annan kvinna. Min man och jag har varit gift i ca 7 år nu. Vi är lyckligtvis gift med två barn, en pojke och en tjej. 3 månader sedan började jag märka något konstigt beteende från honom och några veckor senare fick jag reda på att min man ser någon. Han började komma hem sent från jobbet, han bryr sig knappast om mig eller barnen, Ibland går han ut och kommer inte ens tillbaka hem i ungefär 2-3 dagar. Jag gjorde allt jag kunde för att rätta till detta problem men allt till ingen nytta. Jag blev mycket orolig och behövde hjälp. När jag surfar på internet en dag kom jag över en webbplats som föreslog att Dr OGUNDU kan hjälpa till att lösa äktenskapsproblem, återställa brutna relationer och så vidare. Så jag kände att jag borde ge det ett försök. Jag kontaktade honom och berättade för mina problem och han berättade för mig vad jag skulle göra och det gjorde jag och han gjorde en stavning för mig. 24 timmar senare kom min man till mig och ber om ursäkt för de fel han gjorde och lovar att aldrig göra det igen. Ända sedan dess har allt återgått till det normala. Jag och min familj lever tillsammans lyckligt igen. Allt tack till Dr OGUNDU. Om du har något problem kontakta honom och jag garanterar dig att han hjälper dig. Han kommer inte att göra dig besviken. Maila honom på: [[email protected]]
1. Ta med din pojkvän tillbaka
2. Ta med din man tillbaka
3. Ta med din fru tillbaka
4. Ta med din flickvän tillbaka
5. Vinn lotteri
6. Främjande på kontor
7. hjälpa dig att bli gravid om du letar efter livmoderns frukt
8. Fullständig bot av någon form av sjukdom
9. äktenskapsengagemang och så många fler.

Kommentera