Opinionsblogg

Mer upprättelse.

Jag ligger ju sjuk i förmodad lunginflammation och borde egentligen ägna tiden åt halvtaffliga skräckfilmer på Netflix...
 
Men verkligheten kryper nära...
 
Först artikeln i SvD igår lördag som jag skrev om i förra blogginlägget.
 
Och upprättelsen fortsätter.

Den utmärkte Bengt Ohlsson (en av mina absoluta favoritskribenter och författare) skriver i DN idag söndag om det fega debattklimatet. Att alla är tysta, att alla löper med. Ingen löper emot...

Det är ju för att alla som en gång löpte emot fick sparken, blev hatade, förföljda, hotade, bortjagade. 

Makten rensade ju bordet. Makten fick som den ville.

De stora plattforma är kliniskt rensade från alla som på allvar, och med bibehållen god stilistisk förmåga, kunde utgöra just sådana personer. Vi åkte ut med huvudet före. Det är som han skriver i sin text. Folk i kulturvärlden är livrädda att få lämna vuxenbordet och "förpassas det till den hörna dit Marcus Birro förpassades"

. Ni i den mediala eliten avskydde det vi skrev, ljög om oss, kallade oss rasister (det värsta man kan bli anklagad för) och så blundade den mediala makten så hår och länge det gick och hoppades att en sådan som jag inte skulle få rätt.

Och så fick jag det.

Nu sitter ni och viskar i er stora salar och allt ni hör är era egna ekon.

Och på andra plattformar, i andra delar av den den offentliga demokratin samlas vi som fortfarande anser att det är värt risken att gå emot strömmen.
Du är alltid välkommen hit, Ohlsson. Det är fritt från den högerpopulism du skriver om i din text. Det är även fritt från den förbannade ängslighet som kulturvärlden ruvar över som en glittrande, ond ring.

Men vi glömmer inte. Ingen av oss glömmer hur den mediala och kulturella eliten hamnade där den är idag. 

Jag är trots allt väldigt glad att både Bengt Ohlsson i dagens DN och så artikeln i gårdagens SvD vågar se verkligheten och också vågar beskriva den som den faktiskt är.
Det blir tröttsamt när vi som drabbats ideligen måste tala i egen sak.
Tack för att ni gör det åt mig.

Jag är förvisso part i det så kallade målet... Men jag kan ändå tycka att jag är värd det...

 

Kommentarer

#1 - Sven Jönsson

Det är väl just högerpopulism, som karakteriserar många av dessa alternativa plattformar, eller har jag fel?

#2 - Gustav Hjjelm

Sven Jönsson,
Om du beskriver vad du avser med ”högerpopulism” skall jag försöka besvara din fråga.
(Jag utgick från att du inte var ironisk. )

#3 - Gustav Hjjelm

Sven Jönsson,
Om du beskriver vad du avser med ”högerpopulism” skall jag försöka besvara din fråga.
(Jag utgick från att du inte var ironisk. )

#4 - Cissi

Allt snack om att folk är tysta och att det pågår någon slags mörkläggning är bullshit!!!!
Varenda dag läser man om skjutningar och gängkriminalitet och terrorism osv osv.
Om en mörkläggning hade varit aktuell då hade nyheterna handlat om helt andra saker.

#5 - Nisse i Hökarängen

Cissi: Så länge inte media anger etnicitet när det gäller skottlossningar, så utgår folk från att det är typ Kalle och Bosse som har en uppgörelse och plötsligt har fått tag i vapen.

#6 - Jessica

Hej, är här inte bara att vittna utan också att uppmuntra människor som står inför civil- eller relationsproblem. Om Dr Ogundus fantastiska verk, e-post: [[email protected]] jag var förlorad i kärlek med min man tills en kvinna tog honom ifrån mig. då ropade jag till min vän och hon berättade för hur hon mötte ett liknande problem och gav denna stora man kontakt med mig och jag gav alla de föremål han behövde för stavningen och nu är glad igen att leva i kärlek med min familj. Jag anställer dig att kontakta den här mannen. Din berättelse eller smärta kommer att förändras inom några dagar och du kommer att le som jag idag. Återigen är tacksam. Kontakta honom på hans email via: [[email protected]] om du står inför någon form av problem
1. Få din älskare eller man tillbaka
2. Lotteri stava / Lycka stava
3. Om du vill stoppa din skilsmässa
4. Äktenskapsstavar
5. Få jobbstavning
6. Kampanjer
7. Få pengarna tillbaka.
8. graviditetsförlopp
9. Kärlekstavning
10. Om du vill tillfredsställa din partner
11. Förbjudande stavning

Kommentera