Opinionsblogg

Dödsdansen

Det är med osedvanligt magstarkt äckel jag följer en viss före detta hustrus ständiga attacker mot den man hon en gång var gift med. 

Missförstå mig rätt som det heter. Jag är ingen supporter till någon av de där människorna, jag väljer sannerligen inte sida i det hysteriskt pubertala och plågsamt infantila grälet mellan uppblåsta kulturprofiler som genomsyrat svensk debatt sedan i höstas. 

 Vad mig anbelangar kan de gott dundra in i Akademien och göra en blommande parkeringsplats av hela skiten.

 Det jag reagera är över är hur  fega, elaka mobbarfasoner plötsligt premieras om de kommer från ett visst, särskilt håll. Om det är en kvinna som år efter är, textt efter text, utspel efter utspel, hänger ut sin tårdrypande offerkofta i offentligheten så applåderas hon som en rebell som vaknat, som en sann förkämpe för kvinnors rättigheter. 

 Ebba Witt- Brattström har uppnått en slags helgonlik position genom att helt enkelt bete sig vedervärdigt och bittert mot den man hon en gång var gift med.

Med hjälp av ett totalt kantrat medieetablissemang har hon fått tusen plattformar att basunera ut ut sitt hat.

Men bitterhet är bitterhet, också om den paketeras som någon slags kritik mot könsmaktordningen. 

En offerkofta är en offerkofta även om personen som bär den är feminist. 

Att sedan stå där i sin plågsamma bitterhet och anklaga ANDRA för att vara bittra...

 Det är obegripligt.

 Det blir inte mer revolutionärt och föredömligt att bete sig som ett svin mot en människa man har  barn tillsammans med bara för att man är kvinna och bara för att mannen man skilt sig ifrån är en offentlig person.

Det är säkert sant att hennes man representerar en förlegad och elitistisk syn på institutionen han en gång var ständig sekreterare för.

Men vad har det med allt detta personliga hatet att göra? Varför lyfts denna bitterhet upp som ett slags politiskt manifest?

 Det kommer en dag då hennes barn har samlat på sig alla urklipp, alla intervjuer, alla inspelade glåpord och allt hat och det kommer en dag då då barnen kommer lägga allt det där på köksbordet och ställa de enda revolutionera frågorna i sammanhanget: ” Varför gjorde du detta mot vår pappa? Varför ägnade du all den här tiden åt att offentligt förtala, håna och smutskasta en människa vi älskar och som du också älskade en gång. Varför lät du mörkret få fritt spelrum i ditt hjärta”?

 

Kommentarer

#1 - Anonym

Låter inte Media Ebba prata ut i tidningar etc för att de tror att läsare/tv-tittare är intresserade och ska köpa tidningen eller se programmet?

#2 - Sven Jönsson

Fyfan vad bra du skriver, Marcus Birro.

#3 - Theresa

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) Bindande stavar
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare.
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

#4 - Sven Jönsson

”jag väljer sannerligen inte sida i det hysteriskt pubertala och plågsamt infantila grälet mellan uppblåsta kulturprofiler”, skriver Birro och så är det precis det han gör och slaktar EWB fullständigt.

För att hon är kvinna? För att hon är feminist? För att hon publiceras där Birro inte publiceras?

#5 - Sandra Oliveros

jag heter Sandra Oliveros med namn. Hälsningar till alla som läser detta vittnesbörd. Jag har avslagits av min man efter tre (3) års äktenskap bara för att en annan kvinna hade en stavning på honom och han lämnade mig och barnet lidit. en dag när jag läste igenom webben såg jag ett inlägg om hur den här stavningen heter Dr Isikolo på denna adress [email protected], har hjälp en kvinna att återvända till sin man och jag gav honom ett svar på sin adress och Han berättade för mig att en kvinna hade stava på min man och han berättade för mig att han kommer att hjälpa mig och efter 3 dagar att jag ska få min man tillbaka. Jag trodde på honom och idag är jag glad att låta er alla veta att den här stavaren har makt att få älskare tillbaka. för jag är nu nöjd med min man. Tack för att du hjälper mig Dr Isikolo kontakta honom på e-post: [email protected] eller honom på Whatsapp +2348133261196

Kommentera